pearlsofpassion schreef:
Maar dat hangt ook samen met welvaart.
Dat is gewoon duidelijk waargenomen hoor.
En nee, ik vind ook niet dat we kinderen moeten krijgen om de vergrijzing tegen te gaan. Maar dat doen we ook niet. Het geboortecijfer per vrouw ligt bij ons ergens op anderhalf of zo. Dus zo neemt het vanzelf af.
In Afrika, Zuid-Amerika of India vb... 
ja die worden ook als oudedag voorziening gezien he. Of zijn er zelfs voor nodig...En het is lang niet zeker dat ieder overleefd. In dat opzicht werkt toegenomen welvaart wel maar wel icm verandering mentaliteit (en strenge geloofsovertuigingen)
Ik vrees alleen dat we dat niet meer op tijd opgelost krijgen en dat moeder natuur of de wereld wel op een andere manier ingrijpt, geen hoopvolle gedachtes nee.
Ik vind dus wel dat het stikstof gedoe wat de boeren raakt enkel maar symptoom bestrijding is. En ergens snap ik de boeren wel, ze beginnen hun plannen alleen met de boeren. Het is breder en ondertussen gaan we wel fijn op steenkolen stoken omdat we een grote bek tegen rusland hadden en dachten binnen een paar weken met dreigementen de situatie opgelost te hebben, waardoor rusland nu meer aan olie verdient dan voorheen

Maar goed dan gaan we dus al die schone electrische auto's op steenkool laten rijden?

Oja het electrisciteits net kan het ook nu niet eens aan, eh?
Ik denk dat dat ook het probleem is, dat al die milieu plannen niet al te logisch meer overkomen zo....
Hier in NRW moeten alle nieuwe gebouwen voorzien worden van zonnepanelen, daarvan denk ik , he eindelijk! Dat snap ik , als je nu toch iets bouwt zorg maar voor een dak met zonnepanelen