Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door me and my boys
Tot mijn grote verdriet zit een hond er echt niet, om diverse redenen. :'(
Onnodig om te zeggen dat ik dat zo vreselijk mis, mijn jongens waren me alles maar ja...
Vaak tot heel vaak voel ik me alleen, eenzaam....
Dus tijd zat om te bedenken hoe dat op te lossen.
Vroeger toen ik nog thuis woonde had ik 2 parkieten, later zelfs een grote voliere op zolder.
Ben me weer gaan verdiepen in gevleugelde vrienden en stuitte op de Engelse grasparkiet.
Wat groter en rustiger dan de 'gewone'grasparkiet.
Uiteraard wil ik dan een jonkie, 2 jonkies want alleen is maar alleen toch .
Nu kan ik zo naar een dierenzaak hobbelen maar dan doe ik niet, heb met diverse fokkers al contact.
En dan is het hetzelfde als met honden/katten, je krijgt bij fokkers niet zomaar een vogeltje mee!
Maar de voorpret is er wel, morgen gaan we een grote kooi halen en ik zou ik niet zijn dat ik alleen
natuurlijke speeltjes wil, geen plastic spulletjes.
En, zo verbazingwekkend is het niet, ik ga zelf hun eten maken! :D
Me er al helemaal over ingelezen, zo leuk!!
Van zaden tot groente koken :)
Ik kan bijna niet wachten.

ps ik weet het is een honden/kattenforum
als het niet gepast is dat ik het over vogeltjes heb dan snap ik dat uiteraard
dan kom ik weer terug als ik een vrolijke viervoeter heb
Bijlagen
vogel2.jpg
vogel2.jpg (19.17 KiB) 1198 keer bekeken
vogel1.jpg
vogel1.jpg (20.62 KiB) 1198 keer bekeken
man7.jpg
man7.jpg (206.6 KiB) 1198 keer bekeken
Door ellenned
Na mijn scheiding kon ik door mijn vele onregelmatige werk mijn honden niet bij mij hebben, nu zijn ze er allebei ook niet meer.

Maar een vriend zei je krijgt 2 parkietjes, ik zeg doe normaal wat moet ik daar nu mee....... ;D Maarrrrr ik zei oke maar als ik het niet leuk vind moeten ze terug kunnen.
En ik vind het geweldig!!!Zo ontzettend gezellig, ze zijn vrolijk, de hele dag los, poepen dus ook overal :cool: slim, als ze willen dat ik ze vers eten geef vliegen ze naar hun kooi, kijken of er al vers eten in zit, zo niet gaan ze luid mopperend en schreeuwend weer weg :biggrin2: maar nog geen seconde spijt van gehad!
En die Engelse zijn echt geweldig :-*
Door Too
Wat leuk Ellen,
volgens mij zijn parkieten enorm eigenwijze portretten .. een en al karakter in een schattige verpakking

Vraag me niet hoe het ooit zo ver gekomen is maar ik kijk regelmatig Birdtricks (zij doen ook (deels) aan vogelbarf én clickertraining) en zit dan hardop mee te denken (lees: commentaar geven) :P
net als bij honden-, katten- paarden, kindervragen en filmpjes ook al heb ik alleen maar licht neurotische katten :biggrin2:
Door Kaela
Super leuk! Vogels zijn onwijs gezellig!

Als ik je een tip mag geven: op facebook de groep het gezonde Papegaaien-forum. Is ook voor parkieten en super veel leuke info over gezonde voeding, foerageren enz.

Wel foto’s plaatsen als je ze straks hebt he!
Door Too
Ik ben wél benieuwd naar je verhalen, vogels los in huis vraagt vast ook eea qua aanpassingen.
Bovendien maak je prachtige foto's, dat is altijd leuk
Door Ronald
Na mijn scheiding heb ik geen huisdieren meer. Ik heb wel nog steeds Barfplaats. En dan met name Bar-plaats. Dus ja, BP is voor versgevoerde honden en katten, maar ik denk ook dat BP ook een forum is voor mensen.
Door Too
Ronald schreef: vr 10 feb 2023, 12:17 Na mijn scheiding heb ik geen huisdieren meer. Ik heb wel nog steeds Barfplaats. En dan met name Bar-plaats. Dus ja, BP is voor versgevoerde honden en katten, maar ik denk ook dat BP ook een forum is voor mensen.
Versgevoerde mensen :D
Door dinky89
Wat een fijn vooruitzicht dat er weer dieren in huis komen :)
Qua voedingstopics en de medische hoek is het inderdaad gericht op honden en katten. Maar het subforum bar-plaats heeft alle ruimte voor andere onderwerpen en dus ook zeker andere dieren :biggrin2: Ik kijk al uit naar de mooie foto's ;)
Door Lizzy
Oh wat gaaf Ellen! Ik wil graag op de hoogte blijven hoor en je bent en blijft altijd welkom. Misschien moeten we een vogel-sectie maken hier hahahaha ;D. Maar serieus: in de bar mag alles. En ik vind het super interessant, zelf samenstellen voor vogels!
Door Kaela
Lizzy schreef: vr 10 feb 2023, 13:53 Oh wat gaaf Ellen! Ik wil graag op de hoogte blijven hoor en je bent en blijft altijd welkom. Misschien moeten we een vogel-sectie maken hier hahahaha ;D. Maar serieus: in de bar mag alles. En ik vind het super interessant, zelf samenstellen voor vogels!
Jaaaaa leuk een vogel sectie! Volgens mij hebben we best wat vogeltjes hier. Kromsnavels maar ook kippen. En dan zijn er opeens heel veel mensen zonder hond of kat die dan opeens weer helemaal meedoen!
Door pearlsofpassion
Ik ook. Toon het zeker.
Hebben ze dat daar ook voor kippen?

Die van mij krijgen hier in de lente en zomer wel veel groente en fruit en beetje insecten, maar merendeel blijft toch graan en dat staat me tegen... ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door