Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
Pfff flink buikgriep. Dan is een hond hebben niet zo fijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door eelke
Het is koud. Het kost 3-4 kuub om mijn woonkamer op 14 graden te houden, en dat kost me dus bijna een tientje per dag >:(

En ik ben verkouden. Dat leek over te gaan maar nu zijn alle holtes ook mee gaan doen.

Van mij mag het januari zijn, zodat het prijsplafond tenminste in gaat.
Door Too
Pff Eelke, 14° is nog niet erg warm. :-\

Ik was al teleurgesteld in de benedenburen omdat ze niet zo uitbundig stoken als andere jaren
Tot een week of 2 geleden was het washok de warmste ruimte vanwege 'vloerverwarming' :biggrin2:
De zon schijnt nu aan de achterkant, hopelijk komt t dan zo dadelijk tot 16° , t is nu 15 en dat vind ik eigenlijk niet comfortabel.

Qua verbruik .. eigenlijk wil ik het niet tot in detail weten, daar krijg ik zoveel stress van dan durf ik niks meer.
Voorlopig doe ik maar wat al deed, dan verbruik ik royaal minder dan een gemiddeld 1pers huishouden in een flat, en hoop dat t allemaal goed komt
Door Ronald
eelke schreef: di 13 dec 2022, 10:29 Het is koud. Het kost 3-4 kuub om mijn woonkamer op 14 graden te houden, en dat kost me dus bijna een tientje per dag >:(

En ik ben verkouden. Dat leek over te gaan maar nu zijn alle holtes ook mee gaan doen.

Van mij mag het januari zijn, zodat het prijsplafond tenminste in gaat.
Vocht en kou helpt mee met de verkoudheid hè...

Eigen klaag: ik lig sinds afgelopen zondag weer in mijn mandje.Kop vol met snot en watten, hoesten als een zeeleeuw en flinke koorts. Het is de tijd van het jaar, dus het komt wel goed. En het is nog niet zo erg dat ik aan de thee wil, dus wat dat betreft is het maar een ienie-mienie-klaagje.
Door CindyMayella
Vanmiddag met Charlie naar de DA…. Meneer heeft bijna geen tanden en kiezen meer, dat wist ik al.… 1 hoektand moet verwijderd worden en de laatste 4 achterste kiezen: ontstoken 😰😢…… Volgende week donderdag gaat ie onder het mes om de kiezen en de hoektand te laten verwijderen…. Heb gevraagd om die andere 3 hoektanden ook weg te halen, want anders zit ik over een jaar daar weer….. Maar Charlie was zo makkelijk en lief bij de DA….. nu aan de antibiotica en pijnstillers…. De antibiotica tabletten zijn nog groter dan die voor Appie/Saar 😱😱…. Dat wordt nog een dingetje…. Heb nl nog nooit iets dwangmatig moeten toedienen 😬😞….
Door hannabelgje
CindyMayella schreef:Vanmiddag met Charlie naar de DA…. Meneer heeft bijna geen tanden en kiezen meer, dat wist ik al.… 1 hoektand moet verwijderd worden en de laatste 4 achterste kiezen: ontstoken AfbeeldingAfbeelding…… Volgende week donderdag gaat ie onder het mes om de kiezen en de hoektand te laten verwijderen…. Heb gevraagd om die andere 3 hoektanden ook weg te halen, want anders zit ik over een jaar daar weer….. Maar Charlie was zo makkelijk en lief bij de DA….. nu aan de antibiotica en pijnstillers…. De antibiotica tabletten zijn nog groter dan die voor Appie/Saar AfbeeldingAfbeelding…. Dat wordt nog een dingetje…. Heb nl nog nooit iets dwangmatig moeten toedienen AfbeeldingAfbeelding….
Kun je ze niet in stukjes doen en de 1,2,3 methode toepassen? Ik neem smeltkaas (van die plakjes plastic uit de supermarkt) ik kneed 1 stukje kaas met pil. Ik geef een stukje zonder pil, dan het stukje met pil en biedt meteen stukje 3 aan. Dan eet ze vlug nr 2 met pil om ook 3 op te kunnen eten. Werkt al jaren prima. Sterkte met hem.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door CindyMayella
Ok…. Ga het proberen….. nooit problemen mee gehad, moet nu voor het eerst dit proberen… weet dat Charlie smeerworst erg lekker vindt 🤣🤣🤣…. Jemig 😞😉😊
Door Charlie Angel
Beterschap voor de zieken, ziek wel goed uit jullie.

