Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door -Annemarie-
- pien - schreef: do 13 okt 2022, 12:29 Sinds een kleine vier weken eet ik keto (in een poging om er 15 kilo af te krijgen) maar wat mis ik het 'echte koken', lekker een pan volgooien en laten sudderen.
Ik hoop dat nog/weer komt, nu volg ik nog het boekje/menu van The New Food en dat is zo anders dan ik normaal kookte.
Maar goed, het vult, het verzadigt, er gaan kilo's af (bijna 4 tot nu toe) en ik leer vast om te gaan variëren straks.

Gisteravond at ik gewokte kool met wat tomaatjes en crème fraîche, met een gehaktbal.
Vanavond weer gehaktbal met groente.
Dit klinkt ook heerlijk hoor! Ik ken The New Food niet, zal eens googelen. :)

Gisteren was ik laat tuis, meneer maakte een spicy pompoencurry met kikkererwten, papadums bij. Altijd fijn als je zó aan kunt schuiven. :)
Door Sonja
-Annemarie- schreef: vr 14 okt 2022, 12:12 Dit klinkt ook heerlijk hoor! Ik ken The New Food niet, zal eens googelen. :)

Gisteren was ik laat tuis, meneer maakte een spicy pompoencurry met kikkererwten, papadums bij. Altijd fijn als je zó aan kunt schuiven. :)
Dat klinkt lekker, zowel het aanschuiven als de curry!

Ik heb vandaag een traybake gemaakt van aardappel, paprika en ui en daarbij hebben we een salade gegeten van rucola, canneliniboontjes, komkommer en tomaat met een balsamicodressing.
Door Siberienne
-Annemarie- schreef: vr 14 okt 2022, 12:12 Dit klinkt ook heerlijk hoor! Ik ken The New Food niet, zal eens googelen. :)

Ik moet mijn meneer dit toch eens laten lezen…..

Gisteren aardappelbolletjes uit de oven, daarbij kabeljauw met tomaatjes, knolselderij reepjes en een korstjes erop van grillmeel en kaas en viskruiden
Door Kaela
Kaela schreef: za 15 okt 2022, 09:44 Wij gaan vanavond bestellen en ik hoop op mijn favoriete aziaat. Ik heb zooooo zin in curry.
Ik heb curry gehad en had nog over voor vandaag. Ik heel blij!
Door Sonja
Vanmiddag haal ik weer mijn oogstbox op. Ik heb even in de mail gekeken wat er deze week in zit en besloten dat ik dan vanavond gnocchi met paarse bimi, rode ui, oesterzwammen en zure room ga maken.

En ik zit te wachten op de bezorger van DPD die als het goed is vanochtend mijn nieuwe broodbakmachine komt brengen, dus dan kan ik ook weer zelf brood bakken. Afgelopen week steeds brood van de supermarkt zitten eten aangezien de oude broodbakmachine het had begeven en ik vond het maar kleffe hap. :(
Door -Annemarie-
Gisteren pasta met raapstelen en een stukje kipfilet uit de vriezer.
Vanavond weet ik het nog niet. Het plenst hier, ik heb wel zin in zuurkool. Maar het is helemaal niet koud. Dilemma! :biggrin2:
Door -Annemarie-
Siberienne schreef:Kool schotel met vega gehakt, kerrie, appel, rozijnen, aardappelpuree en kaas korstje.

Toe; banaan-koffie-choco toetje https://minimalistbaker.com/coffee-choc ... ice-cream/ aanrader

Sonja, je bent een bron van inspiratie ;) :) : die plaatttaart klinkt heerlijk.
Ja, ik volg ze op Insta, daar komen altijd hele lekkere recepten van langs! :dribble:

Plaattaart! Supermakkelijk en je kunt er alles opgooien. ;D

Wij hadden woensdag plaattaart. Alleen nog maar knol- en wortelgewassen over van het groentepakket. Biet/knolselderij/pastinaak/wortel/aardappel schijfjes eerst even gestoomd. Bladerdeeg op de plaat (kan ook zonder), groenten erop en een blikje witte bonen in tomatensaus (saus uit laten lekken anders wordt het te zompig) en feta erdoor. Was onverwacht lekker. ;D

Gisteren Chinees afgehaald. Als je dat niet te vaak doet is het best lekker. :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door