Ik herken zoveel uit je bericht, vooral ook je "wanhoop"!
Als je hem los laat lopen, op een veilige plaats, waar hij kan spelen met een andere hond, loopt hoj dan echt weg of komt hij gewoon pas als hij er zelf zin in heeft? Pippa luisterde totaal niet als ze los liep en ik haar riep. Ja als pup wel maar met de eerste puberperiode was ik lucht voor haar. Ik heb een biothane lijntje gekocht, zonder handvat eraan, aan haar tuig en zo los laten lopen. Zo blijven oefenen maar als madam dan niet kwam dan kon ik, of iemand anders, ff op dat lijntje gaan staan. En ineens, zo met ruim ern jaar oud, kwam ze ineens wel met mij mee als ik haar riep. In het begin goed timen wanneer ik riep, bijv. niet net als ze bezig was met een andere hond. Masr dan riep ik als ze net ff een rustmoment had... En nu, ze is bijna 4, heb ik nog weleens het nakijken maar ja...dan had ik a) meer doorzettingsvermogen moeten hebben met trainen en b) geen terrier moeten nemen vrees ik
Niet willen doorlopen of echt niet willen wandelen? Pippa wou en wil soms nog gewoon echt niet wandelen. Frustrerend want ik heb geen idee waarom. Lichamelijk zou er niks moeten zijn dus ik heb mij er maar bij neergelegd en ga dan naar huis. Is het stilstaan om te snuffelen? Bedenk je dan dat een hond veel meer voldoening haalt uit goed snuffelen dan echt kilometers doorlopen. Zie het maar als een makkelijk uitlaatrondje, hond voldaan maar jij hebt er niet veel voor hoeven doen. Als Pippa zo'n bui heeft pak ik mn gsm er masr ff bij, ff barfplaats kijken ofzo
Wat ik zelf erg deed was kijken naar andere en hun hond en dan vooral naar hoe goed het bij hun wel ging en bij mij en Pippa niet...." die hond komt wel gelijk als ze roepen, die hond gaat niet naar andere ho den, die hond..." Super onzeker werd ik er van. Op een gegeven moment heb ik dat lis kunnen laten, Pippa is Pippa en niet die andere hond. Dan roep ik maar 2 keer of 3 keer voor ze komt, dan gaat ze toch maar zonder toestemming naar die andere hond... Morgen weer een nieuwe dag en dan komt ze wel na 1 keer roepe, dan blijft ze wel bij mij en gaat ze niet naar die andere hond....Ik kan nog weleens jaloers kijken naar mensen met honden die zo goed luisteren maar dan denk ik ach die van mij is leuker, liever, grappiger
Succes met je eigenwijze puber, echt het wordt beter! Dat zullen veel mensen zeggen en soms zal je denken "ze zeggen maar wat" maar echt er komt een dag dat je denkt "hey kijk nou, hij snapt het"