Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door -Annemarie-
Kaela schreef: wo 12 okt 2022, 19:24 Vandaag kwam de fysio voor Nina. Haar nekje werd helemaal goedgekeurd. En toen mocht ze eventjes rechtop zitten. Dat wil ze zo graag en ze heeft ons geleerd hoe we dat kunnen doen.

Nina vond het zo mooi, ze ging keihard schaterlachen! Wat een heerlijke pret was dat! Zo hebben we haar nog niet eerder gezien. Morgen mogen we weer, nu al zin in!
Wat een fijn bericht! :)
Door Sonja
Kaela schreef: wo 12 okt 2022, 19:24 Vandaag kwam de fysio voor Nina. Haar nekje werd helemaal goedgekeurd. En toen mocht ze eventjes rechtop zitten. Dat wil ze zo graag en ze heeft ons geleerd hoe we dat kunnen doen.

Nina vond het zo mooi, ze ging keihard schaterlachen! Wat een heerlijke pret was dat! Zo hebben we haar nog niet eerder gezien. Morgen mogen we weer, nu al zin in!
Aah, dat lijkt me inderdaad een heel mooi geluksmomentje!
Door -Annemarie-
Najaar, supermooi.
IMG20221012082247.jpg
IMG20221012082247.jpg (6.16 MiB) 660 keer bekeken
En een hond die nooit op de foto wil. Ik kijk niet naar je, ik kijk niet naar je, ik kijk niet. ;D
IMG20221012082743.jpg
IMG20221012082743.jpg (5.38 MiB) 660 keer bekeken
Door - pien -
-Annemarie- schreef:Najaar, supermooi.
IMG20221012082247.jpg
En een hond die nooit op de foto wil. Ik kijk niet naar je, ik kijk niet naar je, ik kijk niet. ;D
IMG20221012082743.jpg
Gekke Moïra :biggrin2: Prachtig Annemarie!
Kaela schreef: wo 12 okt 2022, 19:24

Vandaag kwam de fysio voor Nina. Haar nekje werd helemaal goedgekeurd. En toen mocht ze eventjes rechtop zitten. Dat wil ze zo graag en ze heeft ons geleerd hoe we dat kunnen doen.

Geweldig ;D Heerlijk is dat :smitten:
Door eelke
Mijn ogen zijn achteruit gegaan. Dat was rotnieuws, want de sterkte die nodig is, is niet te krijgen bij de lenzen die ik had.
Er waren wel andere, duurdere opties. Dat was even een baalmomentje. Gisteren en vanmorgen de iets duurdere optie getest; zaten voor geen meter.
Ter vergelijk de drie keer zo duurdere optie getest; zitten perfect. En alles is zó scherp en mooi :D Ik moet me nog even over de prijs heenzetten denk ik, maar het feit dat er toch lenzen blijken te bestaan voor mijn sterkte en ogen, is wel een soort van magisch.
Door -Annemarie-
eelke schreef: vr 14 okt 2022, 11:45 Mijn ogen zijn achteruit gegaan. Dat was rotnieuws, want de sterkte die nodig is, is niet te krijgen bij de lenzen die ik had.
Er waren wel andere, duurdere opties. Dat was even een baalmomentje. Gisteren en vanmorgen de iets duurdere optie getest; zaten voor geen meter.
Ter vergelijk de drie keer zo duurdere optie getest; zitten perfect. En alles is zó scherp en mooi :D Ik moet me nog even over de prijs heenzetten denk ik, maar het feit dat er toch lenzen blijken te bestaan voor mijn sterkte en ogen, is wel een soort van magisch.
Oh ja, heel herkenbaar. Lenzen zijn toch al niet heel goedkoop. Ik denk dan altijd: wat kost het omgerekend per dag, en heb ik dat ervoor over? :biggrin2:
Maar goed zien en lenzen die fijn zitten is dagelijks een cadeautje. :)
Door eelke
-Annemarie- schreef: vr 14 okt 2022, 12:06 Oh ja, heel herkenbaar. Lenzen zijn toch al niet heel goedkoop. Ik denk dan altijd: wat kost het omgerekend per dag, en heb ik dat ervoor over? :biggrin2:
Maar goed zien en lenzen die fijn zitten is dagelijks een cadeautje. :)
Ja, dat is wel een goede om er zo naar te kijken. 2 euro. Komt wel bij dat ik er ook nog een bril naast moet hebben. En oogdruppels want droge ogen en hooikoorts. Dure hobby, dat kijken ::) zeker als je op jaarbasis rekent. Beter maar per dag bekijken dan inderdaad. En fijn dat dat nu wel scherp kan :biggrin2:

