Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaio

Bijna dagelijks soms ook nog dichterbij. Zelf op een paar meter.
Best wel veel weer dit jaar , blijft leuk om te zien :) ( beter dan wilde zwijnen dat zeker ;D )
Door Kaio
Ik denk dat ze het hier al zo'n beetje normaal vinden. Ze ruiken het de hele dag door, ons huis is het 2e huis van het paar straatjes dorp, daarna sta je in de weilanden en bosjes.

Wel moest Zino extra snuffelen waar dat hert had gezeten dat wel. Even goed snuffelen en oh dat.
( Met ganzen of groep vogels moet ik meer uitkijken met hem want dat is wel heel leuk om achteraan te gaan, maar die komen ook dichterbij en die kakelen zo wat hem triggert )

Soms zien we ook een groep spelende reeën dat is ook leuk om te zien joh.
Heb ik trouwens ook al bij wilde wijnen biggen gezien hier , maar als die weer in de buurt zijn ruik ik het ook als ik van thuis vertrek, kijk ik al wat uit.
Door Ina
......"en hij snuffelt vrolijk verder" :o

Hier had ik echt 1 gillend speenvarken aan de lijn gehad die als een hysteriche idioot zou proberen mij uit mijn schoenen te sleuren :-X
De 2de zou stuiterdestuiterdestuiter om mij heen gaan huppen "baas....zie je dat" , wat dan zou resulteren in een vloekend, in de knoop zittend, zich proberend schrap te zettten baasje met liters zweet op haar rug :biggrin2:

Lekker hoor als je zo relaxes kan genieten van zulke gave ochtendrituelen :)
Door pike
Bij mij zou ook de hel zijn losgebroken :biggrin2: en zou ik alle zeilen bij moeten zetten om de drie daltons in toom te hoiden. Pike met zijn basstem flink luid gevend, Duc idem met zijn altstemmetje en Jakkie al krijsend als een speenvarken full speed ahead, alleen dat rot vrouwtje moet alles weer bederven die snapt niks van de jacht :boo:
Door Kaio
Hier gelukkig niet ! Vanochtend ook weer 2 . Helaas geen toestel bij me want dat was wel een leuk tafereel. Gelukkig waren ze druk met ander snuffel werk :biggrin2:
Nou moet ik dus zeggen dat het dus dagelijks is , ik kan het niet mijden, gezien dit eigenlijk maar 100 meter van huis af is ;) Ik denk echt gewoon dat de geur gewoon bekend is voor ze.

Maar geloof dat jullie hier dan niet graag met de hondjes lopen nee, dan is de lol ( voor de eigenaren dan) er gauw vanaf.
Door eelke
Gijs durfde eigenlijk niet meer door het pad nadat we erg dichtbij een hert waren gepasseerd :D met wat aanmoediging en haast sluipend om zich heen kijkend de keren erna weer wel, maar het bleef maar eng, die schepsels die blijkbaar ook in het bos wonen en er ineens kunnen staan.

Dus het zit er misschien niet zo ingebakken bij de newfs, herten willen vangen :D

Ik zag ze ook wel vaak hoor. Het is misschien een kwestie van dat je leert waar je wanneer moet kijken, maar ik had ook serieus het idee dat de herten zelf ons (onze geur?) herkenden en we de stempel 'niet gevaarlijk' hadden gekregen.
Door Kaio
eelke schreef: ma 18 jul 2022, 14:21 Gijs durfde eigenlijk niet meer door het pad nadat we erg dichtbij een hert waren gepasseerd :D met wat aanmoediging en haast sluipend om zich heen kijkend de keren erna weer wel, maar het bleef maar eng, die schepsels die blijkbaar ook in het bos wonen en er ineens kunnen staan.

Dus het zit er misschien niet zo ingebakken bij de newfs, herten willen vangen :D

Ik zag ze ook wel vaak hoor. Het is misschien een kwestie van dat je leert waar je wanneer moet kijken, maar ik had ook serieus het idee dat de herten zelf ons (onze geur?) herkenden en we de stempel 'niet gevaarlijk' hadden gekregen.
;D ;D ;D
Ik zie dat echt al voor me ! Zino kan ook zo'n held op sokken zijn soms, als er plots een landbouw attribuut of een waterpomp met aggregaat staat in het weiland wat de dag ervoor nog niet stond. Boehoeboe wtf is dat! Heel voorzichtig af en toe stilstaan, grommen blaffen geur opsnuiven en met een bocht erom heen , ben je bijna langs snel doorrennen dan omdraaien naar het gevaar en toch nog eens kijken en snuffelen.
Door eelke
Haha, ik heb nog wel ergens een foto waar ie verstopt achter een dikke boom helemaal alert naar de paarden in de boswei staat te kijken.

En 15 cm lager, hij maakte zich nogal kleiner in zulke situaties, sluip, sluip, oren in nek.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door