Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
Scheuvelrieden ::)
Dat is me ook weer duidelijk :biggrin2:
Loop vanochtend met tut in het buitengebied
Op de terugweg kwam ik de 94 jarige boer uit het dorp weer tegen op zn oude fiets
Hij was bij zijn ponys geweest
Stapt ie af , om een praatje te maken
En toen vroeg ie , moet je niet scheuvelrieden , hmm wat bedoel je
Nou , dat is dus schaatsen :biggrin2:
Door irmaa
smulpaap schreef: vr 16 dec 2022, 10:59 Absoluut :biggrin2:
Toen wij hier kwamen wonen, in Groningen, zei de buurman toen hij de leonbergers zag, "Wat een dikke honden" Nou buurman ze zijn helemaal niet dik, zei ik. Maar hij bedoelde groot. Dacht wat krijgen we nou ;D
Kende wel een dikke auto onder de kont, maar dit was toch anders. :)
Door smulpaap
irmaa schreef: vr 16 dec 2022, 11:13 Toen wij hier kwamen wonen, in Groningen, zei de buurman toen hij de leonbergers zag, "Wat een dikke honden" Nou buurman ze zijn helemaal niet dik, zei ik. Maar hij bedoelde groot. Dacht wat krijgen we nou ;D
Kende wel een dikke auto onder de kont, maar dit was toch anders. :)
Haha :biggrin2:
Ja , die uitdrukking hoor je idd ook vaak
Wat heb ie een dikke , auto , hond , en weet ik wat allemaal

Gister een rondje dorp met Thara , kwam ik een man tegen , met een pup van 14 weken . Hondjes stonden even te snuffelen aan elkaar
En die man begon een gesprek , ik begreep er maar weinig van :biggrin2: Dat zei ik hem ook . Toen hoorde ie dat ik geen Noorderling ben . Waar ik dan vandaan kwam . Dus dat zei ik hem . Nou , daar had ie nog nooit van gehoord . Enige wat ie wel wist was Amsterdam en Ajax . Heb Mien dorp nooit verlaten . Daar kwam het op neer :biggrin2:
Door irmaa
Ja vooral bij de oudere bewoners. Als men echt tegen elkaar in het dialect gaat praten, dan volg ik het niet meer. Maar normaal geen last van. Dialect gaat ook hier een beetje uit.
En ja ze horen gelijk dat je er niet vandaan komt, ik woon er 22 jaar, maar horen nog steeds mijn Randstadse tongval U komt hier niet vandaan he...
Door Kaela
Oooh wij zeggen altijd met veel plezier “dikke trekker” als we een traktor zien en dan een beetje ingeslikt/nasaal. Heerlijk!
Door smulpaap
Ik ben weer heel wat wijzer geworden :biggrin2:

Er wonen hier ook Groningers
Vandaag in het bos . Een vader , bezorgd om zn zoon die op de " plof " weg was met de gladheid . Plof ? Dat is een brommer , oké :biggrin2:
Maar ik heb zelf een " bultenbroezer " pardon ? Dat is een mountainbike
Toen een hondenbezitter met een eigenwijze puber . Die had eens een " kledderpuut ," gevonden . Waat ::) dat is een condoom
En een bewoner hier in het complex vroeg mij of ik ook een " opwarmdeus " had . Die begreep ik nog wel . Een magnetron
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door