Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
- pien - schreef: ↑wo 05 okt 2022, 10:55 Een jaar geleden ben ik naar de ha (in opleiding) geweest, in verband met pijn in mijn linkerbeen, dan hier en dan daar....Mijn meneer heeft al aardig wat mensen op de poli gehad die het stempel ‘slijtage’ hebben gekregen maar dat eigenlijk bleek dat het veel meer met verkeerd belasten te maken had. En ik vind het echt knap
Ik mocht van hem paracetamol slikken en foto's maken vond hij niet nodig.
Maar er was (voor mij) niet duidelijk wat er aan de hand was.
Nu, een jaar later, met nog steeds pijn en ongemak, wilde ik echt weten wat er aan de hand was dus vanmorgen had ik een afspraak.
Mijn eigen ha lepelt zo van het scherm op dat het gaat om 'slijtage van knie en heup'![]()
Ik vermoedde wel dat dat het kon zijn gezien mijn leeftijd maar dat was vorig jaar dus al bekend![]()
Eerst maar naar de fysiotherapeut voor versterkende oefeningen (pas vanaf januari, mijn huidige zorgverzekeraar vergoedt 0 fysio), opereren kan als het te erg wordt.
En ik ga op zoek naar een supplement. Ik ben ook aan het afvallen dus dat zal misschien ook wat verlichting geven.
pike schreef: ↑do 06 okt 2022, 14:52 Mijn moeder, 97 jaar en flink zorgbehoevend, verhuist vandaag naar een verzorgingstehuis. Dus afgelopen dagen bezig geweest met spulletjes en kleding in te pakken. Vandaag is mijn broer bezig met de meubels. en de verhuizer. Want ze heeft wel een eigen kamer, aanrecht, badkamer, toilet.Sterkte Pike!
Komende tijd moet het huis leeggehaald. Een eensgezinswoning waar ze de afgelopen 52 jaar in heeft gewoond, en verzameld. Heel veel verzameld. Ze heeft nooit en te nimmer ook maar iets weggegooid, dus het staat boordevol. Compleet vol. Het meeste is totaal onbruikbaar. En alles is gigantisch stoffig en vies. Dus we zijn wel even bezig. Het overschaduwd een beetje de voorpret van de pup. Gelukkig zijn daarvoor de belangrijke zaken geregeld, bench klaar, speeltjes gekocht, omheining klaar, vriezer gekocht, ligt vol met barf, een eerste lading snoepjes is klaar. Dus dat komt wel goed. Zondag beginnen we we het huis leeg te halen zover als we komen tot het puppy haaldag wordt. Dan neemt mijn broer het over want met een pup kan ik daar echt niet heen. Die moet ook alles in oorspronkelijke staat terugbrengen. Maar, voor mijn moeder is het de beste oplossing, en voor iedereen om haar heen ook. Dus het is niet alleen maar klaag, iedereen is blij dat ze eindelijk een plekje heeft.
Siberienne schreef:Ik denk dat dat ook best een gokje is van de ha, ze zei ook 'soms laat je foto's maken, daar is niks op te zien en de patiënt heeft veel last, en andersom komt ook voor'. Ze stelde het wel eerst voor om foto's te laten maken, maar zei dit er ook bij.
Mijn meneer heeft al aardig wat mensen op de poli gehad die het stempel ‘slijtage’ hebben gekregen maar dat eigenlijk bleek dat het veel meer met verkeerd belasten te maken had. En ik vind het echt knaphoe een huisarts dat zomaar vast kan stellen zonder ook maar een foto te maken.
Ik hoop dat de fysio je verder kan helpen maar met zowel kracht als lenigheid. Oftewel, belastbaarheid vergroten. Opereren kan altijd nog, is bij ons een gevleugelde uitspraak.
Ondertussen zou je zelf al wat kunnen gaan oefenen, misschien met hulp van Taro (die mijn van mijn schouder en nek klachten afhelpt:
pike schreef: ↑do 06 okt 2022, 14:52 Mijn moeder, 97 jaar en flink zorgbehoevend, verhuist vandaag naar een verzorgingstehuis. Dus afgelopen dagen bezig geweest met spulletjes en kleding in te pakken. Vandaag is mijn broer bezig met de meubels. en de verhuizer. Want ze heeft wel een eigen kamer, aanrecht, badkamer, toilet.Poeh , dat is een flinke klus . Sterkte
Komende tijd moet het huis leeggehaald. Een eensgezinswoning waar ze de afgelopen 52 jaar in heeft gewoond, en verzameld. Heel veel verzameld. Ze heeft nooit en te nimmer ook maar iets weggegooid, dus het staat boordevol. Compleet vol. Het meeste is totaal onbruikbaar. En alles is gigantisch stoffig en vies. Dus we zijn wel even bezig. Het overschaduwd een beetje de voorpret van de pup. Gelukkig zijn daarvoor de belangrijke zaken geregeld, bench klaar, speeltjes gekocht, omheining klaar, vriezer gekocht, ligt vol met barf, een eerste lading snoepjes is klaar. Dus dat komt wel goed. Zondag beginnen we we het huis leeg te halen zover als we komen tot het puppy haaldag wordt. Dan neemt mijn broer het over want met een pup kan ik daar echt niet heen. Die moet ook alles in oorspronkelijke staat terugbrengen. Maar, voor mijn moeder is het de beste oplossing, en voor iedereen om haar heen ook. Dus het is niet alleen maar klaag, iedereen is blij dat ze eindelijk een plekje heeft.
smulpaap schreef: ↑di 11 okt 2022, 09:57 Ja , ik weet er alles van . Twee keer moeten doen . Er komt wat een zooi uit zo'n huisJa het is echt een zooi. Onvoorstelbaar en onbegrijpelijk. Maar er zit gelukkig schot in. Vrijdagmiddag even een break dan gaan we bij de buuf op de koffie. En zij heeft een vreselijk leuk en lief Border Terrier teefje van 2 jaar. Dan gaan we die maar knuffelen ipv de pup
Plus de eigen verhuizingen ....
pike schreef: ↑wo 12 okt 2022, 23:18 Ja het is echt een zooi. Onvoorstelbaar en onbegrijpelijk. Maar er zit gelukkig schot in. Vrijdagmiddag even een break dan gaan we bij de buuf op de koffie. En zij heeft een vreselijk leuk en lief Border Terrier teefje van 2 jaar. Dan gaan we die maar knuffelen ipv de pupHerkenbaar hoor , alles bewaren . En pas verhuizen als het echt niet meer gaat![]()