yazzie schreef: ↑wo 12 okt 2022, 12:00 En gelukkig mag dat!Dat begrijp ik.![]()
![]()
Ik denk dat ik meer vertrouwen heb in virologen zoals Marion Koopmans, Marc Bonten en Marc van Ranst dan gemiddeld leeft onder de bevolking. Binnen mijn eigen kringetje reageren mensen ook heel wisselend op het wel of niet nemen van de booster. Ik hecht persoonlijk gewoon meer waarde aan de kennis die deze experts al wel hebben en delen dan de vragen en achterdocht van niet-virologen.Maar ik geloof ook zeker dat nog niet alles bekend is, onderzocht is en dat er vragen nog niet beantwoord zijn. Als alles over een paar decennia wel bekend is, had ik misschien met toekomstige kennis nu ook een andere beslissing genomen.
![]()
Podcast over long-covid, de schaduwpandemie is misschien ook nog de moeite waard om naar te luisteren. In deel 4 wordt ook een inschatting gemaakt van de jaarlijkse kosten die long-covid de maatschappij gaat kosten.
Maar als je duidelijk merkt dat die virologen niet de hele waarheid vertellen en een gekleurd beeld ophangen, geloof je't dan nog?
Ik ben zelf geen expert, verre van, maar ik heb wel enige achtergrondkennis. En genoeg om meteen leugens en gaten in het verhaal te zien. Halve waarheden geven ook een heel ander beeld dan een volledig verhaal.
Dus dat stoort mateloos.
Het klopt gewoon niet wat ze zeggen.
In het begin van de vaccinatie heeft men iedereen wijsgemaakt dat we er met 1x 2 vaccins vanaf zouden zijn. Terwijl ze barstens goed wisten dat dat een grove leugen was en dat het een half jaar, maximaal een jaar zou beschermen. Niet meer. Om maar een voorbeeld te geven.
In NL zijn ze op een moment gestopt met AZ zetten maar ik België niet en werden mensen serieus onder druk gezet om het te halen. Ook jonge vrouwen, die het meeste kans hadden op de bijwerkingen. Het was volledig veilig, geen probleem. Achteraf hebben ze moeten toegeven dat dat eigenlijk niet zo was maar er was geen alternatief op dat moment (ze moesten nog een maand of zo wachten

Nee, mensen staalhard voorliegen dat het veilig is en in hun plaats beslissen dat ze dat risico maar moeten nemen 'voor de maatschappij'. Het zal jouw moeder maar wezen...
En of het zo nodig was voor de maatschappij wil ik betwijfelen. AZ beschermde nauwelijks tegen het oplopen en anderen besmetten (en dat wist men!) en is vooral gegeven aan een leeftijdsgroep die zeker niet het vaakst in het ziekenhuis terechtkwam.
Dat soort stoten zorgen ervoor dat mensen voor zichzelf gaan denken en beslissingen nemen. Logisch toch?
Het feit dat niemand in Frankrijk nog AZ wou en dat miljoenen vaccins verloren zijn gegaan is ook zeker niet omdat de regering eerlijk en open is geweest... Net door ze voor te liegen zijn de mensen in paniek geschoten en geloofden ze er niets meer van. Dat had de regering toch echt aan zichzelf te danken.