Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door dinky89
Gisteren een stamppot met witte kool, rode ui, knoflook en currypasta met daarnaast stukje zalm uit de oven.

Vandaag wraps met Noorse zalm, sla, bieslook roomkaas en guacamole
;D ;D
Ja, het komt allemaal wel vanzelf goed (als ze gezond is uiteraard) . Hoe meer geborgenheid je haar geeft, hoe meer vertrouwen ze heeft in de wereld en hoe meer ze op haar eigen beentjes gaat staan. Nu is dat nog niet veel maar al die kleine stapjes in de juiste richting maken op den duur veel verschil.
Sommige ouders willen dat natuurlijk proces versnellen en dat heeft meestal het omgekeerde effect. Ze doen het wel, op hun eigen tempo. :)

Normaal heb je't ergste en zwaarste van de babytijd nu wel gehad. Nu komt er een fijne periode aan. Even rustig genieten voordat ze rond 8 maanden weer verlatingsangst krijgen. :P

Nou fijn dat het gesmaakt heeft.. En dat nog wel met zo'n fijn geluid als een kirrende baby erbij. :D
Door Kaela
pearlsofpassion schreef: vr 02 sep 2022, 21:26 ;D ;D
Ja, het komt allemaal wel vanzelf goed (als ze gezond is uiteraard) . Hoe meer geborgenheid je haar geeft, hoe meer vertrouwen ze heeft in de wereld en hoe meer ze op haar eigen beentjes gaat staan. Nu is dat nog niet veel maar al die kleine stapjes in de juiste richting maken op den duur veel verschil.
Sommige ouders willen dat natuurlijk proces versnellen en dat heeft meestal het omgekeerde effect. Ze doen het wel, op hun eigen tempo. :)

Normaal heb je't ergste en zwaarste van de babytijd nu wel gehad. Nu komt er een fijne periode aan. Even rustig genieten voordat ze rond 8 maanden weer verlatingsangst krijgen. :P

Nou fijn dat het gesmaakt heeft.. En dat nog wel met zo'n fijn geluid als een kirrende baby erbij. :D
Ja nu ze zich beter voelt maakt ze enorme stappen en betaald alle troost en vertrouwen die we haar geboden hebben zich uit.
En om in dit topic dan een beetje on topic te blijven, dan kunnen we dus weer wat normaler gaan avondeten! Misschien eerdaags maar eens een kaasfondue doen, dat hebben we al in geen eeuwen gehad.
Door - pien -
Omdat bij de gans die ik had ontdooid voor de katten ook ganzenboutjes zaten (te hard voor kat) heb ik van de nood maar een deugd gemaakt en ze in de pan gegooid met ui, knoflook en Provencaalse kruiden en hebben ze lekker gesudderd.
Courgette-aubergineprut er bij gemaakt, en dat werd een heerlijk maaltje.
Vanavond eet ik een ganzenboutje met maïskolf.
Morgen komen dochter en schoonzoon eten en hebben we lamsschouder van de bbq, met friet, en zij nemen salade mee.
Door doranto
Witlof, gewokt in wat boter, scheutje balsamico-azijn en een schepje oersuiker.
Aardappelschotel met gomasio, teentje knoflook en een uitje uit de oven.
Kippenpoten uit de airfryer.
Toetje: zelfgemaakte kefir.
Door Lizzy
Mmmm, lekker die witlof zo. Ga ik ook doen. Gisteren gegrilde groenten met pasta en feta gegeten (paprika's, courgette, uien, knoflook, aubergine, verse kruiden uit de tuin). Was heerlijk. We hebben samen anderhalve kilo groenten weg zitten werken :biggrin2:
Door Siberienne
Sonja schreef: vr 02 sep 2022, 23:35 Ik had nog een halve paarse bloemkool over en heb daar bloemkoolburgertjes van gemaakt. Met gebakken ui, baba ganoush, libanees brood en een salade.
Baba ganoush is zooooo lekker. Laatste bij de Libanees mezze gegeten en dat zat er ook bij.
Die bloemkoolburgertjes klinkt goed, heb je een recept?

Ben nog op zoek naar inspiratie, paar nogal drukke weken achter de rug en dan is het snel grijpen naar bekende dingen

Gisteren hadden we op zich wel aardige taco’s: van die harde schelpen en dan gevuld met mengeling van gebakken ui, groene kool, linzen, kerstomaatjes en een pot saus van ‘broken taco’. Beetje geraspte geitenkaas erover. Erbij sla van spinazie, bietjes, avocado en walnoot.
Door -Annemarie-
Wij hebben een abonnement op een groentepakket hier in het durp. Dat is doorknagen! ;D

Gisteren moesten er drie venkelknollen op. Even in bouillon gekookt en daarna een ovenschotel gemaakt met Franse stinkkaas erop en pecannoten. Verder niets, was meer dan genoeg.

Vandaag in de planning: savooiekool, met champignons. Denk dat ik er koolrolletjes van maak, en dan vullen met de champignons en restant kool. Met gebakken aardappels.
Maar dit kan ook zo weer veranderen. ;D
Door Lizzy
Ik ga vandaag een zuurkoolschotel maken. Met uien, paprika, appel, bruine bonen en vega gehackt. Denk dat ik daar m'n kweepeermoes maar eens bij ga eten (uit eigen tuin!).
Door Sonja
Siberienne schreef: za 01 okt 2022, 09:31 Baba ganoush is zooooo lekker. Laatste bij de Libanees mezze gegeten en dat zat er ook bij.
Die bloemkoolburgertjes klinkt goed, heb je een recept?
Ja, ik vind dat ook erg lekker!
En ja, die bloemkoolburgertjes. Ik moet even nadenken, want ik heb ze uit de losse pols gemaakt, dus ik heb niet echt een recept met hoeveelheden. :-\
Ik heb dus gewoon bloemkool beetgaar gekookt, vervolgens gepureerd en dan met een geklutst eitje en wat bloem een soort deegje gemaakt. Daarvan hamburgertjes gekneed en die dan gebakken in olijfolie. Aan dat deegje kun je dan naar smaak peper, zout en eventueel nog andere kruiden toevoegen.

Vandaag was ik na een drukke dag (kind is onlangs jarig geweest en vandaag met 12 kinderen zijn feestje gevierd in een trampolinepark) te vermoeid om te koken en werd het een frietje oorlog. Maar gisteren heb ik wel gekookt. Ik heb toen pides gemaakt met spinazie, ui, ei en feta en die gegeten met wat pittige ajvar en een salade van rucola, tomaat en paprika met een honing-balsamicodressing.
Door Siberienne
Wij hadden roerbak elandvlees, champi’s , wat cranberriescompote, aardappel uit de oven en broccoli met chili uit de oven.

Toe zelfgemaakte kruidkoek, bolletje vanille-ijs en pruimencompote
Door pike
Siberienne schreef: zo 02 okt 2022, 09:29 Wij hadden roerbak elandvlees, champi’s , wat cranberriescompote, aardappel uit de oven en broccoli met chili uit de oven.

Toe zelfgemaakte kruidkoek, bolletje vanille-ijs en pruimencompote
Dat klinkt verdraaid lekker :D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door