Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Ahhh, arm klein ding :-\ :-*

Wat ontzettend balen dat deze voeding ook slecht verkrijgbaar is! Hoe kan dat nou???

Nou sterkte met de kleine meid. En sterkte met de overschakeling naar deze nieuwe voeding. Ik snap dat wel, dat je dat eng vindt.... :-*
We zijn net thuis!

Ze krijgt nu ruim een dag de nieuwe voeding (met koemelk) en dat gaat goed. Dus mijn hoofd begint te bevatten dat er inderdaad geen allergie is.
Ze is snipverkouden, gister was ze ook echt min. Vandaag is ze alweer vrolijk en goed te pas.
Het effect van de voeding heeft tijd nodig. Maar we hebben een aantal contactmomenten ingepland staan en we mogen de afdeling bellen als er iets is. We weten ook dat er nog mogelijkheden zijn als de voeding niet voldoende effect heeft, dat geeft een gerust gevoel.

Nu maar even lekker in de rust en genieten van het thuis zijn. Alles even laten bezinken.
Kijk .... dat klinkt als of er voor jullie een lichtje aan de horizon gloort, super !

En fijn dat de support uit het ziekenhuis goed klinkt.....nu hard duimen dat de goede weg is ingeslagen en dat Nina nu 'onbezorgd' van haar maaltijden kan gaan genieten ;)
Nouuuu zeg! Wat fijn om te lezen! Dat maakt het leven denk ik ook een stuk makkelijker, als ze wel gewoon koemelk verdraagt? Ik ben niet zo thuis in de babyhoek, dus waarschijnlijk heb iets niet begrepen, maar is ze nou voor iets anders allergisch, dat ze speciaal voedsel krijgt? Hoe dan ook, ik hoop dat jullie nu gerustgesteld weer kunnen gaan genieten van het ouderschap! :-*
Anne in Zweden schreef: do 27 okt 2022, 15:01 Nouuuu zeg! Wat fijn om te lezen! Dat maakt het leven denk ik ook een stuk makkelijker, als ze wel gewoon koemelk verdraagt? Ik ben niet zo thuis in de babyhoek, dus waarschijnlijk heb iets niet begrepen, maar is ze nou voor iets anders allergisch, dat ze speciaal voedsel krijgt? Hoe dan ook, ik hoop dat jullie nu gerustgesteld weer kunnen gaan genieten van het ouderschap! :-*
Dat maakt het stukken makkelijker! Geen angst meer dat ze iets verkeerds binnen krijgt, gewoon lekker alles mogen eten!

Wat we nu denken is dat de reflux het probleem is. Bij baby’s is de anatomie van de slokdarm en maag nog ietsje anders en daardoor komt er vaak wat melk terug omhoog. Meestal is dat geen probleem, maar als het teveel is, kan de slokdarm last krijgen van het maagzuur wat dan steeds mee komt.
Ze vroegen ons steeds wel of ze veel melk terug geeft, maar wat is veel? Weet ik toch niet. Maar de verpleegkundigen vonden het wel heel veel.
De voeding die ze nu krijgt drinkt ze als melk en wordt dan in de maag de dikte van vla. Dan kan het minder makkelijk terug omhoog komen en dan krijgt de slokdarm rust om te herstellen. Is het idee.
Kaela schreef: do 27 okt 2022, 15:38 Dat maakt het stukken makkelijker! Geen angst meer dat ze iets verkeerds binnen krijgt, gewoon lekker alles mogen eten!

Wat we nu denken is dat de reflux het probleem is. Bij baby’s is de anatomie van de slokdarm en maag nog ietsje anders en daardoor komt er vaak wat melk terug omhoog. Meestal is dat geen probleem, maar als het teveel is, kan de slokdarm last krijgen van het maagzuur wat dan steeds mee komt.
Ze vroegen ons steeds wel of ze veel melk terug geeft, maar wat is veel? Weet ik toch niet. Maar de verpleegkundigen vonden het wel heel veel.
De voeding die ze nu krijgt drinkt ze als melk en wordt dan in de maag de dikte van vla. Dan kan het minder makkelijk terug omhoog komen en dan krijgt de slokdarm rust om te herstellen. Is het idee.
Ochgossepos, da's inderdaad niet lekker nee, reflux. Maar zou dat betekenen dat de problemen als vanzelf verdwijnen wanneer ze dikker voedsel gaat krijgen, van die Olvarit-prutjes en zo? Of kan dikker voedsel ook nog omhoog komen?
Anne in Zweden schreef: do 27 okt 2022, 16:20 Ochgossepos, da's inderdaad niet lekker nee, reflux. Maar zou dat betekenen dat de problemen als vanzelf verdwijnen wanneer ze dikker voedsel gaat krijgen, van die Olvarit-prutjes en zo? Of kan dikker voedsel ook nog omhoog komen?
Voor zover ik weet gaat het dan idd veeeeel beter..

En melk teruggeven zegt ook niet veel. Laurens gaf veel terug maar had er geen (0,0) last van. Geen echte reflux dus. Er kwam gewoon altijd wat mee met de boer.
Wij hadden overal in alle tassen van die kleine washanddoekjes mee. Maar liefst nog een volledige tetradoek. Die legde ik over m'n schouder en eentje onder z'n kin, als ik hem probeerde te laten boeren, en dan nog kon ik kleding meestal maar 1 dag dragen. :biggrin2: Was echt een ramp als we er geen mee hadden. Ik heb bergen foto's met een tetradoek over m'n schouder. ;D
Maar hij gaf echt enkel net na de maaltijd terug en het was nooit erg zuur. Misschien net omdat het zo veel was.
Wij dachten ook dat dat normaal was (en waren verbaasd dat niemand ons gewaarschuwd had :cool:) omdat we niet beter wisten.

Vincent daarentegen die gaf vrijwel nooit wat terug. Maar die had wel last van lichte reflux en snel kokhalzen en dat soort zaken. Het kwam wel uit z'n maag in z'n slokdarm maar niet helemaal tot boven. Maar hij had er wel last van. Het was zuur en irriteerde wel wat. Verborgen reflux heet dat. Maar het was bij Vincent niet heel erg als we op een aantal dingen gingen letten. Hij sliep de eerste tijd vb bijna altijd gewoon op m'n borst en daardoor hoger dan je ooit in bed kon bereiken en dan ging het goed. En tegen dat hij Nina's leeftijd had was het al over. Want toen wilde hij liever in z'n bed slapen. En dat ging prima met het hoofdeinde wat omhoog.

Reflux is echt een heel pijnlijke, gemene kwaal als het erg is.
En ongetwijfeld oorzaak nr 1 van huilbaby 's.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door