Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door dinky89
pearlsofpassion schreef: zo 10 jul 2022, 18:11 Zelftesten werken echt niet meer hoor Kim.
Das weggesmeten geld.
Ik heb al verschillende mensen gehoord sinds omicron die gewoon keihard positief testen via PCR en erg ziek zijn maar waarbij de zelftest steeds negatief blijft.
Als hij positief zou worden, weet je iets. Negatief zegt totaal niets.
Ik had twee weken terug overduidelijke positieve zelftest. Mijn vriend had slechts een vaag streepje terwijl hij duidelijk koorts had. PCR gaf bij beide positief. Kan mij wel voorstellen dat er ook mensen zijn die het vage streepje hadden gemist.
Door Elf
Hier in en om ons gezin heen ook iedereen een duidelijk positieve zelftest hoor! Ook bij mensen die helemaal geen symptomen hadden maar testten voor bezoek aan kwetsbaren. Zelf ben ik 3 dagen beroerd geweest. Alleen maar koorts, verder niet hoesten oid. Nu is dochter positief. 1 dag beroerd geweest, nu weer veel fitter
Door Sonja
Kind was vanavond ook aan het hoesten en kreeg spontaan een bloedneus na een niesbui. Dus ook maar even getest en ook hij is positief. Hij is hevig teleurgesteld dat hij nu morgen niet naar school kan, want morgen vieren ze de verjaardagen van de juffen. :(
Door hannabelgje
Hier aan de antibiotica. Door mijn pfeifer blijkt mijn weerstand om zeep en heb ik een verkoudheid opgepikt van mijn nichtje. Dat ontaarde in behoorlijk ziek zijn met hoestbuien waar ik zowat in bleef en vorige week zelfs voor het eerst in mijn leven flauwgevallen. Hard terecht gekomen op de tegelvloer met mijn hoofd. Omdat ik niet opknapte en totaal niet vooruit kon maar naar ha geweest en heb een ontsteking te pakken van keel en luchtpijp. Ik hoest gewoon gezellig door mijn codeïne tabletjes heen dus ik hoop dat de ab vlug aanslaat. Van mij mag het na 5 wkn ziek onderhand wel wat beter gaan pfff.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Kim_S
Ze doen het nog heel goed ::)
IMG-20220711-WA0000.jpeg
IMG-20220711-WA0000.jpeg (1.54 MiB) 669 keer bekeken
Dochterlief voelde zich niet zo lekker. Voor de zekerheid maar een testje. Na 2,5 jaar heeft corona ons toch gevonden :-X

De rest van de familie is nog negatief.
Door sam28
Veel beterschap voor iedereen!!
En houd je vooral koest met corona, luister naar je lijf. Als je in de lange variant terecht komt ben je echt nog minder blij dan nu met ziek zijn.
Kom ik direct met mijn eigen klaag, ik ben een weekend weg. Relaxed in Zeeland.
Ik ben het hele weekend al doodop, ben ook totaal niet uitgerust. Ik heb wel kunnen wandelen en dergelijke maar ben nu zo moe nog dat ik enorm tegen mijn terugreis en komende week op zie.
Gelukkig heb ik woensdag een gesprek met C-Support en ik ben heel benieuwd naar hun verhaal.
Door eelke
pearlsofpassion schreef: ma 11 jul 2022, 08:31 Ow OK. Dan werken ze blijkbaar nog. :)
Ze zullen ze ook wel aangepast hebben, das niet onlogisch.
Je had wel ergens een punt hoor, vandaag in de krant;
https://www.bndestem.nl/gezond/onderzoe ... ~aa633ea4/

Al werd dit volgens mij al vanaf het begin geroepen, dat preventief zelftesten zonder klachten niet erg goed werkt. En met omikron is het ook belangrijk dat je een keel-swap doet. Maar dat is in deze test ook gedaan, weet ik uit betrouwbare bron :P (ik kreeg in feb bij de ggd ook een zelftest mee).
Door Sonja
Ik heb gebruik gemaakt van testen die we al een tijdlang in huis hadden. Dus die kunnen niet aangepast zijn. En bij mezelf heb ik wel zowel neus als keel gedaan, maar bij het kind was alleen neus al een drama. :-X Dus keel maar overgeslagen en toch positief.
Door pearlsofpassion
Wat werkte nu bij jou het beste tegen jeuk, Sam? Van de huis-tuin-en keukenmiddeltjes?

Laurens staat helemaal vol met beten. Muggen moeten hem altijd het meeste hebben. Van baby af al. De rest van ons heeft vrijwel niets... :(
Maar hij heeft er jeuk van, krabt ze open en nu gaan ze ontsteken. We gaan morgen naar huis (zijn nu op vakantie) en als het tegen maandag niet beter is ga ik er zeker mee naar de dokter maar dat doe ik dan liever in eigen land. Dus wil ik hem nu zoveel mogelijk van z'n jeuk af helpen...

Arm ventje, tis z'n verjaardag en net nu zijn er echt zo'n blazen en korsten op gekomen.
Meneer is zalf tegen de jeuk gaan zoeken, maar misschien kan er nog iets anders bijdragen.
Door doranto
Ach wat sneu! :-\
Gefeliciteerd met zijn verjaardag en ik hoop dat Sam, of iemand anders een tip heeft!
Door sam28
pearlsofpassion schreef:Wat werkte nu bij jou het beste tegen jeuk, Sam? Van de huis-tuin-en keukenmiddeltjes?
Scrubben met zout, even laten inwerken en dan afspoelen.
Arme man, hopelijk helpt het bij hem ook!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door