Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Ja, alles functioneert weer. :-)
Heel blij mee. Ze kijkt nog wel wat ongelukkig maar ja, ze wilde ook weer 100 rondjes draaien op het hoogste punt.. :o :g: snap dat dat nog wat ongemakkelijk is.

Ik ben aardig op weg met mijn broekspijpje.
Zoonlief heeft een joggingsbroek opgeofferd (die toch al aan vervanging toe was) en het is redelijk op maat nu.
Mag nog wat verbeterd her en der, maar ik wil haar ook niet teveel lastig vallen dus voor nu zit het zoals het zit.

Nu nog even afwachten of ze het voor de nacht ook laat zitten, afgelopen nacht had ze niks aan bescherming en gelukkig is ze er ook best vanaf gebleven. Kan het niet aan de poot zien in elk geval. Alles mooi rustig aan het genezen.

Karen
Ik geef het op... gister heeft ze de hele dag amper naar haar broekje omgekeken. Vond het wel prima.
Vanmorgen kijk ik in de bench... broekje uit en ook het verband rond haar pen was er nu af... :o

Alles is mooi rustig dus ik heb de pen weer ingepakt en laat het verder maar zo denk ik.
Overdag zit ze er ook niet aan dus ik hoop maar dat als ik me er niet mee bemoei ze dat snachts ook niet doet...

Verder gaat het best aardig met het draakje. Langzaam vooruit.
Ze slaapt veel maar dat is ook logisch omdat ze een versuffend pijnmedicijn krijgt. (deze baas dacht op dag 5 toch eens de bijsluiter te gaan lezen.. ::) dus nu snap ik waarom ze nog steeds zo onwijs rustig is.)

Karen
Het is niet fijn die versuffende medicatie
Maar aan de andere kant : Er is anders geen houden meer aan . Ze hebben die rust nu eenmaal nodig voor optimaal herstel
En met meerdere honden is het vaak nog moeilijker om de rust te bewaren , dat was bij mij indertijd wel het geval
Nummer 1 was bijna klaar met revalideren en nummer 2 maakte een noodlanding in een Sloot en ik zat met twee van die portretten :biggrin2: beiden kruisband letsel
Ik vond de eerste 6 weken het ergst . Daar na mochten ze weer het e.e.a hydro waar ze flink moe van werden , fysio enz
Sterkte met de tut :biggrin2:
Doutze Draak is een stuiterbal 1e klas, normaal gesproken is haar gang stuiterend, gewoon lopen is maar saai.. En ze is waaks, houdt niet van bezoek, wil alles regelen en natuurlijk liefst ook veel stoeien met Skye.
Dat mag nu allemaal niet natuurlijk. Dus ben wel blij met de medicatie dat ze nu zoveel rust pakt.

Voor zoonlief even jammer dat er nu geen vriendjes mogen komen spelen, want dat vindt Doutze echt niet leuk. Bezoekende kinderen is niet haar ding, dan moet ze sowieso al in haar bench omdat ze anders schijn aanvallen uit voert op de kids.. Ze doet ze niks, maar leuk is het ook niet.
Dus nu geen spelende kids, tot Doutze haar poot weer wat kan hebben. Dat gaat even duren. Maar gelukkig snapt zoonlief het wel en hij kan prima bij anderen spelen dus komt ook niks te kort.

Jeetje, 2 honden met kruisband-letsel.. :o Daar moet ik even niet aan denken.
Ik vindt 1 al pittig zat.

Karen
Dankjewel!
Moet mijn man nog even overhalen, die vindt kleden en haren (en limonade) nog niet zo'n geweldig idee... maar dan kunnen we shoppen.
Verschuiven met Doutze ben ik niet zo bang voor, Aismee ook niet. Maar die dove kwartel Border Collie... die doet dus echt niet voorzichtig met zichzelf.. kamikaze borders.. Tot nu toe houdt ze alle (voor)oordelen die ik had ten opzichte van borders redelijk hoog. ::)

En een dikke pluim richting petplan, ik krijg keurig 80% vergoed van de operatie (ze heeft een vrij uitgebreide luxe verzekering) en het staat ook al op mijn rekening.. echt super snel. En dat terwijl ik pas sinds april klant ben. Ik vindt het super netjes van ze. Blij mee.

Karen
Ok, met rust laten werkt ook niet. Pfff... wat een draak.
Vannacht had ze haar verband weer van de pen afgehaald. :o

Dus dat heb ik vanmorgen maar weer schoon gemaakt, ontsmet, nieuw verband erom.
Daarna mijn broekspijp er maar weer omheen en vastgeknoopt.

Net even naar de winkel geweest voor wat veiligheidsspelden, het rompertje wat bij haar medisch pakje hoort aangetrokken en daar de broekspijp op vast gespeld. Ergens vindt ik het met mijn houdini wel eng om veiligheidsspelden te gebruiken maar wist zo even niet wat anders.

Mochten er mensen betere ideeën hebben, roep vooral. :-)

Karen
Bijlagen
20221005_152212.jpg
20221005_152212.jpg (3.52 MiB) 666 keer bekeken
20221005_152133.jpg
20221005_152133.jpg (3.31 MiB) 666 keer bekeken
20221005_152145.jpg
Wat heeft ze me nu weer aangedaan..?
20221005_152145.jpg (3.56 MiB) 666 keer bekeken
Ik zou even naar de kliniek bellen . Zij hebben vaker met deze dingen te maken , en misschien hebben zij een tip

Ik zou het niet weten , hoe lang moet het verband nog blijven zitten ?
Mijn dames hadden natuurlijk alleen de wond en de hechtingen . Ik heb op een gegeven moment het verband eraf gehaald en de resterende dagen een Eilandpleister erop gedaan . Dat vonden ze acceptabel
En wat Kaela zegt . Ik zou in elk geval een kap opzetten, zodat ze niet bij de spelden kan komen . Een gefrustreerde houdini is tot alles in staat

Ik heb een Herder gehad , geopereerd aan tumor dijbeen , met groot snijvlak . Moeilijke wondgenezing , en dus ook een drama. Haar trok ik een nachtjapon aan . Elastiek bevestigd zodat de boel bleef zitten . Dat accepteerde ze . Ze had al menig maal de hechtingen eruit gevreten. En zich dus ook uit menig beschermend pakje gewerkt
Dat was dus ook een type hond die niets wilde weten van "iets geks aan "
Die externe pen maakt het moeilijk, daar moet ze 8 weken mee rond lopen.
De hechtingen zien er goed uit, dat geneest heel mooi.

Over het algemeen is zij wel van jasjes en kleding, maar kappen duidelijk niet.
Er zit zelfklevende zwachtel om die pen, die haalt ze er dus snachts af... Wat niet mag, want die pen heeft redelijk scherpe puntjes en moet zo schoon mogelijk blijven.

Heb het idee dat die pen haar stoort, dat ze die weg wil hebben. Maar ja, dat zit vast in haar bot geschroefd dus dat wordt hem niet. (hoop ik toch)

Foto toegevoegd van 30 sept, vlak na de operatie. Onder dat blauwe verband zit de pen die haar bot stabiel moet houden.
Bijlagen
20220930_085334.jpg
foto van 30 sept, pen zit onder het verband.
20220930_085334.jpg (3.99 MiB) 653 keer bekeken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door