Omdat ze geen idee hebben?
Aj aj, arme snoet..

Moderators: koekje, pearlsofpassion
pearlsofpassion schreef: ↑za 16 jul 2022, 07:31 Ik zou het een beetje aanpassen. Half dus.Ik wil ook even kijken hoe ze het doet zonder prik, kijken of we het een beetje kunnen oprekken naar éens per maand bijv. Onderzoek houdt in dat er een endoscopie gedaan moet worden, maar zo ver ga ik niet. Ze is 15.
Gezien de crea en ureum nog goed zijn. En de SDMA maar heel licht verhoogd. Veel kans als je nog eens test dat hij per toeval weer onder de 14 valt.
Of net iets hoger, dat kan natuurlijk ook. Maar dan nog... Dat weet je zo op haar leeftijd.
Dus beetje aanpassen. Ietsje minder bot en orgaan en wat minder rood vlees. Dat zou ik doen.
Jammer dat er weer wat in moest.
Het is toch niet de bedoeling om dat te blijven doen? Dit was het dan toch? Want anders zijn jullie gewoon tijd aan het kopen zonder nog naar de oorzaak te kijken en daar klinkt het mij nog wel vroeg voor. Tis niet omdat ze al een behoorlijke leeftijd heeft dat ze dat verdient...
pearlsofpassion schreef: ↑ma 18 jul 2022, 17:41 Ik denk dat gans wel kan.Ik had wat zitten zoeken op BP en kwam idd tegen over de fosfor, het klonk weer bekend!
Je geeft dan idd wat meer spier.
Beetje meer vet eraan laten mag ook, als haar maag dat verdraagt natuurlijk.. Over eieren en nier voeren of weglaten is er onenigheid voor zover ik weet...
Hoe dan ook gaat het om fosfor beperken, niet de eiwitten. Eiwit beperken is pas nodig bij heel ernstig nierfalen en op dat moment is het symptoombestrijding, want het lichaam heeft die eiwitten nodig. Het is belangrijk dat de kwaliteit van het vlees zo goed mogelijk is, dan kan het lichaam met die goede eiwitten de nieren zo goed mogelijk in conditie houden.
viewtopic.php?f=33&t=133001
Dit topic gaat over honden, maar het principe van de aanpassingen is hetzelfde.
Alleen voer je een kat veel minder of geen groenten en moet je nmo echt gluten vermijden. Maar zo ernstig is Snoet haar nierfalen zeker niet dat je daaraan moet gaan denken. Dan doe je meer kwaad dan goed.
Er is niet 1 nierdieet, je maakt steeds ingrijperendere aanpassingen naar gelang het nierfalen ernstiger is. Ook niet meteen te ingrijpend veranderen want das ook niet gezond. Nierdieet is zowiezo een balansoefening.
Too schreef: ↑ma 18 jul 2022, 17:49 Gevogelte wordt 'niet rood vlees' genoemdZe is stapelgek op gans!
Voor zover ik weet is elke vogel goed
Ik maal vnl vogel onderdelen (en een beetje lams- of konijnennier en ook wat vis voor de omega's) er is gelukkig ook voldoende keuze qua vogels
En ja, gans is lekker!