Kim_S schreef: ↑wo 30 nov 2022, 12:25 Daarom was Noedel ook zo perfect![]()
CookieSnoepieNoedelPoedel klinkt ook prima![]()
Er wordt trouwens de komende twee dagen geen sneeuw voorspeld hier.

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
pike schreef: ↑wo 30 nov 2022, 16:05 Ach wat een lieverdErg hè. En dan die nagels... Laat Marije het niet zien, die slaapt de rest van het jaar niet meer.waarom doen mensen dit toch
![]()
![]()
Ik vind Trude (spreek uit Troede) een heel leuke naam![]()
Mijn Pike sprak je uit als Paaik en was een personage in de Engelse serie Dad’s Army (“you stupid boy”). Geen meisjesnaam dus.
pearlsofpassion schreef: ↑wo 30 nov 2022, 07:21 Als je wil dat de naam hetzelfde geschreven wordt in het Zweeds, kom je toch bij Zweedse (of Scandinavische) namen uit hé.Deze hou ik ook nog even in gedachten.
Wat is er mis met een naam die 'kerst' betekent? Het is toch vrijwel kerst als je haar krijgt?
In NL wordt Juul met een zachte J uitgesproken zeker? Bij ons is dat op z'n Frans. Zjuul dus.
Of Julie/Julia? Kan je ook op z'n Frans (Zjulia) of zelfs Spaans (Choelia) uitspeken.Die laatste uitspraak vind ik zelf het leukste.
![]()
pike schreef: ↑wo 30 nov 2022, 16:05 Ach wat een lieverdGrappig hè dat als jet het uitspreekt als Pieke het het Noorse woord voor meisje is, beetje zo’n lief woordje. Jente is ook meisje, maar pike is koosnaampje-achtig.waarom doen mensen dit toch
![]()
![]()
Ik vind Trude (spreek uit Troede) een heel leuke naam![]()
Mijn Pike sprak je uit als Paaik en was een personage in de Engelse serie Dad’s Army (“you stupid boy”). Geen meisjesnaam dus.
Siberienne schreef: ↑wo 30 nov 2022, 17:24 Grappig hè dat als jet het uitspreekt als Pieke het het Noorse woord voor meisje is, beetje zo’n lief woordje. Jente is ook meisje, maar pike is koosnaampje-achtig.Neutraal: flicka
Wat is het zweedse woord voor meisje ook alweer Anne? Ben het kwijt.
Cooky is leuk! Shad z’n bijnaam is koekiemonster![]()
Anne in Zweden schreef: ↑wo 30 nov 2022, 12:07 Oooow, Cookie! Dat is lief en gek en schattig tegelijk, en het voorziet in mijn aangeboren neiging om mijn honden met koosnaampjes met een oe aan te spreken ("Bist du meine kleine poedelewoeps/poepienoedel/poepser/noedelpoedel" etc.Cookie........ Biscuit.......... Ik zeg DOEN!!!!!!!!!!!!!!!!!)
Ik heb hem aan meneer Anne voorgelegd. Ben benieuwd!![]()
Anne in Zweden schreef: ↑wo 30 nov 2022, 16:14 Erg hè. En dan die nagels... Laat Marije het niet zien, die slaapt de rest van het jaar niet meer.Ja nu heb ik dus gekeken![]()