Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door sam28
Morgen komt de verhuiswagen :D Maar wat te doen met de dames.
Mijn plan is om ze in een slaapkamer op te sluiten met hun kattenbak en een lekker mandje en voor het geval dat, een tapeje op de deur zodat de verhuismensen de deur niet open gooien.
En dan als de verhuiswagen weg is, de dames in een mandje en dan erachter aan. De dames in mandje in de auto te laten tot de verhuizers klaar zijn met alles naar binnen doen.

Ik heb nog overwogen om ze ergens onder te brengen vanmiddag en vannacht maar ik weet het niet goed.

Maar eigenlijk weet ik het niet goed. De vorige keer heb ik Siepie de avond voor de verhuizing naar nieuw huis gebracht maar de dag erna bleek dat ze mega veel stress had gehad. Dat was echt zielig. Vandaar dus een nieuw plan nu.
Voor nu zijn beide dames lekker relaxed, ze spelen samen en liggen lekker te slapen.
Ik zou hen in die kamer laten terwijl jij naar het nieuwe huis gaat met de verhuiswagen en hen pas gaan halen als alles uitgepakt is in het nieuwe huis. Als dat kan natuurlijk...
Zodat ze niet zo lang in het bakje moeten zitten en ook niet te veel lawaai meekrijgen ed.
Tenzij alles op een half uurtje uitgeladen raakt, dan is het niet de moeite natuurlijk.

En geen vers dekentje in de bakjes maar een dekentje waar ze al een paar weken op liggen. Ook in de nieuwe kamer zoveel mogelijk bekende geur. En niet meteen het hele huis geven, zelfs als dat niet zo groot is. Katten weten graag eerst een kleine plaats waar ze veilig zijn en gaan dan van daaruit verkennen.
Door hannabelgje
Ik ga het kleine kamertje in het nieuwe huis catproof maken. Daar verhuis ik ze volgende week al naar toe. Dan kunnen ze eerst daar wennen en dan krijgen ze daarna pas toegang tot de rest van het huis.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door dinky89
Dinky was enorm op ons gesteld. Bij de verhuizing ben ik met haar en deel van haar spullen vooruit gereden en heb haar met haar spullen in slaapkamer gezet met brief op de deur dat die niet open mocht.
Nadat alle spullen in het nieuwe huis op de plek stonden en de hulptroepen weg waren hebben we de deur van de slaapkamer open gezet en kwam ze vrij snel de veiligheid bij ons op de bank opzoeken.

Jouw optie om ze in kamer in oude huis achter te laten en als laatste te verhuizen is ook zeker een goede optie :) in ons vorige huis hadden we daar geen ruimte voor. Ik zou wel een duidelijk briefje op de deur plakken in plaats van alleen een tapeje ;) ik zou nog overwegen om ze in de kamer te laten totdat de verhuizers in het nieuwe huis klaar zijn omdat de afstand tussen je oude en nieuwe huis niet zo groot is. Maar dat moet je zelf even zien in te schatten qua energie die jij zelf hebt want kan mij voorstellen dat dat voor jou mogelijk teveel is :-*
Door sam28
Ooh, ze hier laten tot de verhuiswagen weg is had ik niet bedacht als optie en is zeker mogelijk!! Ze hebben mandjes genoeg en vandaag flink kunnen wennen aan een veranderde kamer. De verhuizers hoeven niet in de buurt te zijn van die kamer, ik heb bijna alles in de logeerkamer gezet, alle 45 dozen en kasten en dergelijke.
Ik heb geen energie genoeg om de katten pas te halen als alles is uitgepakt maar ik kom vast wel een eindje.
Door sam28
Gedaan zoals jullie zeiden. Zojuist poesjes opgehaald en in een redelijk ingerichte slaapkamer gedaan met al hun bekende spullen.
Siepie heeft al lekker gegeten, Cato is er te druk voor. As usual :)
DSC_1799.JPG
DSC_1799.JPG (3.15 MiB) 1747 keer bekeken
Dit was in de auto
signal-2022-12-23-19-23-25-100.jpg
signal-2022-12-23-19-23-25-100.jpg (161.97 KiB) 1747 keer bekeken
Cato was vooral geïnteresseerd in siepie ;D
Door dinky89
Fijn dat het achter de rug is :) Nu rustig aan en het uitpakken van wat nog ingepakt staat komt wel stap voor stap :-* Hier heeft het wel paar jaar geduurd voordat alle dozen uitgepakt waren ;)
Door sam28
Ik heb de ruimte niet voor jaren nog dozen ;D
Maar de keuken is leefbaar, ik heb een zithoekje gemaakt en een isolatie gordijn opgehangen in de trap naar boven. Siepie en Cato rommelen wat rond. Ik heb niet het idee dat ze erg gestrest zijn maar ze zijn wel schrikachtig en zoveel mogelijk om mij heen als ik even zit. Cato eet niet veel maar heeft wel honger. Waarschijnlijk dus afgekeurd eten ;D

Morgen door en dan krijg ik savonds een eter. Mijn date komt eten :biggrin2:
Door sam28
De dames hebben hun plek redelijk gevonden. Ze zijn nog wat schrikachtig soms en siepie wil niet altijd spelen als cato dat wil, in vorig huis hoorde ik nooit meer een blaas, nu zo af en toe. Huis is ook kleiner dus ze moeten meer met elkaar, 95% van de tijd gaat dat erg goed.
Het wordt steeds meer een thuis! Ik heb stille buren!! er gaat 2x per uur (binnen een kwartier) een treintje, rijdt niet hard en is prima. Ik hoor m steeds minder.
Het is echt heel fijn!!
DSC_1836.JPG
DSC_1836.JPG (4.04 MiB) 1371 keer bekeken
signal-2022-12-31-21-16-27-450.jpg
signal-2022-12-31-21-16-27-450.jpg (290.15 KiB) 1371 keer bekeken
DSC_1831.JPG
DSC_1831.JPG (3.54 MiB) 1371 keer bekeken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door