Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kim_S
Dank allemaal!

We wonen in Duitsland, alleen in 1 van de 2 Bundesländer waar deze honden zonder problemen gehouden kunnen worden. Kaio heeft het beter getroffen wat dat betreft :biggrin2:
En we wonen landelijk, dus het komt hier zeker wel eens voor dat er een hond los loopt. Dat is ook niet het probleem, zelfs op straat los zou ik nog niet zo erg vinden als dat eens een keer gebeurt. Maar in mijn weiland, bij mijn pony's, ja dat gaat me dus echt te ver. Zeker met dat type hond (ik vind ze geweldig hoor, maar dus niet in mijn wei).
Snap ook de reactie van de buurman helemaal niet, hij is altijd wel in voor een praatje en zo, en we hebben al wel eerder dingen aangegeven die niet handig waren (kampvuur met de wind precies richting ons huis), en dat werd dan opgelost. En dan ineens zo reageren :-\

Hopelijk hebben ze nu door dat dit niet de bedoeling is, maar ik heb zo'n idee dat ze een behoorlijke plaat voor hun kop hebben. En dan kunnen we nog wel 10x aangeven dat dit niet werkt, maar dat gaat niks veranderen.
Even aankijken maar weer...
Door smulpaap
Je zou toch denken , met 8 honden begin je eerst aan een deugdelijke omheining als je ergens komt wonen . Ik zou dat met 1 hond ook al doen . Niets zo vervelend dan overlast van andermans honden .
En al zeker als ze bij jullie pony komen
Hopelijk komt er een passende oplossing , :)
Door Sonja
Nou, na ruim 2 jaar de dans ontsprongen te zijn is het dan nu toch raak: Ik heb net positief getest op Covid. En de meneer hier is eveneens geveld.
Ik voel me best beroerd, maar niet overdreven. Gewoon als een flinke verkoudheid, griepje.
Uitzieken maar. Ben wel wat gewend. In vergelijking tot chemomalaise is het niks. ::)
Door Sonja
Doranto schreef: zo 10 jul 2022, 14:05 Oei :-\ Hopelijk zijn jullie er snel weer vanaf!
Gaat wel goedkomen.

En wat een rotverhalen lees ik hier. Het lijkt wel of de halve wereld tegenwoordig een ultrakort lontje heeft. :(
En iedereen moet ook maar overal iets van vinden.
Wij hebben met Guapa niet de meest makkelijke hond in huis. Er wordt gewoon mee getraind. 2x per week. 1 op 1 met een instructeur. VZH is inmiddels binnen. Neemt niet weg dat ze nog steeds wel eens probeert achter een wegschietende kat aan te gaan bijvoorbeeld. Vergeet ze even compleet dat ze nog aan een lijntje zit en dat er een einde aan dat lijntje zit. En dan bezorgt ze zichzelf een lijncorrectie omdat wij natuurlijk op zo'n moment in de ankers gaan. Wat voor opmerkingen je dan naar je hoofd krijgt. :-X Ze hebben 2x een aflevering van Ceasar op TV gezien en dan zijn ze expert. We hadden op cursus moeten gaan met die hond. Het is zielig dat die hond een lijncorrectie krijgt. Eh ja, moet ik dan samen met mijn hond achter die kat aan gaan rennen? En zelf hebben ze dan een labrador aan de lijn die 10 kilo te zwaar is. :-X
Ik vermijd tegenwoordig drukke gebieden. Ik laad mijn hond in en rijd naar het bos. En dan ga ik met een lange lijn er aan in het aanlijngebied lopen. Wel zo rustig, zowel voor mij als voor Guapa, die zich daar keurig netjes gedraagt.
Door Ronald
Sterkte Sonja... Ik hoop dat jullie er een beetje goed doorheen rollen.

Tja... korte lontjes. En overal een mening over hebben en die ook uitspreken. Zonder verdere achtergrondinformatie en vooral zonder gêne.

