Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
Miss hunter in de bocht :-X
Net een rondje dorp . We komen dan langs een boerderij . Daar hebben ze een flink aantal tamme konijnen , die overdag lekker in een weiland mogen . Als het avond is gaan de konijnen naar binnen , of ze zitten in een grote ren op het erf
Maar nu net dus nog niet (allemaal )
Ze liep rustig met me mee aan de lijn .
Totdat we langs een struik kwamen , het was seconden werk . Onder die struik had ze dus een konijn ontdekt . En het was al flink schemerig ,en weinig verlichting
Gelukkig voor het beestje had ze hem gelijk doodgebeten :'( :-X maar ja , daar heb je wel een k*t gevoel bij . Dus , konijn maar gepakt en naar de boerderij gelopen . Om te zeggen wat er was gebeurt . De mensen wilden geen vergoeding , ze hadden dit konijn dus over het hoofd gezien . Excuus aangeboden, en morgen maar even een boeket bloemen brengen . En gelijk gezegd dat we deze weg maar overslaan . Dat gebeurt me niet nog een keer met de draak . Echt , zo vlug als een vlo .
Door sam28
Oohw wat naar!!! Op basis van je titel zat ik te wachten op een twist dat ze ergens achteraan was gegaan en weer mank liep. :)
Maar dood konijn is ook vreselijk.
Door pearlsofpassion
Och, wat vreselijk voor je!
Echt heel naar.
Gelukkig heeft het diertje er amper van geweten.

Ik had dat eerlijk gezegd niet verwacht van zo'n klein hondje. Beetje najagen ja, en willen zoeken, maar zo meteen doden, had ik niet gedacht.
Gek he, mensen bekijken katten toch vaak als betere en fanatieker jagers dan honden, terwijl die zelden een kip of konijn doden. Die kleine hondjes zijn eigenlijk instictievere jagers, als ze de kans krijgen.

Neem het jezelf niet kwalijk he. Je kon dit niet voorkomen.
Door dinky89
Ook ik dacht bij de titel dat ze wat had uitgespookt waardoor ze weer helemaal mank liep. Dit is ook niet leuk natuurlijk maar in een andere categorie.

Gelukkig dat ze het bij de boerderij sportief opnamen :)
Door smulpaap
pearlsofpassion schreef: zo 30 okt 2022, 19:30 Och, wat vreselijk voor je!
Echt heel naar.
Gelukkig heeft het diertje er amper van geweten.

Ik had dat eerlijk gezegd niet verwacht van zo'n klein hondje. Beetje najagen ja, en willen zoeken, maar zo meteen doden, had ik niet gedacht.
Gek he, mensen bekijken katten toch vaak als betere en fanatieker jagers dan honden, terwijl die zelden een kip of konijn doden. Die kleine hondjes zijn eigenlijk instictievere jagers, als ze de kans krijgen.

Neem het jezelf niet kwalijk he. Je kon dit niet voorkomen.
Ik schaamde me dood :-X
Juist omdat ik weet dat ze zoveel jachtdrift heeft . Ik scan de omgeving , let altijd heel goed op .... maar ja , nooit verwacht dat onder die struik nog een konijntje zat
Maar vergis je niet in menig Terrier hoor , bv konijn is konijn opjagen en doden . In het dorp zijn ook wat kleine straatjes , daar lopen kippen rond . Nu het eerder donker is ga ik daar niet meer langs . Idem dito , krijgt ze de kip te pakken dan is ie ook direct dood
De boer en ik bekeken het konijntje nog , een heel gerichte beet in de nek . Zo heeft ze in een hondenpark eens een nest pasgeboren muizen vermoord . Moeder was gevlucht , er liepen meerdere jachthonden , geen hond die ook maar iets in de gaten had . Het ene moment speelde ze met een Border Collie ,en binnen de kortste keren was er een heel nest muizen vermoord . Er is hier in de omgeving een bos waar de honden los mogen lopen . Maar onze juf helaas niet .(meer ) idem dito . Op dat moment liepen er ook jachthonden rond . We waren bij een van, honden speelden met elkaar. Totdat miss hunter weer iets opmerkte en uiteindelijk hoog in een boom zat . Ze heeft er een boommarter gezien . De rest van de honden stonden erbij en keken er naar
Door zurca
Ai....wat ontzettend naar!
Je kan er weinig aan doen, je doet immers al zo je best, maar ik begrijp heel goed dat je dit uitermate vervelend vind....
Van knuffelkont naar doortastende jager, het is wat die terriërs....
Door Siberienne
smulpaap schreef: zo 30 okt 2022, 22:25 Ik schaamde me dood :-X
Juist omdat ik weet dat ze zoveel jachtdrift heeft . Ik scan de omgeving , let altijd heel goed op .... maar ja , nooit verwacht dat onder die struik nog een konijntje zat
Maar vergis je niet in menig Terrier hoor , bv konijn is konijn opjagen en doden . In het dorp zijn ook wat kleine straatjes , daar lopen kippen rond . Nu het eerder donker is ga ik daar niet meer langs . Idem dito , krijgt ze de kip te pakken dan is ie ook direct dood
De boer en ik bekeken het konijntje nog , een heel gerichte beet in de nek . Zo heeft ze in een hondenpark eens een nest pasgeboren muizen vermoord . Moeder was gevlucht , er liepen meerdere jachthonden , geen hond die ook maar iets in de gaten had . Het ene moment speelde ze met een Border Collie ,en binnen de kortste keren was er een heel nest muizen vermoord . Er is hier in de omgeving een bos waar de honden los mogen lopen . Maar onze juf helaas niet .(meer ) idem dito . Op dat moment liepen er ook jachthonden rond . We waren bij een van, honden speelden met elkaar. Totdat miss hunter weer iets opmerkte en uiteindelijk hoog in een boom zat . Ze heeft er een boommarter gezien . De rest van de honden stonden erbij en keken er naar
Het is een groot misverstand dat jachthonden de ergste jagers zijn. Is heel afhankelijk van het soort hond, maar retrievers bv zijn gefokt om samen met hun baas te gaan jagen en de buit op te halen. Of pointers om te verwijzen. Het laatste stukje, gaan voor de kill, doet niet de hond maar de baas (muv meutehonden, die gaan wel zelfstandig op pad).

