Charlie Angel schreef: ↑za 25 jun 2022, 19:10 Heel veel sterkte gewenst Martine, dat is wel veel achter elkaar.Dank je wel![]()
Moderator: eelke
Charlie Angel schreef: ↑za 25 jun 2022, 19:10 Heel veel sterkte gewenst Martine, dat is wel veel achter elkaar.Dank je wel![]()
Anne in Zweden schreef: ↑zo 26 jun 2022, 14:51 Sterkte met het verlies van je hond, Martine. Dat zijn er inderdaad wel heel veel in een paar jaar tijd.Dank je.![]()
Over de kosten van het voer: ik weet er alles van. Ik bestel samen met een andere BP'er in Zweden 2 x per jaar honderden kilo's tegelijk bij Dogmeat, en inderdaad, die prijzen waren ineens wel heel erg gestegen tov de vorige keer. En dan het vervoer... 27% brandstoftoeslag ditmaal. Maar goed, daar kan Dogmeat niks aan doen. Ik ben allang blij dat ze dat allemaal regelen steeds, zodat het keihard bevroren arriveert in noordelijk Zweden. Super service, kan niet anders zeggen.
Het is niet anders, en vooralsnog eten noch wijzelf, noch de honden er een gram minder om, dus je hoort mij niet klagen. Maar ik kan me voorstellen dat het voor minder fortuinlijke mensen toch een hoofdpijndossier is, dat voer en overige kosten.
smulpaap schreef: ↑za 25 jun 2022, 23:08 Tja , ik met het met Kaela eens .Tja ik blijf ook bij mijn standpunt hoor. Er zal heus echt wel eens een echt treurig geval tussen zitten zoals Kaela schrijft, maar in het algemeen vind ik ook dat men niet nadenkt, dom doet, zonder verstand van zaken en zonder enige studie en/of voorlichting vooraf een dier aanschaft. En dan gaat het niet alleen om honden en katten maar ook om bv. konijnen en wat te denken van schildpadden. En paarden trouwens ook.
Mensen schaffen heel gemakkelijk een huisdier aan. En nemen met datzelfde gemak weer afstand . Thara is mijn 14de hond en herplaatser nummer 10 . Ik ken zo zoetjes aan de verhalen wel .![]()
Als we alleen al kijken hoeveel sites er de laatste jaren wel niet zijn bijgekomen om huisdieren te herplaatsen.....
Mensen stellen idiote hoge eisen , en als hondlief daaraan niet voldoet kan dat al reden zijn om de stakker de deur uit te zetten . Ik heb menigeen gesproken die geen flets idee heeft hoe hoog de factuur van de DA eruit kan zien . Een enting , ontworming en iets tegen de vlooien . Dat zijn dan de kosten wel . Mijn hart huilt als ik een kreupele senior zie lopen . Te tandenknarsen van de pijn. En waarvan een eigenaar gewoon te lamlendig is om de stakker pijnstilling te geven . Dat is me te duur , ik laat er mn biertje niet voor staan. En zo zijn er nog tal van voorbeelden , dan komt bij mij de stoom uit mn oren . Of Fikky mag zijn laatste levensdagen slijten in het asiel omdst ie zijn behoeften niet zo goed meer op kan houden , of begint te spoken tijdens de nacht .
En ja , ik ken gelukkig ook eigenaren die door het vuur zijn gegaan voor hun huisdier. Overwerken, het vakantiegeld inzetten voor hun huisdier , de caravan verkopen om een operatie te bekostigen. Of eten uit de eigen mond sparen om hun diertje te behouden
Of hond of kat met de pot mee laten eten. Altijd een betere oplossing dan zo'n stumper de deur uitzetten
Nikass schreef: ↑ma 27 jun 2022, 16:56 Oh jullie verhalen zijn té herkenbaar. Ik herinner me de vele advertenties op marktplaats. Eentje herinner ik me nog heel goed: "met pijn in ons hart" de kruising herder van 7 maanden oud moet weg. We werken namelijk beide fulltime en hebben niet genoeg tijd voor de hond...
Goh, en dat wist je een half jaartje geleden bij aanschaf van de pup niet? En dan: omdat we zeker willen weten dat hij een goed adres krijgt, willen we er 500 euro voor hebben.
Serieus?
500 euro voor een kruising die je impulsief hebt aangeschaft? Die nu begint te puberen en "probleemgedrag" begint te vertonen omdat hij veel te vaak alleen is en veel te weinig aandacht krijgt..
Waarom zaten er in het asiel altijd zoveel herder en rottweiler reuen van anderhalf jaar...? (tegenwoordig zitten er veelal pittbullachtigen, dat is ook weer zo'n verhaal)
De advertentie was een jaar of acht geleden, toen ik voor een vriendin een speciale zoektocht had ingezet.
Behoorlijk dramatisch wat je dan tegen komt, en heel vaak (ras)honden in de leeftijd tussen 8 maanden en anderhalf jaar, met al een waslijst aan "probleemgedrag".
En ik vind niet dat je altijd moet weten waar je aan begint; je kunt niet alles weten en je wel eens ergens op verkijken. Maar een beetje weten dat een pup niet vanzelf een modelhond wordt, en een cursus volgen of een boek lezen om wat wijzer te worden, dat lijkt me toch niet teveel gevraagd..