Mijn honden stonden op zich goed onder appèl. Maar ja... als er dan vlak voor de neus van een jachthond een haas of een konijn oppopt, dan ging het ook wel eens niet goed. Vooral madam was daar heel goed in. En ze kwam ook wel weer terug hoor... Maar wel met bananen in haar oren.
Door dinky89
Beterschap Sonja! Hopelijk blijft het meevallen qua klachten en zijn jullie er snel weer van af! Hier zijn we twee weken terug ook getroffen voor het eerst sinds corona. Wij hebben het van mijn ouders gekregen die er minder last van hebben dan ons. Zelf was ik licht verkouden, mijn vriend kan inmiddels alle symptomen afstrepen. Hij begon met een dag koorts, vervolgens dag hoofdpijn gevolgd door spierpijn, neusverkoudheid, hoesten en reukverlies ::) Voordeel is wel dat we het komende halfjaar geldig herstelbewijs hebben. Zat mij nog af te vragen of we nog booster moesten halen voor vakantie dus dat is geluk bij ongeluk.
Door Kim_S
Beterschap Sonja! Hier is iedereen in huis af en aan grieperig of verkouden, maar die zelftests blijven maar negatief. Ik verbaas me er elke keer weer over ;D

Alle begrip hier trouwens voor een hond die eens een keer achter een kat of haas aan gaat en dan niet luistert. Of die zichzelf een lijncorrectie geeft omdat ie onbehouwen doet. Onze Atz is er ook zo eentje, en die gaat hier dus alleen aan de lange lijn als we gaan lopen, hij luistert alleen als het hem uitkomt, zoals het een (W)etterhoun betaamt ::)
Als hij 95% van de tijd zou luisteren zou ik hem ook wel los laten, en zou het dus ook wel eens mis gaan. Maar dat is dan wel mijn verantwoordelijkheid als er iets gebeurt, en dat zou ik heel erg vinden dan.

Onze buren daarentegen laten hun honden "gewoon" los op het erf zonder toezicht (in het beste geval is er wel iemand buiten iets anders aan het doen), en aangezien ze geen omheining hebben, lopen ze dus overal en nergens zonder toezicht... :-X
Gisteren en vandaag trouwens geen hond gezien daar. Letterlijk :biggrin2: Duimen maar dat het rustig blijft!
Door pearlsofpassion
Zelftesten werken echt niet meer hoor Kim.
Das weggesmeten geld.
Ik heb al verschillende mensen gehoord sinds omicron die gewoon keihard positief testen via PCR en erg ziek zijn maar waarbij de zelftest steeds negatief blijft.
Als hij positief zou worden, weet je iets. Negatief zegt totaal niets.
Door Kim_S
pearlsofpassion schreef: zo 10 jul 2022, 18:11 Zelftesten werken echt niet meer hoor Kim.
Das weggesmeten geld.
Ik heb al verschillende mensen gehoord sinds omicron die gewoon keihard positief testen via PCR en erg ziek zijn maar waarbij de zelftest steeds negatief blijft.
Tsja, das dus wel een vereiste om een PCR test te krijgen hier vanwege de drukte... De zieken blijven alsnog steeds thuis hier, ook met een negatieve test. Want zeker weet je het nooit natuurlijk.

De mensen om mij heen die recent nog corona hebben gehad, hadden trouwens allemaal een mega positieve zelftest. Dus dat werkt toch nog best wel denk ik dan...
Door Sonja
pearlsofpassion schreef: zo 10 jul 2022, 18:11 Zelftesten werken echt niet meer hoor Kim.
Das weggesmeten geld.
Ik heb een zelftest gebruikt en die was hartstikke positief hoor. Geen twijfel mogelijk.
Ik ben de afgelopen tijd wel vaker aan het snotteren geweest. Is ook een stukje hooikoorts. Ik heb meerdere keren een negatieve zelftest gehad en ik begon ook bijna te twijfelen of die dingen wel iets deden. Maar kennelijk toch wel. :biggrin2:
Door yazzie
Beterschap Sonja, hopelijk hebben jullie niet teveel last, rustig aan maar effies.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door