Arme Charlie, hopelijk heeft hij er na de operatie geen last meer van.
Succes met de pillen.

Eigen klaag, mijn linkerknie was al versleten toen ik 40 werd, bot op bot. Komt door de eds.
Mijn rechterknie is nu ook zover en ik heb er op dit moment zo dusdanig veel last van dat ik totaal niet meer normaal kan lopen. (Loop wel ondanks de pijn met braces maar loop raar). Daardoor overbelast ik de rest van mijn gewrichten, waarvan er meerdere ook niet goed meer zijn, dus er gaat nu toch een spuit ingezet worden donderdag.
Ik ben er erg tegen, maar het kan nu echt even niet anders meer. Hopelijk helpt het tegen de pijn.
Gelukkig heb ik deze week nog vakantie.

Ik schiet dan wel weer op met de kerstkaarten maken.
Door Ronald
Jasses... Geen goede berichten, Angelique. Is er zich op dat er wat aan gedaan gaat worden? Of vinden ze je nog te jong?

Oh... en een knuffel natuurlijk. :bigarmhug:
Door Charlie Angel
Ronald schreef:Jasses... Geen goede berichten, Angelique. Is er zich op dat er wat aan gedaan gaat worden? Of vinden ze je nog te jong?

Oh... en een knuffel natuurlijk. :bigarmhug:
Knuffel is fijn Ronald, dank. Afbeelding
Bijna 10 jaar terug bij de eerste knie vonden zij mij nog te jong. Daarna kwam de diagnose eds. Toen is alle hoop op een operatie weggevallen. Dus geen vooruitzicht dat er iets aan gedaan gaat worden. Mijn enige houvast is dat ik erg eigenwijs ben en ondanks alle pijn nog steeds loop, al gaat dat nu echt niet goed. Maar ik wil die spieren zolang mogelijk behouden. De revalidatiearts verbaasd het dat ik nog loop.
Vanaf begin volgend jaar zal alle zorg naar de polder verschuiven, die zal dan ook echt intensiever worden. Nu had ik de reva arts en instrumenten maker nog in Deventer.
Door eelke
Ronald schreef: di 13 dec 2022, 16:00 Vocht en kou helpt mee met de verkoudheid hè...

Eigen klaag: ik lig sinds afgelopen zondag weer in mijn mandje.Kop vol met snot en watten, hoesten als een zeeleeuw en flinke koorts. Het is de tijd van het jaar, dus het komt wel goed. En het is nog niet zo erg dat ik aan de thee wil, dus wat dat betreft is het maar een ienie-mienie-klaagje.
Ja maar het is niet vochtig hier, dat hou ik wel bij. En met 459534 lagen aan, heb ik het eigenlijk ook niet echt koud.

Er zijn wel zoveel mensen verkouden op het moment, en er gaan een boel virussen rond. Ontkom je ook niet echt aan, denk ik.
Ik word vooral chagrijnig van al twee weken slecht slapen door kop-vol-snot >:(

@Angelique, jemig. Je hebt voldoende karakter om je knie te compenseren, maar het is zo jammer voor je dat het nodig is. Sterkte morgen.
Door Kaela
En we worden weer verkouden. Nina heeft me twee nachten wakker gehouden met gesnotter en die knapt nu op. Vanmorgen zeiden meneer en ik tegen elkaar: het is weer raak.

De teller staat nu op 3 sinds ze naar de opvang gaat. Gemiddeld tik je 10 verkoudheden aan het eerste jaar. We zijn bijna op de helft, zucht.
Door rosmin
Charlie Angel schreef: di 13 dec 2022, 23:31 Knuffel is fijn Ronald, dank. Afbeelding
Bijna 10 jaar terug bij de eerste knie vonden zij mij nog te jong. Daarna kwam de diagnose eds. Toen is alle hoop op een operatie weggevallen. Dus geen vooruitzicht dat er iets aan gedaan gaat worden. Mijn enige houvast is dat ik erg eigenwijs ben en ondanks alle pijn nog steeds loop, al gaat dat nu echt niet goed. Maar ik wil die spieren zolang mogelijk behouden. De revalidatiearts verbaasd het dat ik nog loop.
Vanaf begin volgend jaar zal alle zorg naar de polder verschuiven, die zal dan ook echt intensiever worden. Nu had ik de reva arts en instrumenten maker nog in Deventer.
Heftig hoor, is er geen mogelijkheid voor zenuwblokkade of iets dergelijks, zodat pijn er niet meer is? Je wilt toch zolang als mogelijk blijven bewegen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door