Voer je dan op vaste dagen steeds hetzelfde? Zodat je weet dat het klopt? Want zo op deze manier neergeschreven kan ik niet volgen...
Ik voer alle dagen vleesbot en spier. De rest is doorheen de tijd een beetje variabel geweest. Tis een tijdje geweest dat ik super bevleesd konijnkarkas met orgaan had dat ze dan op zondag gaf en als compleet rekende. Dus enkel menu over de andere 6 dagen.
Nu is het minder bevleesd dus haal ik het orgaan eruit en reken alles weer apart. Menu over 7 dagen.
Ik heb een tijdje 3 dagen in de week orgaan gevoerd en de andere dagen kuiken of vis. Ik heb een tijdje elke dag een klein beetje vis gevoerd. Kwamen we erachter dat dat ivm er thiaminase toch ook niet ideaal was.
Dus nu is het wel elke dag orgaan, 3x kuiken en 4x vis. En de vis als hij gemalen is, wordt in een bakje ontdooit zodat het niet in contact komt met het vlees. Bij losse sprotjes liggen ze wel bij elkaar maar dat is dus maar 2x per week.
Meestal voer ik vleesbot en orgaan samen in een maaltijd en kuiken of vis met spier in een maaltijd. Kuikens worden zoveel mogelijk op dagen met lever en nier (laxerend) gegeven en de vis (laxerend) met hart of maag. Om idd zo stabiel mogelijke ontlasting te krijgen.
PS, het gaat over katten he. Vandaar de kuikens en geen pens of groenten.