Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
MillyMol schreef: ↑do 27 okt 2022, 14:21 @ Siberiënne: zo dicht bij de natuur leven heeft voor- en nadelen. Hier heeft een vos huisgehouden onder de kippen van de buurvrouw. In een kleine twee weken heeft hij er 11 verschalkt. En ik zorgde voor die kippen omdat zij in Zwitserland aan het werk was gedurende twee weken om in haar levensonderhoud te kunnen voorzien.Toen bij ons de kippen los op de wei liepen waar ik geen zicht op had, hadden wij net buiten de afrastering een paar stroomdraden geplaatst. Dat hielp erg goed. Toen de geiten er niet meer liepen, verloren we ze echter aan roofvogels![]()
Haar hond, die normaal het terrein bewaakt, had ze ondergebracht bij haar zoon en ik loop er ook niet de hele dag rond, dus het was een kippenwalhalla voor Reynaert. Elke avond wanneer ik ze opsloot voor de nacht telde ik er minder.
Nu zijn er alleen nog drie ganzen over…
Anne in Zweden schreef: ↑do 27 okt 2022, 14:59 Wij hebben onze kippenren van zo'n 130 m2 ook helemaal overdekt met kattengaas (die groene soort van Zooplus met ijzerdraad erdoorheen), want inderdaad, de vos is nog wel buiten te houden met een hoog hek, maar roofvogels lusten ook kip.Soep maken, dat laat zich uitstekend invriezen!![]()
Siberienne: laat je de tomaten narijpen in huis? Bij ons duurde het dit jaar ook heel lang voordat ze rood kleurden, en het merendeel hebben we groen naar binnen gehaald en daar laten rijpen. Dat werkt prima.
Courgette was ook heel laat dit jaar, maar we hebben toch wel een flinke oogst nog gekregen.
Wat doen jullie als je een grote courgetteoogst hebt? Invriezen is lastig (1 x gedaan, werd hardstikke bitter), en wekenlang courgette eten wordt ook wat saai.
Anne in Zweden schreef: ↑do 27 okt 2022, 15:04 Klopt, heb ik ook gedaan. Maar misschien zijn er nog spannender dingen om met een courgette te doen om hem in de loop van de winter te kunnen gebruiken?*
*Oh dear, dat is heeel anders bedoeld dan het er staat!![]()
Anne in Zweden schreef: ↑do 27 okt 2022, 15:04 Klopt, heb ik ook gedaan. Maar misschien zijn er nog spannender dingen om met een courgette te doen om hem in de loop van de winter te kunnen gebruiken?*
*Oh dear, dat is heeel anders bedoeld dan het er staat!![]()