Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door sam28
eelke schreef: za 15 okt 2022, 12:25 Ha, ik zit in een zelfde, al wekenlange fase, maar dan met het onderwerp koelkast :biggrin2:
Oooh die heb ik ook maandenlang gehad. Welke dan, met hoeveel vriesruimte en hoe hoog en hoe zuinig.
Nou ja, nu eentje van MP gehaald die aan vrijwel alles voldeed en over een paar jaar nog eens kijken naar een echte nieuwe met energielabel onbetaalbaar :biggrin2:
Door eelke
Ik kan alleen een tafelmodel kwijt. En die zijn er allemaal niet super zuinig (klasse D) of best duur, voor zo'n kleine.

De mijne nu is denk ik 20 jaar oud ofzo? Weet ik niet, zat bij het huis, maar hij heeft nog een soort draadrekjes ipv glazen planken.
De consumentenbond zegt dat een oude koelkast 500 kwh verbruikt. Maar dat is de helft van mijn verbruik dus dat lijkt mij wat veel (ik heb ook nog een vriezer aan staan). En voor 400 euro kun je ook weer best veel stroom kopen.
Door Too
Ik lees mee
mijn - voor mijn gevoel- gloednieuwe koelvriescombi blijkt volgend jaar te mogen stemmen :o ... 17jaar is ze.
Misschen er s een metertje tussen zetten om te zien wat ze verbruikt

Eerst moet er eindelijk s een nieuwe wasmasjien komen dat is een enorme bevalling ::)
Door pearlsofpassion
eelke schreef: za 15 okt 2022, 13:29 Ik kan alleen een tafelmodel kwijt. En die zijn er allemaal niet super zuinig (klasse D) of best duur, voor zo'n kleine.

De mijne nu is denk ik 20 jaar oud ofzo? Weet ik niet, zat bij het huis, maar hij heeft nog een soort draadrekjes ipv glazen planken.
De consumentenbond zegt dat een oude koelkast 500 kwh verbruikt. Maar dat is de helft van mijn verbruik dus dat lijkt mij wat veel (ik heb ook nog een vriezer aan staan). En voor 400 euro kun je ook weer best veel stroom kopen.
De keukenmevrouw zei aan ons dat energielabel D al best goed is voor een koelkast. Omdat die dingen nu eenmaal niet zuinig zijn. Dat dat in B of A niet bestaat.
Want ze hebben de energielabels aangepast he. Men wou van die rijen plussen af. Wat nu bij een nieuwe D is, was vroeger A++ of zo. Ik weet het niet precies, maar het is dus veranderd. Klinkt erger dan het is. :biggrin2:
Door Kaela
Too schreef: za 15 okt 2022, 17:52 Ik lees mee
mijn - voor mijn gevoel- gloednieuwe koelvriescombi blijkt volgend jaar te mogen stemmen :o ... 17jaar is ze.

Eerst moet er eindelijk s een nieuwe wasmasjien komen dat is een enorme bevalling ::)
Onze wasmachine ging twee weken geleden stuk. En dat komt voor niemand uit, maar met een baby met reflux en dagelijkse spuitluiers is zo’n ding echt onmisbaar.

Wij hebben een budget bedacht, wat modellen bekeken en op kopen geklikt. Was zo gebeurd. Met goed geluk blijkt het een muisstille (bijna dan, maar voor een wasmachine indrukwekkend) machine te zijn waar de was goed schoon en bijna droog uit komt. We zijn uitermate tevreden. Hebben we dat ook maar weer gehad.
Door Siberienne
Too schreef: za 15 okt 2022, 17:52 Ik lees mee

We hebben er hier nog steeds een staan die we proberen te verkopen, een liebherr van pas een paar jaar oud… achteraf spijt dat we hem mee naar Noorwegen hebben gesleept :-\

Wasmachine gekocht met de coolblue keuzehulp - heel tevreden mee :)
Door - pien -
pearlsofpassion schreef: zo 16 okt 2022, 09:08 De keukenmevrouw zei aan ons dat energielabel D al best goed is voor een koelkast. Omdat die dingen nu eenmaal niet zuinig zijn. Dat dat in B of A niet bestaat.
Want ze hebben de energielabels aangepast he. Men wou van die rijen plussen af. Wat nu bij een nieuwe D is, was vroeger A++ of zo. Ik weet het niet precies, maar het is dus veranderd. Klinkt erger dan het is. :biggrin2:
Klopt! Best verwarrend/even wennen :biggrin2: maar het valt dus mee...

