Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door yazzie
Hier ook geen oppas voor mijn honden. Of ze gaan mee, of ze blijven thuis of ik ga niet. Een andere optie is er niet en wil ik niet want mijn honden uit handen geven, daar voel ik mij niet prettig bij. Ik heb twee Duitse herders, intacte reuen, die sociaal zijn en daarnaast goed luisteren maar niet op onbekende opdringerige/uitvallende/stuiterende/snappende honden zitten te wachten. Bovendien kies ik contactmomenten met andere honden vrij zorgvuldig uit, zowel in het belang van mijn eigen honden als andermans honden. Tot slot heb ik het geluk dat ik alleen ben dus geen rekening hoef te houden met behoeftes van andere gezinsleden en mijn honden mijn leven zijn, dus uitjes hoeven voor mij gewoon niet. :biggrin2: Mijn uitjes zijn de dagelijkse wandelingen met mijn honden in de natuur. En als ik echt echt echt een keer wel ergens naar toe wil of ik moet naar het ziekenhuis, dan zijn ze maar een keer een paar uur met elkaar veilig thuis. Op vakantie gaan ze altijd mee en ja, mijn afspraken duren nooit langer dan een paar uur en dagjes/weekendjes weg daar doe ik dus niet aan (en ik mis het ook echt niet ;) ).
Door doranto
yazzie schreef: wo 13 jul 2022, 14:21 Hier ook geen oppas voor mijn honden. Of ze gaan mee, of ze blijven thuis of ik ga niet. Een andere optie is er niet en wil ik niet want mijn honden uit handen geven, daar voel ik mij niet prettig bij. Ik heb twee Duitse herders, intacte reuen, die sociaal zijn en daarnaast goed luisteren maar niet op onbekende opdringerige/uitvallende/stuiterende/snappende honden zitten te wachten. Bovendien kies ik contactmomenten met andere honden vrij zorgvuldig uit, zowel in het belang van mijn eigen honden als andermans honden. Tot slot heb ik het geluk dat ik alleen ben dus geen rekening hoef te houden met behoeftes van andere gezinsleden en mijn honden mijn leven zijn, dus uitjes hoeven voor mij gewoon niet. :biggrin2: Mijn uitjes zijn de dagelijkse wandelingen met mijn honden in de natuur. En als ik echt echt echt een keer wel ergens naar toe wil of ik moet naar het ziekenhuis, dan zijn ze maar een keer een paar uur met elkaar veilig thuis. Op vakantie gaan ze altijd mee en ja, mijn afspraken duren nooit langer dan een paar uur en dagjes/weekendjes weg daar doe ik dus niet aan (en ik mis het ook echt niet ;) ).
Dan moet dat wel kunnen natuurlijk. Bij ons kan dat helaas niet en dat is op zo'n moment dan behoorlijk moeilijk.
Door Anne in Zweden
Lizzy schreef: ma 11 jul 2022, 18:11 Afbeelding

Wij komen dus ook echt nergens.

Dus een goede opvang voor je hond? Houd deze inderdaad maar in ere ;D!!!!!!!!!!!!!!!!
Zo'n grote lap papier? Dat valt me nog mee van je! ;D

Wij hebben het probleem opgelost door ergens te gaan wonen waar je 365 dagen per jaar het vakantiegevoel hebt. :biggrin2:
Door Kaio
Lizzy schreef: ma 11 jul 2022, 18:11 Afbeelding

Wij komen dus ook echt nergens.

Dus een goede opvang voor je hond? Houd deze inderdaad maar in ere ;D!!!!!!!!!!!!!!!!
;D
Inderdaad,
1 ze zijn groot en sterk, dus dat moet je maar kunnen
2 de meeste mensen gaan echt niet zo aardig met een hond om, zal het zo maar omschrijven ok :P
Door Anne in Zweden
Kaio schreef: wo 13 jul 2022, 16:30 ;D
Inderdaad,
1 ze zijn groot en sterk, dus dat moet je maar kunnen
2 de meeste mensen gaan echt niet zo aardig met een hond om, zal het zo maar omschrijven ok :P
3 de meeste mensen hebben geen idee hoe het is om vandaag de dag een hond uit te laten in een drukke stad, welke problemen zich daarbij kunnen voordoen.

Ik weet nog dat we jaren geleden bij vrienden - hondenliefhebbers die zelf echter nog nooit een hond hadden gehad - gingen logeren in Düsseldorf. Meneer Anne en ik moesten even naar NL overwippen voor een klusje, en de vrienden, die midden in de stad woonden, hadden verwacht dat we alle drie de honden (toen nog Scotch, Max en Laika) bij hen zouden achterlaten. Zij zouden ze wel uitlaten, met ze knuffelen en spelen, was allemaal geen probleem.
Ja nee, in een stad en een park waar tientallen honden (al dan niet aangelijnd) rondlopen stuur ik twee onervaren hondenliefhebbers met drie honden de hort op. :-X Ik denk dat zulke mensen er niet bij stilstaan dat er een vreemde hond op hun roedel af kan komen en dat dat tot gevechten kan leiden, laat staan dat ze weten hoe ze dan zouden moeten ingrijpen.
Uiteindelijk mocht Scotch blijven (die had een hekel aan autorijden), maar Max en Laika hebben we mooi meegenomen naar NL.
Door Charlie Angel
Doranto schreef: wo 13 jul 2022, 14:26 Dan moet dat wel kunnen natuurlijk. Bij ons kan dat helaas niet en dat is op zo'n moment dan behoorlijk moeilijk.
Snap goed wat je bedoelt, hier kunnen ze ook niet alleen zijn. Alleen in de auto gaat dan wel goed, maar dat kan met warm weer niet.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door