Ik duim ook voor je Sonja. Zenuwslopend is het he ?
Beterschap sibirienne
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Sonja schreef: ↑di 10 jan 2023, 13:28 Allemaal bedankt voor jullie medeleven.Is dat voor het eerst, dat je dat je je zorgen maakt over de uitslag? Is er een speciale aanleiding voor, nieuwe klachten of symptomen bijvoorbeeld?![]()
De scan op zich is gelukkig wel goed gegaan. Geen opgeblazen arm o.i.d. dit keer.
Nu afwachten wat de uitslag gaat zijn donderdag. Ik heb er niet echt een goed gevoel bij.![]()
Anne in Zweden schreef: ↑di 10 jan 2023, 15:45 Is dat voor het eerst, dat je dat je je zorgen maakt over de uitslag? Is er een speciale aanleiding voor, nieuwe klachten of symptomen bijvoorbeeld?Ik heb altijd wel zenuwen, maar ik heb op dit moment inderdaad wat vage klachten waardoor ik het extra spannend vind. Nu is dat ook weer niet nieuw. De bestralingen hebben bij mij ook veel schade aangericht aan gezond weefsel. Ik heb dus al eerder klachten gehad door fistels en ontstekingen. Kan alleen maar hopen dat dat het nu weer is. Maar het kan natuurlijk ook weer tumorgroei zijn.
Ik hoop dat het gewone wachtenopdeuitslagzenuwen zijn en dat er geen veranderingen zijn tov de vorige scan!![]()
Sonja schreef: ↑di 10 jan 2023, 22:49 Ik heb altijd wel zenuwen, maar ik heb op dit moment inderdaad wat vage klachten waardoor ik het extra spannend vind. Nu is dat ook weer niet nieuw. De bestralingen hebben bij mij ook veel schade aangericht aan gezond weefsel. Ik heb dus al eerder klachten gehad door fistels en ontstekingen. Kan alleen maar hopen dat dat het nu weer is. Maar het kan natuurlijk ook weer tumorgroei zijn.Bleh, zenuwslopend zoiets. En dat om de zoveel maanden opnieuw, dat is zo zwaar. Ik weet dat je geen keus hebt in een situatie als de jouwe, maar ik heb altijd weer bewondering voor de mentale veerkracht van chronisch zieken. Hopelijk valt het allemaal mee donderdag. Sterkte met de zenuwen.![]()
Het blijft even afwachten.
Sonja schreef: ↑wo 11 jan 2023, 14:12 Toen 2 jaar geleden bleek dat het traject met chemo-radiatietherapie bij mij weinig effect had gehad stelde mijn oncoloog een zwaardere chemo voor. Ik ben toen eerst naar een professor op dit gebied in Leuven geweest voor een second opinion. Hij gaf aan dat dit ook zijn voorstel zou zijn. Zijn voorspelling was dat de tumorgroei daarmee tijdelijk stop gezet zou worden en dat ik terug kon komen zodra de tumor toch weer zou gaan groeien. Er liepen intussen studies en mogelijk zou er tegen die tijd een nieuwe behandeling zijn. Hij noemde een termijn van 1 a 2 jaar, soms langer. Ik zit inmiddels dus bijna aan die 2 jaar. En misschien heb ik de mazzel dat ik bij die 'soms'groep hoor, maar ik houd wel ernstig rekening met de mogelijkheid dat ik dus binnenkort inderdaad weer terug naar Leuven moet. En dan is er misschien nog wel een lichtpuntje in de vorm van een nieuwe behandeling. Neemt niet weg dat het gewoon spannend is en ik de uren aftel tot morgen 15.15 uur.Het is een heel fijn idee dat er ook bij slecht nieuws nog kans op behandelopties zijn. Maar het zou gek zijn als je niet zenuwachtig zou zijn, want je wil gewoon door zoals het nu gaat. Naar omstandigheden zo gezond mogelijk en in staat om te genieten van het leven. En wachten is het ergst van alles.
Kaela schreef: ↑wo 11 jan 2023, 15:01 Het is een heel fijn idee dat er ook bij slecht nieuws nog kans op behandelopties zijn. Maar het zou gek zijn als je niet zenuwachtig zou zijn, want je wil gewoon door zoals het nu gaat. Naar omstandigheden zo gezond mogelijk en in staat om te genieten van het leven. En wachten is het ergst van alles.Ik zie nu al op tegen morgenmiddag. Afspraken lopen vaak uit en zeker later op de dag ben je zelden op de genoemde tijd aan de beurt. Soms zit je daar gewoon nog een uur te nagelbijten voordat je naar binnen mag. Die momenten vind ik het ergst van alles.
Kaela schreef: Het is een heel fijn idee dat er ook bij slecht nieuws nog kans op behandelopties zijn. Maar het zou gek zijn als je niet zenuwachtig zou zijn, want je wil gewoon door zoals het nu gaat. Naar omstandigheden zo gezond mogelijk en in staat om te genieten van het leven. En wachten is het ergst van alles.Precies wat Kaela zegt. En dat wachten daar moet helemaal zenuwslopend zijn. Gaat er wel iemand mee? Sterkte.