Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pearlsofpassion
Oh ja, ik heb wel nog een klaagje.
Door de hevige vrieskou van 2 weken geleden is vrijwel alles in de moestuin stukgevroren. Zelfs de zogezegd winterharde groenten beginnen stillaan weg te rotten. Net te veel schade vrees ik...
Van de hele winter hier en daar nog wat oogsten komt dus niets van in... :(

En er waren 2 muisjes komen schuilen in de schuur. Ik kreeg ze niet weggejaagd (met de katten) en dus moest ik wel een valletje plaatsen.
Hopelijk waren het er maar 2 (ik zie geen teken van leven meer), en ze hebben niet geleden, maar ik vind er niets aan om ze het leven te ontnemen. Zelfs niet nu Luis ze met veel plezier verorberd heeft en ze dus toch nog enig nut gehad hebben.
Als ze niet alles stuk zouden knagen en overal plassen, hadden ze gewoon in de schuur mogen blijven. Stom dat dat niet gewoon kan. :'(
Door Ronald
Ik wilde dat ik Noorwegen was gebleven... Het lijkt hier wel een oorlogsgebied. >:(
Door pike
Ik ben nog steeds heel blij dat ik 6 jaar geleden het oorlogsgebied verlaten heb. Hier wordt ook wel vuurwerk afgestoken maar vergeleken met Purmerend is dat peanuts. 's Middags carbid in het weiland achter mijn tuin. Na 6 uur (dan zitten ze allemaal even aan de stamppot ;D ) wordt zo langzaam aan wat afgestoken. Malbecje ligt rustig in een stoel te slapen. Ik teken ervoor.
Door hannabelgje
Ronald schreef:Ik wilde dat ik Noorwegen was gebleven... Het lijkt hier wel een oorlogsgebied. >:(
Niet normaal is het. Ik ben voor het eerst in 20 jaar in Eindhoven ipv in België en het is hier echt niet normaal. Afgelopen nacht ook heel de nacht door. Meteen de laatste keer. Volgend jaar ga ik wel ergens anders heen. Zoë is normaal niet super bang maar nu gestrest en aan de diarree. Ik heb zo'n hekel aan die zooi. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Charlie Angel
Ronald schreef:Ik wilde dat ik Noorwegen was gebleven... Het lijkt hier wel een oorlogsgebied. >:(
Hoe heb je het gehad daar Ronald?
Door sam28
Ik blijf thuis vanavond. Dat was al het plan maar een vriendin had me overgehaald om naar de kroeg te gaan. Afgelopen nacht super slecht geslapen en vanochtend zat ik er knal doorheen. Ik heb haar afgezegd en nu hang ik in een hoekje. Gelukkig kijken de poezen niet op of om van alle vuurwerk maar het is hier al 2 dagen 31 dec 00.00. Mijn hemel zeg. Zo af en toe gaan er hier bommen af wat door het huis resoneerd. Bizar. Ik hoop dat mijn auto er morgen nog staat zonder te zijn beschadigd of uitgebrand.
Koopkrachtcrisis my ass met je 110 miljoen euro aan vuurwerk. Stikstofcrisis my ass zolang het vuurwerk niet is verboden.
Door MillyMol
Hier in Hongarije is het doodstil. Ik heb vandaag nog geen auto voorbij horen komen, laat staan vuurwerk.

En afgelopen nacht een werkelijk prachtig heldere sterrenhemel.
Ik zit eigenlijk in het verkeerde topic geloof ik… :biggrin2:

Sterkte allemaal!
Door sam28
Volgend jaar zitten we massaal bij jou en dan zit je weer wel goed in dit topic ;D

Heeerlijk Milly!!
Door Kaela
sam28 schreef: za 31 dec 2022, 19:13 Ik blijf thuis vanavond. Dat was al het plan maar een vriendin had me overgehaald om naar de kroeg te gaan. Afgelopen nacht super slecht geslapen en vanochtend zat ik er knal doorheen. Ik heb haar afgezegd en nu hang ik in een hoekje. Gelukkig kijken de poezen niet op of om van alle vuurwerk maar het is hier al 2 dagen 31 dec 00.00. Mijn hemel zeg. Zo af en toe gaan er hier bommen af wat door het huis resoneerd. Bizar. Ik hoop dat mijn auto er morgen nog staat zonder te zijn beschadigd of uitgebrand.
Koopkrachtcrisis my ass met je 110 miljoen euro aan vuurwerk. Stikstofcrisis my ass zolang het vuurwerk niet is verboden.

