Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
Heel herkenbaar El Kato: en ze bedoelen het goed hè… ik leerde ooit van een coach het zinnetje ‘Ja zo kan je het ook bekijken’ of ‘goed idee, nemen we mee’ Discussie afgelopen :biggrin2:

(Als nu iemand tegen mij zegt ‘goed idee nemen we mee’ denk ik nu zelf wel direct ‘ok dat gaat dus de prullenbak in’)

Eigen klaag: schouder au is k. Vooral als je veel in de tuin wil doen. En toen leken ook nog al mijn tomatenplanten na het verspenen dood te gaan … dus nu toch maar even in het kasje buiten in de volle grond gezet. We hadden namelijk binnen ook een invasie van vliegjes uit de potgrond ……
Door Kaela
Siberienne schreef:Heel herkenbaar El Kato: en ze bedoelen het goed hè… ik leerde ooit van een coach het zinnetje ‘Ja zo kan je het ook bekijken’ of ‘goed idee, nemen we mee’ Discussie afgelopen :biggrin2:

(Als nu iemand tegen mij zegt ‘goed idee nemen we mee’ denk ik nu zelf wel direct ‘ok dat gaat dus de prullenbak in’)

Eigen klaag: schouder au is k. Vooral als je veel in de tuin wil doen. En toen leken ook nog al mijn tomatenplanten na het verspenen dood te gaan … dus nu toch maar even in het kasje buiten in de volle grond gezet. We hadden namelijk binnen ook een invasie van vliegjes uit de potgrond ……
Oooh ja daar oefen ik me momenteel ook goed in. “Bedankt voor de tip, die zal ik onthouden” is momentee een veel gebruikt antwoord op “je MOET dit of dat zus of zo doen”. Zucht ::)

Hopelijk redden je tomaten het! Die vliegjes had ik vorig jaar ook. Daar hebben bepaalde larfjes uitstekend tegen geholpen. Maar ik had het in de kamerplanten, dus die konden ook niet buiten in de volle grond. Zie maar wat je met deze tip doet :P ;D
Door Siberienne
Kaela schreef: zo 05 jun 2022, 21:47 Oooh ja daar oefen ik me momenteel ook goed in. “Bedankt voor de tip, die zal ik onthouden” is momentee een veel gebruikt antwoord op “je MOET dit of dat zus of zo doen”. Zucht ::)

Hopelijk redden je tomaten het! Die vliegjes had ik vorig jaar ook. Daar hebben bepaalde larfjes uitstekend tegen geholpen. Maar ik had het in de kamerplanten, dus die konden ook niet buiten in de volle grond. Zie maar wat je met deze tip doet :P ;D
Sommige kamerplanten hebben het ook. Wat voor larfjes?
Door Siberienne
Kaela schreef: zo 05 jun 2022, 22:00 Het zijn rouwvliegjes en het zijn aaltjes die dan de eitjes opeten. Hier is meer info:

https://www.123planten.nl/verzorging/rouwvliegjes

Ik was met een aantal weken er vanaf en het is tot nog toe niet terug gekomen.
Top, heb ze besteld en laat ze met het bezoek meekomen dat komend weekend komt. Hier in Norge nl (nog) niet verkrijgbaar….
Door doranto
Kaela schreef: zo 05 jun 2022, 22:00 Het zijn rouwvliegjes en het zijn aaltjes die dan de eitjes opeten. Hier is meer info:

Wij hebben ze ook in de kamerplanten. Ik heb de aaltjes inmiddels besteld bij BioGroei.nl
Ook namens mij dus bedankt voor de tip! :)
Door pike

In het verhaal staat dat het eigenlijk muggen zijn maar dat is kletskoek. De Bibio’s en Dilophus die genoemd worden behoren tot de Zwarte vliegen (Bibionidae). Maar voor de tomaatjes en andere planten maakt dat verschil natuurlijk niet uit.
Door dinky89
El_Kato schreef: za 04 jun 2022, 09:08 Jeetje Dinky89 wat balen zeg! Lijkt wel of er dan ook helemaal niets meer goed gaat…
Nou, zeg dat wel. Vandaag komt er vocht naar binnen door de regen doordat het raamkozijn van de woonkamer niet goed dicht is gemaakt :-X Vraag mij inmiddels sterk af wat er wel goed is gegaan en wanneer het eindelijk goed zal zijn :-\
Door eelke
dinky89 schreef: ma 06 jun 2022, 20:24 Nou, zeg dat wel. Vandaag komt er vocht naar binnen door de regen doordat het raamkozijn van de woonkamer niet goed dicht is gemaakt :-X Vraag mij inmiddels sterk af wat er wel goed is gegaan en wanneer het eindelijk goed zal zijn :-\
Ohhhhh jemig, wat een rampenplan daar bij jou
Door smulpaap
dinky89 schreef: ma 06 jun 2022, 20:24 Nou, zeg dat wel. Vandaag komt er vocht naar binnen door de regen doordat het raamkozijn van de woonkamer niet goed dicht is gemaakt :-X Vraag mij inmiddels sterk af wat er wel goed is gegaan en wanneer het eindelijk goed zal zijn :-\
Allemachtig zeg ! Wat een ellende , en dat was het ook al he ? En heb heeft verschrikkelijk geregend he ?
Door dinky89
smulpaap schreef: ma 06 jun 2022, 22:07 Allemachtig zeg ! Wat een ellende , en dat was het ook al he ? En heb heeft verschrikkelijk geregend he ?
Jupz. 'gelukkig' regende het vandaag met de wind op het kozijn waardoor we het nu duidelijk ontdekken. Aangezien ze nog niet klaar zijn komen ze hier nog en kunnen ze het dan hopelijk oplossen....
Hopelijk morgen een geluksmoment met nieuwe droger omdat de oude het begeven had.

Edit: vanmorgen al bericht van Coolblue dat er sorteerfout is gemaakt. Net belden ze om oplossing te bedenken en nu komen ze, als het goed is, morgen....
Door hannabelgje
Nog steeds ziek dus vanmorgen naar huisarts geweest. Bloed geprikt en nu wachten op de uitslag. Of het is een bacteriële infectie of ze denkt dat het klierkoorts (pfeiffer) is. Ik hoop op een bacterie dan ben ik met een ab kuurtje weer vlug op de been.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door eelke
hannabelgje schreef: di 07 jun 2022, 18:01 En het is de ziekte van pfeiffer. Gezellig....

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Owwww dat krijg je met al dat gezoen :-X balen joh, beterschap!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door