Denk ook wel na over implantaten, want die heb je er dan toch ook wel weer vrij snel uit. Maar dat geld moet je wel in een keer hebben, en het is ook wel eng :-\ maar het idee, dat je sochtends wakker wordt, je ogen open doet, en meteen kan zien, whoahhh!
Door doranto
Mijn schoondochter heeft pas haar ogen laten laseren. Dat kan niet bij iedere oogafwijking heb ik begrepen, maar bij haar ging het gelukkig wel. Ze is er héél blij mee. Contactlenzen verdroeg ze niet en voor iemand die in de zorg werkt en vaak mondkapjes op moet is een bril een crime.
Misschien dat het bij jou ook kan?
Door - pien -
eelke schreef: vr 14 okt 2022, 12:59 Ja, dat is wel een goede om er zo naar te kijken. 2 euro. Komt wel bij dat ik er ook nog een bril naast moet hebben. En oogdruppels want droge ogen en hooikoorts. Dure hobby, dat kijken ::) zeker als je op jaarbasis rekent. Beter maar per dag bekijken dan inderdaad. En fijn dat dat nu wel scherp kan :biggrin2:

Denk ook wel na over implantaten, want die heb je er dan toch ook wel weer vrij snel uit. Maar dat geld moet je wel in een keer hebben, en het is ook wel eng :-\ maar het idee, dat je sochtends wakker wordt, je ogen open doet, en meteen kan zien, whoahhh!
Dat laatste is geweldig, dat kan ik beamen ;D ! En met eng valt het mee ;)
Mijn eerste implantaat was zo'n 12 jaar geleden, en de laatste een jaar of 4 terug (niet écht alleen als implantaat, maar omdat ik staar had).
Helaas, met een grote min-sterkte (heb jij dat ook Eelke?) heb je grote oogbollen en o wee als je oog dan 0,0003 mm van vorm verandert, dan heb je toch weer een bril nodig. Daar kwam ik afgelopen jaar achter, dus nu heb ik toch ook weer zo'n ding op m'n neus (-1 en -1,25)

Het is allemaal niet goedkoop maar als je kijkt naar je comfort en de prijs per dag (goeie tip Annemarie!) is het eigenlijk peanuts. Die berg geld die je eerst uitgeeft moet je eigenlijk zo snel mogelijk vergeten (het doet wel zeer hoor :-\ ) en genieten van je goeie zicht!
Laatst gewijzigd door - pien - op vr 14 okt 2022, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door dinky89
Ik heb inmiddels bijna een jaar geleden mijn ogen laten laseren en is inderdaad erg bijzonder om iedere dag op te staan met direct zicht.
Wellicht dat je eens langs oogmedisch centrum kan voor oriëntatie en gratis quick scan of en wat er bij jouw afwijkingen mogelijk is eelke? Heb veel goede verhalen gehoord over Rotterdam, zowel qua behandeling als prijzen. Was voor mij te ver uit de richting maar vrienden waren daar erg tevreden over.
Door eelke
Ik heb, Inc cilinder, -12 :biggrin2:

Laseren gaat dus niet. Implantaten wel, maar heel duur want dus ook een cilinder, dus dan een speciale lens nodig. Misschien kan het wel op medische indicatie, maar dat heb ik eerder niet verder uitgezocht omdat er aan het onderzoek al kosten zaten en ik het toch niet zeker wist dat ik durf.
Door pearlsofpassion
Pffff, ik houdt het gewoon bij m'n bril....
Mn ogen staan wel al jaren stabiel op -8 tot - 9, en ik had vroeger altijd gedacht dat ik ze dan zou laten laseren. Ik heb er gewoon de laatste jaren niet meer aan gedacht, hoe gek..
Maar dat klinkt niet zo aantrekkelijk als ik het hier hoor. Qua kost dan....
En omdat ik mezelf echt niet mooi vind zonder bril.... :-\

Ik ga het wel eens uitrekenen. Nu lost de ontspiegeling altijd waardoor ik om de 2 jaar een nieuwe bril moet. Of super dure glazen kopen (zonder garantie dat dat werkt). En dan nog een zonnebril en duikbril... Die gaan wel jaren mee gelukkig. Ga toch eens rekenen.
Door dinky89
eelke schreef: vr 14 okt 2022, 16:40 Ik heb, Inc cilinder, -12 :biggrin2:

Laseren gaat dus niet. Implantaten wel, maar heel duur want dus ook een cilinder, dus dan een speciale lens nodig. Misschien kan het wel op medische indicatie, maar dat heb ik eerder niet verder uitgezocht omdat er aan het onderzoek al kosten zaten en ik het toch niet zeker wist dat ik durf.
Intralasik gaat tot -12 met cilinder van -6 ;)
Zelf heb ik de smile gehad maar die gaat tot -10.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door