Het is al even geleden dat ik zelf een bericht heb gepost. Ik ben normaliter een meelezer en opzoeker

Faunus deed het er op zich oké op totdat afgelopen voorjaar Faunus al zijn eten begon te weigeren. Iets daarvoor bij de orthopeed geweest omdat Faunus soms bij heuveltjes door zijn achterpoten zakte. Spondylose in rug vastgesteld en gabapentine voorgeschreven (toen werd om te beginnen 2x200mg per dag voorgeschreven).
In de weken daarna werd zijn eetlust slechter en slechter. Meteen afspraak internist in Vught gemaakt. Echo gemaakt van zijn buik en "bloedige vlekken"geconstateerd op lever en nier. Puncties wijzen niet naar kanker, maar grootste "vlek" lag te diep dus is niet aangeprikt. Sindsdien ben ik aan het klooien, vooral omdat ik een aantal maanden voor het gabapentine verhaal een eliminatiedieet ben gestart ivm ontstoken poten en vaak diarree. Rund, kip, zalm en lam heb ik toen uitgesloten omdat dat eiwitbronnen waren die hij daarvoor at. We zijn verder gegaan op kivo en haaksbarf kvv konijn paard geit fazant etc. Ging goed totdat dat ook allemaal geweigerd werd.
Sindsdien ben ik gortig op zoek gegaan naar informatie over leveraandoeningen want Faunus aan het eten krijgen was een hele klus!

Inmiddels is zijn dagmenu
- ochtend: 400 gram rauwe koolvisfilet uit de supermarkt met gestoomde sperziebonen & broccoli (+medicatie phenobarbital 100mg)
- middag: rauwe kalkoenfilet vd poelier met gestoomde sperziebonen & broccoli (+medicatie gabapentine 300mg & cbd olie op tandvlees a 5-10 mg)
- avond: phenobarbital 125mg & blik grandorf kalkoen & kwartel of konijn met gestoomde sperziebonen & broccoli OF zijn middag maaltje omdat bij het blikvoer koper als supplement wordt bijgevoegd. Ik geef dan een AOV calcium magnesium zink supplement om de koper hopelijk op te vangen. Ik wil graag blikvoer vervangen door een barf optie!
- nacht: gabapentine 300mg & cbd olie op tandvlees a 5-10 mg
Mijn voorkeur gaat uit naar een zo laag mogelijk koolhydraat gehalte. Faunus is dit sowieso gewend uit zijn kvv tijden en ik zie geen significant/groot verschil in zijn activiteit of beeld als ik wel of geen koolhydraten voer. Ik experimenteer wel met gewelde havermout en gekookte aardappelen. Wordt goed opgegeten, maar in het kader van kanker...is dat voor mij lastig om te geven

Waar ik prangende vragen over heb:
1) Ik wil graag een Calciumbron toevoegen, maar ben niet zeker of Faunus (gemalen of niet) kalkoennekken, parelhoenkarkassen, kwartellijven etc nu gaat eten (ik heb al veel eten weg moeten gooien). Ik heb ontdekt dat Faunus het merkt als vlees met stikstof vacuüm verpakt is geweest (iemand ervaring mee ook??) Faunus eet het dan pertinent niet rauw, behalve als ik het stoom of bak. Ik wil gaan testen met kalkoennek van vriesvoer.nl gemalen en heel. Als dat niet wordt gegeten ben ik denk ik toch echt op zoek naar een supplement. Welk supplement is geschikt en gezond?
2) Als ik lees over leveraandoeningen dan is niet te veel soorten groenten tegelijk geven een dingetje. En ik ben nog steeds bezig met een lijst welke groenten goed samen gaan met een "leveraandoening-mogelijk-kanker-dieet".
3) Als ik lees over leveraandoeningen dan twijfel ik toch nog tussen rauw voeren en zelf vlees stomen (dog cancer survival guide...iemand mee bekend?).
SUPPLEMENTEN:
a) Ik geef Faunus alleen bij zijn blikvoer enzymen van Now.
b) Ik geef 2x per week nu vitB complex van AOV ivm vis enzymen en thiamine B1 afbraak.
c) Ik heb afgelopen maanden capsules met mariadistel en turkey tail (elfenbankje) zonder enkele toevoegingen erin gegeven, nu niet meer, maar meer in afwachting hoe alles liep.
Het zou zo fijn zijn als ik hulp kan krijgen met het samenstellen van een lekker en gezond barf dieet. Hopelijk kunnen jullie me helpen!
-->> Mijn voornaamste doel en zorg is ervoor zorgen dat Faunus zijn laatste fase bij mij goed eet, toch ook een (redelijk) gebalanceerd menu krijgt voorgeschoteld en ondanks zijn gebreken verder een happy senior hond kan zijn

Alvast bedankt!! Hoor graag jullie advies