Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Anne in Zweden schreef: do 27 okt 2022, 16:20 Ochgossepos, da's inderdaad niet lekker nee, reflux. Maar zou dat betekenen dat de problemen als vanzelf verdwijnen wanneer ze dikker voedsel gaat krijgen, van die Olvarit-prutjes en zo? Of kan dikker voedsel ook nog omhoog komen?
Klopt. Wat PoP ook verteld. Maar ook als ze groeien wordt de anatomie ook gunstiger. En groeien doet ze uitstekend :biggrin2: Maar daardoor groeien de meeste baby’s er overheen in de periode dat ze wat serieuzer vaste voeding gaan eten.

De voeding blijkt trouwens prima te bestellen en is een stuk goedkoper dan die we hadden. Deze voeding wordt niet vergoed, maar dat geeft dan ook niet.

Dank iedereen voor alle lieve wensen voor ons meisje!
Kaela schreef: do 27 okt 2022, 17:41 Klopt. Wat PoP ook verteld. Maar ook als ze groeien wordt de anatomie ook gunstiger. En groeien doet ze uitstekend :biggrin2: Maar daardoor groeien de meeste baby’s er overheen in de periode dat ze wat serieuzer vaste voeding gaan eten.

De voeding blijkt trouwens prima te bestellen en is een stuk goedkoper dan die we hadden. Deze voeding wordt niet vergoed, maar dat geeft dan ook niet.

Dank iedereen voor alle lieve wensen voor ons meisje!
Eigenlijk wil je niet dat die frummels te snel groeien....voor je het weet huppelt ze naar school ;) , maar in dit geval mag het eventjes snel gaan en dat dan de klachten maar voorgoed wegblijven :)
Ina schreef: vr 28 okt 2022, 15:50 Eigenlijk wil je niet dat die frummels te snel groeien....voor je het weet huppelt ze naar school ;) , maar in dit geval mag het eventjes snel gaan en dat dan de klachten maar voorgoed wegblijven :)
Nou! Ik zou soms best willen dat we al een paar maanden verder waren.
Dat ze lekker kan kruipen, rechtop kan zitten en vast voedsel eet. Dan zijn we waarschijnlijk een heel eind.
pearlsofpassion schreef: vr 28 okt 2022, 20:09 Ja, dat snap ik.
Maar dan komen er weer andere minder gemakkelijke dingen.
Maar dat merk je vanzelf dan. :biggrin2:

En dan mis je de kleine baby weer.. Dus geniet er nu nog maar zoveel mogelijk van. :) Het komt nooit terug....
Ik kan me van alle normale minder makkelijke dingen toch niets voorstellen wat erger is dan 3,5 maand je kindje pijn zien lijden en nergens gehoor krijgen.

The story continued… we hadden een kleine pot voeding mee gekregen en op een site “vandaag besteld morgen in huis” twee grote potten besteld. De hele vrijdag bleef postnl zeggen dat ze kwamen. Tot savonds laat, toen kwamen ze ineens niet meer. Maandag pas.
Shit en nu dan? Ik de kinderafdeling bellen. Advies was alle spoedapotheken af te bellen. Ik heb heel Noord Nederland gehad, de apotheken en de kinderafdelingen. Er hebben heel wat mensen voor ons in kasten gezocht. Niemand had het.

Ik weer met Leeuwarden bellen. Wat dan het beste plan B was. Het antwoord: dat weet ik niet. Uuuh ja maar, ze heeft in de opname gelegen, jullie sturen ons zo naar huis en nu hebben we die voeding niet meer. Het tweede antwoord: daar kan ik toch niets aan doen.

Echt, ik lieg niet. Daar kon ik het mee doen.

Op marktplaats vonden we 4 potten die we zaterdag op konden halen. In Rotterdam. We hebben een hotel geboekt, zijn in de auto gestapt en zijn gegaan. Vanmorgen ook nog even bij Oma langs die daar vlakbij woont.
We moesten in hartje Rotterdam zijn en ik heb een foto gemaakt van Nina bij de Erasmusbrug. Vijf minuten toerist spelen, toch lollig. Mijn lijf is nu he-le-maal op, maar meneer loopt de benen onder zijn lijf om alles in huis te doen en ik lig nu op de bank bij te komen. We gaan van de week wel merken hoeveel effect dit heeft op mijn eigen herstel.
Nina doet het fantastisch. Het hele weekend heeft ze prachtig gedaan. Goed geslapen, goed op de vreemde omgeving gereageerd. We trekken daar nog niet teveel hoopvolle conclusies uit, want het is vaker even goed gegaan. We genieten wel van elk moment en uiteraard is dit wel hoopvoller als wanneer het nu niet goed ging.

We hebben ook besloten dat als dit plan niet brengt wat we hopen, we een second opinion gaan regelen. Ik ben wel klaar met hoe we behandeld worden.
Pfff wat een gedoe weer!

Is deze voeding eventueel ook in Duitsland te krijgen? Zo ja dan kunnen we hier zeker wel wat regelen om het bij jullie te krijgen.

Wel heel fijn dat ze er tot nu toe geen last van lijkt te hebben! Succes met bijkomen :-*
Ongelooflijk, wat een @##@$%%^@# reactie zeg! "Daar kan ik toch niets aan doen". En dat werkt dan in een ziekenhuis. Waar mensen heen gaan omdat het niet goed gaat...

Naast de second opinion zou ik ook zeker, als je weer een beetje opgeknapt bent, een gesprek aanvragen met de ombudsman in het ziekenhuis. Zijn ze nu helemaal van de ratten besnuffeld :cardR:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door