Ik weet niet of het door m'n keto-menu komt of door de herfst, maar ik ben niet vooruit te branden :-X
Met een vriendin had ik het over een daglichtlamp, en wat bleek, zij had precies degene staan (en over) die ik wilde gaan kopen.
Lang verhaal kort : hij is al onderweg naar me en ik kan gaan proberen of dat verschil maakt voor mij :)
Door sam28
De mijne is geleverd vanochtend. Om half 10 :o Ik lag toen net 3uur in mijn bed. ;D
Ik heb zo nuchter mogelijk proberen te kijken toen ze m binnenreden en de oude mee terug namen.
Helaas zat in de vriezer nog 1 schaaltje en 2 bakjes van het ontdooien ;D ;D ;D
Door dinky89
Fijn dat hij er al is Sam :) Sterkte met bijkomen van de korte nacht :biggrin2:

Ik dacht even rustig op zondag langs de Hornbach te gaan. Dat rustig was duidelijk een illusie ::) Maar wel mooie nieuwe grote kattenbak gescoord waar ik voor kwam :)
Door Ronald
eelke schreef: za 15 okt 2022, 13:29 Ik kan alleen een tafelmodel kwijt. En die zijn er allemaal niet super zuinig (klasse D) of best duur, voor zo'n kleine.

Ik had in mijn nieuwe huisje een koelvriescombinatie staan van 20 jaar oud. Met van die draadplankjes. En daar stond op het energielabel in de koelkast 508 kWh. Dat zijn waardes per jaar. Een combinatie die 500 kWh verbruikt, verbruikt dat dus per jaar.
Een hedendaagse combinatie zit ergens rond de 200 kWh volgens de geleerden. Ik heb mijn combinatie even opgezocht en die heeft een A++ uit 2016 met een verbruik van 260 kWh/jaar.
Door Siberienne
- pien - schreef: zo 16 okt 2022, 14:42 Klopt! Best verwarrend/even wennen :biggrin2: maar het valt dus mee...

Ik weet niet of het door m'n keto-menu komt of door de herfst, maar ik ben niet vooruit te branden :-X
Met een vriendin had ik het over een daglichtlamp, en wat bleek, zij had precies degene staan (en over) die ik wilde gaan kopen.
Lang verhaal kort : hij is al onderweg naar me en ik kan gaan proberen of dat verschil maakt voor mij :)
Hoe zit het met je vitamineD?
Door - pien -
Siberienne schreef: zo 16 okt 2022, 21:11 Hoe zit het met je vitamineD?
Sinds ik keto eet neem ik 4x 1000 ie + K2 ipv 1000 ie per dag

TNF zegt dat het aan mijn magnesium en/of zouten kan liggen. Magnesium vergeet ik nog wel 's :doh: omdat dat 3x daags 1 is. Dus daar ga ik extra op letten.
Laatst gewijzigd door - pien - op ma 17 okt 2022, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Kaela
Vandaag deel een van de provocatie test. Er wordt zo goed voor ons gezorgd. Ik heb een kamer gekregen met een onderzoekstafel, kussen en deken, zodat ik kan liggen. Echt super fijn, anders had ik het niet gered.

Tot nog toe is ons meisje net als anders, dus of ze heeft geen melk gehad, of ze reageert er niet op. Volgende week maandag de tweede testdag.
Door -Annemarie-
eelke schreef: za 15 okt 2022, 12:25 Ha, ik zit in een zelfde, al wekenlange fase, maar dan met het onderwerp koelkast :biggrin2:
Wij hebben net vorige week een nieuwe koelkast + vriesgedeelte gekregen. Nou ja, gekregen... :o
Weinig keus, want het is een inbouw dus het moet wel passen. De oude was 21 jaar, en deed het nog maar wel op leeftijd. Met het oog op stroomverbruik toch maar vervangen.
Alles weer nieuw en fris, en een bak licht als je de deur opendoet! ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door