Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Lizzy schreef: Ik neem aan dat je co2 uitstoters bedoelt? Dat lijken ze ook wel een beetje te gaan doen. Denk aan Schiphol. Maar binnenkort kunnen "wij" (de gewone mens) ook niet meer in een benzine of dieselauto rijden (hoe ze dan alle stroom voor die elektrische auto's op gaan wekken weet nog niemand - dat soort mij ook, dat jutteren maar geen plan presenteren voor "dit over 1 jaar, dit over 3 jaar, dit over 5 jaar, dit over 10 jaar").Maar ik bedoel ook internationaal. Het lijkt wel (maar dat kan ook alleen mijn beeld zijn) of de Nederlandse staat in Europees opzicht altijd het beste jongetje van de klas wil zijn.
Charlie Angel schreef: ↑do 30 jun 2022, 23:38 Maar ik bedoel ook internationaal. Het lijkt wel (maar dat kan ook alleen mijn beeld zijn) of de Nederlandse staat in Europees opzicht altijd het beste jongetje van de klas wil zijn.Maar we zijn wel het slechtste jongetje van de klas:
Maar gaat het om punten waar de bevolking iets aan zou hebben, dan is het niet zo nodig.
Maar misschien zie ik het heel zwart wit.
Lizzy schreef: ↑vr 01 jul 2022, 15:02 Sorry, verkeerde plaatje. Maar stikstof is niet veel beter:En vooral lijkt het nu weer om de Randstad en het Ruhrgebied te gaan. En dan moeten de boeren in Noord- en Oost-Nederland de uitstoot gaan verminderen? Ja, er moet echt wel iets gebeuren. En nee, dat hoeft niet alleen bij de boeren te gebeuren.
Met Duitsland natuurlijk voorop. Veroorzaker is volgens mij vooral 'opwekkers van energie'. Toch wel ludiek he, dat we de kolencentrales weer een forse duw gaan geven en Jetten nu al roept dat ie de uitstoot wel ergens anders in vermindering gaat brengen. Laat me raden.... Bij de boeren?
Vergeleken bij China zijn wij hier natuurlijk nog redelijk goed bezig. Maar hee, links of rechtsom he? Maken we er met z'n alle hier een kelerezooi van op deze planeet. Ook wij. Ook de boeren. En ook al die mensen die het uber te doen hebben met de boeren en dit jaar voor de 3de keer het vliegtuig pakken om ff lekker op vakantie te gaan!
Charlie Angel schreef: ↑do 30 jun 2022, 23:38 Maar ik bedoel ook internationaal. Het lijkt wel (maar dat kan ook alleen mijn beeld zijn) of de Nederlandse staat in Europees opzicht altijd het beste jongetje van de klas wil zijn.Verlies niet uit het oog dat Nederland een van de grootste voedselproducenten ter wereld is. Er wordt veel meer vlees en eieren geproduceerd dan in veel Europese landen die vele malen groter zijn qua oppervlak.
Maar gaat het om punten waar de bevolking iets aan zou hebben, dan is het niet zo nodig.
Maar misschien zie ik het heel zwart wit.
Lizzy schreef: ↑vr 01 jul 2022, 15:02 Sorry, verkeerde plaatje. Maar stikstof is niet veel beter:Stikstof gaat niet over broeikasgassen maar over de hoeveelheid in de grond, wat daarin neerslaat. Zie ook het artikel in de link die ik geplaatst heb in mijn voorgaande bericht.
Met Duitsland natuurlijk voorop. Veroorzaker is volgens mij vooral 'opwekkers van energie'. Toch wel ludiek he, dat we de kolencentrales weer een forse duw gaan geven en Jetten nu al roept dat ie de uitstoot wel ergens anders in vermindering gaat brengen. Laat me raden.... Bij de boeren?
Vergeleken bij China zijn wij hier natuurlijk nog redelijk goed bezig. Maar hee, links of rechtsom he? Maken we er met z'n alle hier een kelerezooi van op deze planeet. Ook wij. Ook de boeren. En ook al die mensen die het uber te doen hebben met de boeren en dit jaar voor de 3de keer het vliegtuig pakken om ff lekker op vakantie te gaan!
Siberienne schreef: ↑za 02 jul 2022, 08:19 Denemarken: https://www.groene.nl/artikel/de-o-van- ... Yr5DwBHCigIk heb het artikel niet gelezen maar volgens mij verwijst deze column er ook naar: klik.
Interessante zin; Er gaan gigantische hoeveelheden geld om in de landbouw. Dat komt alleen niet in de zak van de boer terecht, maar in die van de bedrijven eromheen.
Is dat niet ook wat in Nederland speelt?