Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door sam28
hannabelgje schreef: zo 01 jan 2023, 09:58 Mijn goede voornenen van dit jaar is om me geen reet aan te trekken van stikstofcrisis, klimaatcrisis of wat dan ook. Zolang het vuurwerk gewoon kan terwijl er zoveel leed door ontstaat negeer ik verder alle acties om het milieu te sparen. Dan vind ik dat ik al genoeg bijdraag door geen kinderen te hebben en geen vuurwerk af te steken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Dat heb ik gisteravond precies zo gedacht. 12jr geleden stond ik in Kopenhagen te demonstreren en nu denk ik Fuck it, blijkbaar ben ik een van de weinigen die me druk maakt om het milieu terwijl ik niet eens nazaten heb. Ik word hier heel verdrietig van.
Door yazzie
Snap je helemaal... Als buren heb ik twee gezinnen met jonge kinderen. Vliegvakantie, houtkachels, oudere campers op diesel. Ben altijd al 'groen' geweest, altijd groen gestemd en zo geleefd. Mijn kachel staat altijd in de winter op 18, een wollen trui hoorde er mijn leven lang al bij...

110 miljoen aan vuurwerk... >:( >:( Echt tenenkrommend... Had de helft of meer geschonken aan goede doelen of bekenden die het echt nodig hebben.

Gelukkig geen honden die bang zijn van vuurwerk maar toch... Het blijft opletten.
Door Charlie Angel

Ronald schreef: Mijn reisgenote had wat last van zeeziekte, maar voor de rest ging het wel.
En eenmaal aan de vaste wal, werd het redelijk snel beter.

Jammer dat we eigenlijk net te laat waren (na Kerst), maar verschrikkelijk vriendelijke mensen, lekker eten en drinken, mooie omgeving. En dan zijn we alleen nog maar in Kristiansand geweest!
Volgende keer ga ik sowieso nog een keer en dan een enkeltje heen. Motor mee en dan toeren door Noorwegen. En oh ja... niet meer in het winterstormseizoen ;D
Jammer dat je reisgenote wat last had van zeeziekte, maar klinkt verder als een hele leuke trip. Ja, op de motor zou natuurlijk helemaal geweldig zijn om in een ander seizoen een grote rondrit te maken. Een super plan. Afbeelding
Door Charlie Angel
hannabelgje schreef:Mijn goede voornenen van dit jaar is om me geen reet aan te trekken van stikstofcrisis, klimaatcrisis of wat dan ook. Zolang het vuurwerk gewoon kan terwijl er zoveel leed door ontstaat negeer ik verder alle acties om het milieu te sparen. Dan vind ik dat ik al genoeg bijdraag door geen kinderen te hebben en geen vuurwerk af te steken.

Ook Guido Weijers gekeken toevallig? Afbeelding
Door hannabelgje
Charlie Angel schreef:Ook Guido Weijers gekeken toevallig? Afbeelding
Nee dat niet.

Door Siberienne
Ronald schreef: zo 01 jan 2023, 11:29 Mijn reisgenote had wat last van zeeziekte, maar voor de rest ging het wel.
En eenmaal aan de vaste wal, werd het redelijk snel beter.

Jammer dat we eigenlijk net te laat waren (na Kerst), maar verschrikkelijk vriendelijke mensen, lekker eten en drinken, mooie omgeving. En dan zijn we alleen nog maar in Kristiansand geweest!
Volgende keer ga ik sowieso nog een keer en dan een enkeltje heen. Motor mee en dan toeren door Noorwegen. En oh ja... niet meer in het winterstormseizoen ;D
Uh nee… met de motor zou ik echt juni of september aanraden. Niet in juli; te veel campers op de weg ::)

Ennuh- we hebben een logeerkamer 😉
Door Ronald
Siberienne schreef: zo 01 jan 2023, 13:20 Uh nee… met de motor zou ik echt juni of september aanraden. Niet in juli; te veel campers op de weg ::)

Ennuh- we hebben een logeerkamer 😉
Ik ga sowieso niet in het hoogseizoen. Ik heb er het geld niet voor over :)
Maar ik wil wel dit jaar lekker met de motor de hort op. Maar dit is geen klaag meer, dus ik ga denk ik verhuizen :cool:
Door Charlie Angel
hannabelgje schreef:Nee dat niet.

Ah, die had het namelijk ook over bijdragen omdat hij geen kinderen heeft.Afbeelding
Door hannabelgje
Er wordt hier nog steeds vuurwerk afgestoken. Pfff had gehoopt dat het na 1 januari wel klaar zou zijn.

Door pluk
hannabelgje schreef: ma 02 jan 2023, 19:03 Er wordt hier nog steeds vuurwerk afgestoken. Pfff had gehoopt dat het na 1 januari wel klaar zou zijn.

Welkom in Nederland! Hier starten we ergens in november (of nog eerder) en gaan door tot minstens Driekoningen ::)
Door sam28
Ja, gisteravond was hier ook nog steeds een vuurwerkfeestje. Hopelijk is die troep snel op en komt er een goed verbod.
Door yazzie
Wij stonden gisteravond met de obediencegroep weer op het trainingsveld. Groepje jongelui die aan de overkant van het water vuurwerk afstak... >:( en dus honden die daar angstig op reageerden. Ergste van alles was nog dat de instructeur als 'advies' gaf om het gedrag gewoon te negeren... :o Niet gedaan. Commando 'feestje' gegeven en snoepjes gestrooid. Echt... ik wil ook een vuurwerkverbod, maar héé dat was er in bijvoorbeeld Amsterdam en Nijmegen. Nou, ging gewoon vuurwerk de lucht in. Je kan wel een vuurwerkverbod aannemen, maar het gaat niks uitmaken, niemand die het kan handhaven of je moet het leger gaan inzetten. En dan nog.... Vuurwerkverbod in heel Nederland gaat niet lukken, te weinig handhavers. Maar nogmaals, mijn zegen hebben ze.
Door Tibbies
Misschien gaat een vuurwerkverbod wel werken als er ook een verbod komt op vuurwerkverkoop in Nederland.
Door Sonja
Ik zou op zich wel voor een vuurwerkverbod zijn, maar ik ben bang dat ze dat a) niet kunnen handhaven en dat er b) alleen maar meer illegaal vuurwerk zal worden afgestoken. :-\
Door sam28
Ik denk dat met een vuurwerkverbod, en dus ook verkoop, het niet direct stil is maar het is dan wel uitstervend. Het gros houd er dan mee op en alleen de mensen die zich verder ook weinig aantrekken van de wereld gaan naar het buitenland voor die troep. Het is makkelijker te handhaven want mag niet en alles is dan illegaal.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door