Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
yazzie schreef: ↑ma 03 okt 2022, 17:22 https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2022/40 ... na-een-valEr staat ook juist dat de meerderheid van de oudere mensen die overlijden als gevolg van een val in een zorginstelling woont. Dan ligt het dus niet aan het langer thuis moeten blijven wonen. Maar ook hier denk ik dat het bezuinigen op de zorg en de personeelstekorten in de zorg wel een rol zullen spelen. En de mensen die in een zorginstelling wonen zijn natuurlijk wel mensen die vanwege hun gezondsheidstoestand een grotere kans op vallen hebben.
Vorig jaar dus 5400.Vind ik echt schrikbarend hoog. Overlijden door een val!
Tsja... langer zelfstandig moeten blijven wonen, afhankelijk zijn van familie en bekenden in combinatie met veel minder zorg. ..
Dat zal dit jaar ook kunnen meespelen.
Wat me ook verbaasd is dat de oversterfte met name voorkomt in Flevoland, Zeeland en Limburg. Gek genoeg had ik eerder de randstad verwacht.![]()
En ja, flora & fauna gaan eraan onderdoor door een verslechtering van het milieu. Waarom zou de mens daarin gespaard worden? Ik durf zelfs zonder wetenschappelijke achtergrond wel te beweren dat dat ook meespeelt bij de oversterfte hóór.
Tot slot de pandemie zelf. Er zullen meer mensen overlijden door corona dan als gevolg van een covid-vaccin. Maar ook patiënten die in het begin van de pandemie niet meer naar de huisarts durfden te gaan. Ik kan mij de oproepen van cardiologen en oncologen nog wel helder voor de geest halen dat het op die afdelingen heel erg stil bleef. Op een gegeven moment ben je te laat voor een adequate behandeling...Dat zou ook nog wel eens kunnen meespelen in de cijfers van oversterfte.
Hanny schreef: ↑ma 03 okt 2022, 13:48 Wij gaan morgen de vaccinatie halen. Voor ons is het, niet zeuren, gewoon laten doen. We hebben te weinig medische kennis en zijn oud, dus de naald er in.Heerlijk vooruitzicht, Hanny. Ik zou haast vragen of ik een van je pups mag, ze zijn altijd zo mooi
We gaan proberen positief te blijven en laten ons geen depressie aanpraten. Nee, nee en nog een keer nee. Heel erg zuinig zijn en dan?????? Anna laten dekken, is gebeurd en een pup aanhouden. Echt onverstandig, maar we gaan genieten, dat zijn we van plan.
Wat een heerlijk vooruitzicht.
Hanny
Ronald schreef: ↑ma 10 okt 2022, 20:48 En hart- en vaatziekten is best wel een ruim begrip...Precies! En over het feit dat er ook mensen waren die aan het vaccin myocarditis of pericarditis overhielden heeft hij het niet.
Lizzy schreef:Ik zag dat gisteren op TV er ook weer een stevig vaccinatie offensief is begonnen. Laat je vaccineren want anders zit jij met de kerst weer in isolatie en dat is dan je eigen schuld.3 jaar tijd????
Leo gaat 'm halen. Prik nummer 4 in 3 jaar tijd.
Kaio schreef: ↑di 11 okt 2022, 10:01 3 jaar tijd????
Toen hadden ze het vaccin nog niet he![]()
Mijn eerste prik is denk ik juli/aug 2021 geweest . Bij hem dan wel iets eerder maar geen 3 jaar.
En ik heb er ook al 3 gehad.
En by the way vorig jaar was in de winter meer dan 80% van de bevolking gevaccineerd 2x (metoo) en nog moest alles op slot, dicht etc. Dus tja die wortel werkt bij mij niet meer, moet ik eerlijk bekennen.
Lizzy schreef: ↑di 11 okt 2022, 10:58 Je hebt gelijk, we zijn later begonnen met vaccineren. Ik word daar niet blij van, als mijn hond 4 keer gevaccineerd wordt in twee jaar tijd. Jij?Nope ik heb geen van mijn honden 4x jaarlijks gevaccineerd of zomaar ontwormd.
Hahahaha, nee, werkt die wortel niet meer bij jou?. Ik denk bij best veel mensen niet. Dat je jezelf voor een ander laat vaccineren (voor de herd immunity) werkt ook niet meer, we weten nu allemaal dat je je voor jezelf laat vaccineren, niet voor een ander. Daar is niks mis mee maar deze worst of wortel gaat 'm ook niet meer worden.
Ik begrijp overigens best dat Leo de prik gaat halen. Hij heeft COPD en heeft nul last van bijwerkingen gehad.
Sonja schreef: ↑ma 10 okt 2022, 22:04 Precies! En over het feit dat er ook mensen waren die aan het vaccin myocarditis of pericarditis overhielden heeft hij het niet.Plus dat je voor ongevaccineerde mensen dezer dagen best goed moet zoeken. Is dat dan wel een goede weergave van de populatie.Wel over dat gevaccineerden 50 % minder kans hadden op een hartinfarct dan ongevaccineerden, maar wat zegt dat eigenlijk als er niet bij staat hoe groot die kans überhaupt is.
![]()