Als jullie me missen
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
- Charlie Angel
- Moderator
Re: Als jullie me missen
Mooi! [emoji8]
Mooi dat je gaat helpen 
Mooi initiatief. Ik denk ook dat er best wel behoefte aan is.
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Wat ontzettend mooi initiatief, ik zou willen dat er zoiets was in het dorp waar mijn moeder woont….
Ja toch ? Het is een sterk vergrijsd dorp
Er zijn zo'n 5200 inwoners , 3000 daarvan zijn 65 plus .
En zoals dat gaat in dergelijke dorpen , jongeren trekken ( vaak ) weg . Veelal naar bv Groningen , om later weer terug te komen als er eenmaal kleine kinderen zijn . Maar een jong gezin is druk ....
In het complex waar wij nu wonen stimuleert men 55 plussers om hier te komen wonen .
Vaak heeft men weer meer tijd over , en zo hoopt men vereenzaming tegen te gaan , en omzien naar elkaar . En gelukkig komen er ook steeds meer 55 plussers .
Er zijn zo'n 5200 inwoners , 3000 daarvan zijn 65 plus .
En zoals dat gaat in dergelijke dorpen , jongeren trekken ( vaak ) weg . Veelal naar bv Groningen , om later weer terug te komen als er eenmaal kleine kinderen zijn . Maar een jong gezin is druk ....
In het complex waar wij nu wonen stimuleert men 55 plussers om hier te komen wonen .
Vaak heeft men weer meer tijd over , en zo hoopt men vereenzaming tegen te gaan , en omzien naar elkaar . En gelukkig komen er ook steeds meer 55 plussers .
Wat een mooi initiatief smulpaap 
Mooi! Wat een goed initiatief. Peize is leuk! Kom er af en toe: de tandarts ;-)
Gut . Net weer
Hier op de gang . Buurvrouw had van de week Drentse koekjes gebakken . We kregen een zak vol
Wij hadden vandaag groentetaart uit de oven
Dus ik naar de buuf met een stuk taart
Taart , dat is in haar beleving slagroomtaart enz
Taart uit de oven ? Eten jullie nooit warm dan .
Krijg ik net een app . Ze vond het heerlijk, weer eens wat anders
Ik kan me best voorstellen dat je het leuk vindt, fijn dat jullie ervan genieten. Zelf zou ik het vreselijk vinden maar ik ben dan ook een slag apart
. Ondanks dat goede contacten met de buren bij ons in het dorp, alleen zijn we allemaal wat meer op onszelf.
Hier wonen natuurlijk veel alleenstaanden , en die zoeken elkaar opTanna schreef: ma 21 nov 2022, 22:39 Ik kan me best voorstellen dat je het leuk vindt, fijn dat jullie ervan genieten. Zelf zou ik het vreselijk vinden maar ik ben dan ook een slag apart. Ondanks dat goede contacten met de buren bij ons in het dorp, alleen zijn we allemaal wat meer op onszelf.
Maar ik zeg ook weleens nee hoor
Zo vroeg men mij laatst, ga je ook mee naar de gym ? Dat is dus echt bejaardengym . Dan zeg ik ook , nee hoor . Ik ga wandelen
Zo is er binnenkort een feestmiddag voor ouderen , in het dorpscafe . Inclusief optreden van een duo wat ik dus niet hoef te zien en horen
Zelfs als alleenstaande - en dat ben ik vaak wel door onze thuissituatie - zou ik niemand opzoeken. Dat heeft ook voordelen, hoor. Zoals mijn vader altijd zei toen hij alleen was : Ik kan het prima met mezelf vinden!smulpaap schreef: ma 21 nov 2022, 22:55 Hier wonen natuurlijk veel alleenstaanden , en die zoeken elkaar op
Maar ik zeg ook weleens nee hoor![]()
Zo vroeg men mij laatst, ga je ook mee naar de gym ? Dat is dus echt bejaardengym . Dan zeg ik ook , nee hoor . Ik ga wandelen
Zo is er binnenkort een feestmiddag voor ouderen , in het dorpscafe . Inclusief optreden van een duo wat ik dus niet hoef te zien en horen![]()
We hadden voor vandaag een kleinschalige kerstmarkt georganiseerd , zo'n 10 kramen .
Locale ondernemers waren bereid mee te doen . En er werden spullen gepresenteerd voor schappelijke prijzen
Verder wilde de plaatselijke accordeonist wel kerstmuziek spelen
We hadden koffie en thee , en wafels met warme kersen en slagroom
Het kostte moeite om de heren ook te laten komen, kerstmarkt ? Ik heb niks met spullen
dus we hadden bedacht om een herentafel neer te zetten , en op tafel citroen brandewijn en advocaat met slagroom . Hier hadden de heren wel oren naar
Zeker toen ze ook nog hoorden dat " het meisje van plezier " ook zou komen (Thara )
Velen hebben tut al leren kennen , en dat vinden ze prachtig . Zo is er een meneer wiens hondje nog maar kort geleden is ingeslapen . Hij wil wegens leeftijd en gezondheid geen andere hond meer . En ja , een hond geeft nu eenmaal afleiding en plezier . Plus gespreksstof . Dus tut heeft de heren geamuseerd ..kreeg slagroom enzo . De heren wel gezegd haar geen advocaat te voeren
Dus het was gezellig , praktisch het hele vergrijsde dorp was aanwezig
Maandagavond komt het plaatselijke koor , kerstconcert . Wat ik zelf vreselijk vind . Maar vooruit ....
En vlak voor kerst hebben we kerstdiner voor alle alleenstaanden . Hebben we kunnen regelen voor een schappelijke prijs , € 10 per persoon . Dus dan is het voor een ieder betaalbaar
Locale ondernemers waren bereid mee te doen . En er werden spullen gepresenteerd voor schappelijke prijzen
Verder wilde de plaatselijke accordeonist wel kerstmuziek spelen
We hadden koffie en thee , en wafels met warme kersen en slagroom
Het kostte moeite om de heren ook te laten komen, kerstmarkt ? Ik heb niks met spullen
Zeker toen ze ook nog hoorden dat " het meisje van plezier " ook zou komen (Thara )
Velen hebben tut al leren kennen , en dat vinden ze prachtig . Zo is er een meneer wiens hondje nog maar kort geleden is ingeslapen . Hij wil wegens leeftijd en gezondheid geen andere hond meer . En ja , een hond geeft nu eenmaal afleiding en plezier . Plus gespreksstof . Dus tut heeft de heren geamuseerd ..kreeg slagroom enzo . De heren wel gezegd haar geen advocaat te voeren
Dus het was gezellig , praktisch het hele vergrijsde dorp was aanwezig
Maandagavond komt het plaatselijke koor , kerstconcert . Wat ik zelf vreselijk vind . Maar vooruit ....
En vlak voor kerst hebben we kerstdiner voor alle alleenstaanden . Hebben we kunnen regelen voor een schappelijke prijs , € 10 per persoon . Dus dan is het voor een ieder betaalbaar
Wat fijn dat jullie zo al thuis zijn daar. En lief, zulke dingen organiseren.
Haha tja als er zoveel wordt georganiseerd kan niet alles bij iedereen in de smaak vallen natuurlijk 
Ja hoor. Het voelt al helemaal als thuisirmaa schreef: zo 11 dec 2022, 16:34 Wat fijn dat jullie zo al thuis zijn daar. En lief, zulke dingen organiseren.