Nou Sam, dat dacht ik dus ook! Nu weet ik best dat er een (te grote) groep mensen uit armoede kou zit te lijden met de huidige gasprijzen. Maar je maakt mij niet wijs dat na alle gemekker en steunmaatregelen van de overheid er dan voldoende ruimte zou zijn om voor zo’n idioot bedrag aan vervuilende rotzooi te kopen.

Maar ik durf te wedden dat straks de vakanties ook weer volop geboekt worden. En dan wel roepen dat we het zo slecht hebben. (De mensen die het echt slecht hebben daargelaten uiteraard!).

Hier is het sinds vanmiddag flink aan het toenemen. Ik kan me niet voorstellen dat kindlief de hele nacht door gaat slapen. Onze dieren zijn niet bang, maar oh wat heb ik te doen met alle bange dieren.
Door Kaio
We hebben dit al de jaren dat we hier wonen nog nooit meegemaakt. Honden lagen op oudejaarsnacht gerust tot 22 uur gewoon buiten. Dat kan nu echt niet he. Lijkt net NL hier.
En idd we zijn zo zielig we hebben geen geld meer, 110 miljoen vliegt gewoon zo de lucht in, wtf?!
En ja hele jaar milieu dit milieu dat , en nu in een dagje tijd over de hele wereld.... :-X
Blijf dat echt compleet gestoord vinden.

Denk trouwens dat het bij Zino ook scheelt dat Fozz er niet meer is, Zino keek echt tegen hem op. Dus als die het ok vond dan was het ook ok voor hem.
Laatst gewijzigd door Kaio op zo 01 jan 2023, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Kim_S
Zoals elk jaar is het hier heel rustig. Wat kleine knalletjes in de verte, maar Atz slaapt gewoon verder. Straks om 12 uur komen er wel wat knallen verwacht ik, tot half 1. Dus dan krijgt ie een doos vol snippers en koekjes en botjes, en heeft ie dat half uur een feestje. Erg blij mee dat we hier geen vuurwerkoverlast hebben.

Hopelijk is het voor jullie allemaal en de beestjes snel weer over :-*
Door Siberienne
Dit jaar wel behoorlijk wat vuurwerk in het dorp, eventyrs wat knallen rond wi uur en dan weer vanaf half twaalf tot een uur of een. Wij waren thuis. Overal glad nog steeds, geen zin om ons daaraan te wagen. En Shad was wel even wat onrustig van de lichtflitsen. Maar met een knuffeltje en de mand op een donker plekje ging het verder prima
Door hannabelgje
Mijn goede voornenen van dit jaar is om me geen reet aan te trekken van stikstofcrisis, klimaatcrisis of wat dan ook. Zolang het vuurwerk gewoon kan terwijl er zoveel leed door ontstaat negeer ik verder alle acties om het milieu te sparen. Dan vind ik dat ik al genoeg bijdraag door geen kinderen te hebben en geen vuurwerk af te steken.

Door Kaio
hannabelgje schreef: zo 01 jan 2023, 09:58 Mijn goede voornenen van dit jaar is om me geen reet aan te trekken van stikstofcrisis, klimaatcrisis of wat dan ook. Zolang het vuurwerk gewoon kan terwijl er zoveel leed door ontstaat negeer ik verder alle acties om het milieu te sparen. Dan vind ik dat ik al genoeg bijdraag door geen kinderen te hebben en geen vuurwerk af te steken.

Dat is bijna precies wat ik vanochtend zei ;D
Door Ronald
Charlie Angel schreef: za 31 dec 2022, 18:21 Hoe heb je het gehad daar Ronald?
Mijn reisgenote had wat last van zeeziekte, maar voor de rest ging het wel.
En eenmaal aan de vaste wal, werd het redelijk snel beter.

Jammer dat we eigenlijk net te laat waren (na Kerst), maar verschrikkelijk vriendelijke mensen, lekker eten en drinken, mooie omgeving. En dan zijn we alleen nog maar in Kristiansand geweest!
Volgende keer ga ik sowieso nog een keer en dan een enkeltje heen. Motor mee en dan toeren door Noorwegen. En oh ja... niet meer in het winterstormseizoen ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door