Huskies daarentegen …. Lijken heel erg op jouw terriër. Die weten ook precies hoe ze het af moeten maken. En dat gaat inderdaad razendsnel. En je kunt veel voorkomen maar niet alles. Ik weet hoe je je voelt, heb in jouw schoenen gestaan. Ook ooit met een marter trouwens - terwijl meneer Chenak nota bene aan een korte lijn zat.
Door pearlsofpassion
Normaal gezien gaan kippen met de schemer op stok of in een boom slapen. Een kip die in het donker losloopt is echt niet normaal..
Ik begrijp dat de eigenaren van dit konijntje de konijntjes ook normaal 's avonds opsluiten en dat dit dus ook uitzonderlijk is. Maar het verschil is dat een konijn net actief wordt in de schemering. Terwijl een kip zelf een slaapplek opzoekt dan.
De kans dat je die dus 's nachts tegenkomt is vele malen kleiner. Of eigenlijk bijna onbestaande. Zolang je haar idd niet in een boom laat klimmen.
Het enige wat nog zou kunnen is een broedende kip of eentje met kuikens in het struikgewas. Want broeden doen kippen wel op de grond. Maar dat seizoen is nu ook voorbij.

Ik wil maar helpen, zodat je tenminste nog ergens kan gaan wandelen 's avonds.
Door pike
Pfff ik dacht ook dat het mis was met je juffie. Sneu voor het konijn maar zoals je zegt gelukkig gelijk dood. Terriers zijn nou eenmaal killers, het zit in hun instinct, je kan er niets aan doen. Ze zijn altijd gefokt om ongedierte als muizen ratten mollen te verdelgen. Dat was voor mij een van de reden geen terrier te nemen.
Netjes trouwens dat je met het konijn naar de boer bent gegaan. Menigeen zou hem in de bosjes hebben laten liggen.
Door smulpaap
Er zijn genoeg andere mogelijkheden om in donker te wandelen . We moeten niet perse langs de kippen
Ik heb de indruk dat de kippen in en uit lopen
En idd , kippen gaan op stok . Maar hoe dat zit , geen idee .
En ja , miss hunter is een ware killer
Mijn vorige russells waren milder , hadden weleens een mol of muis . Maar miss hunter is een ander verhaal
Door pearlsofpassion
Ik verwacht niet dat je het weet. Vandaar dat ik het zeg.. :biggrin2:
Kippen gaan echt wel zelf slapen. En steeds op dezelfde plek, ze zijn ontzettend honkvast. Vandaar dat ze Los kunnen lopen, ze keren vanzelf terug.
Dus tenzij ze niet meer terug kunnen naar hun slaapplek (dan blijven ze heel lang tevergeefs proberen), of ze broeds zijn en op hun eieren liggen, kom je die in het donker echt niet meer tegen.

Konijnen daarentegen lijken nooit te slapen. Dat is niet zo hoor, maar het zijn hazenslaapjes..

Maar goed, als je plekken genoeg hebt, is dat prima he.. ;)
Door hannabelgje
Ik heb ook kippen die gewoon op de grond slapen. Niet alle kippen gaan op stok.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Kaela
Weet je, als mensen bewust hun dieren vrij rond laten lopen, dan ligt ook niet alle verantwoordelijkheid bij de hondeneigenaar. Je hebt je hond aan de lijn (of onder apel, afhankelijk van de hond en locatie), je let goed op. Er is een grens aan wat je kan doen. Het is niet echt logisch dat mensen hun konijnen overdag los laten lopen, zo vlak bij een plek waar dus honden uitgelaten worden. Ik zeg maar zo, dit konijn had het ook niet naverteld als Oscar langs was gekomen.
Door pearlsofpassion
hannabelgje schreef: di 01 nov 2022, 10:36 Ik heb ook kippen die gewoon op de grond slapen. Niet alle kippen gaan op stok.

Maar wel altijd op dezelfde plek toch? Niet gelijk waar.

En zijdehoenders zijn daar idd voor gekend, cochins doen het ook relatief vaak. Maar ergens heb ik het gevoel dat het hier niet om dat soort kippen gaat... :biggrin2:
Door hannabelgje
Kaela schreef:Weet je, als mensen bewust hun dieren vrij rond laten lopen, dan ligt ook niet alle verantwoordelijkheid bij de hondeneigenaar. Je hebt je hond aan de lijn (of onder apel, afhankelijk van de hond en locatie), je let goed op. Er is een grens aan wat je kan doen. Het is niet echt logisch dat mensen hun konijnen overdag los laten lopen, zo vlak bij een plek waar dus honden uitgelaten worden. Ik zeg maar zo, dit konijn had het ook niet naverteld als Oscar langs was gekomen.
Euh ja dat vind ik eigenlijk ook. Maarja dat vind ik ook met katten die loslopen, maar dat mag je niet zeggen natuurlijk.

Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door