Ikaria heeft nog steeds jeuk.
Echt jeuk.
En nu vooral aan haar hoofd. Straks is het toch schurft..

Ze heeft wel geen korsten, schilfers of kale plekken. Enkel dan die plaatsen waar ze zelf likt.
Ze is nu wel minder relaxed dan voorheen. Ze is wat gespannen.
Zij en Luis zijn een dominantiestrijd aan het uitvechten. Eentje waarvan ik nu al zie dat ze hem niet kan winnen, maar ze is niet echt van plan te wijken. Ze zoekt het op en gaat dan grommen en blazen. Niet erg efficient. Luis houdt het doorgaans bij staren en gewoon zich niet laten wegjagen, maar af en toe gaat hij toch uit de weg. Voor de lieve vrede, zeg maar.. Hij durft haar ook wel eens uitdagen hoor en vb wat gaan meppen als ze op de bak gaat. Al bij al doen ze het vrij netjes.
Maar ja, uiteraard geeft dat stress.
Ik merk dat ikzelf het er ook lastig mee begin te krijgen. Al die besmettelijke dingen waar ze last van krijgt. Ze komt ook wel knuffelen en aan onze benen liggen maar niet op schoot oid of rustig naast me waar ik kan aaien. Ze houdt zelf ook wat haar afstand en ik merk dat ik dat ongewild zelf ook wat aan het doen ben. Ze maken je ook zo bang met die verhalen over Giardia cystes en schoonmaken ed. Dat je nog vies wordt van je kat. En onze band is nog zo pril natuurlijk. Ik maak me steeds zorgen over dat de andere katten of de kinderen het zouden krijgen.
Het frustreert me ook dat ze zo duidelijk jeuk heeft. Al begin ik te denken dat het likken toch de stress is. Ze is heel vlot af te leiden (voor heel even). De wondjes genezen en er is verder aan haar huid daar absoluut niets te zien.
En ondertussen heb ik m'n flesje valeriaan al weken ergens kwijt gezet en ik vind het maar niet terug.
Ondertussen is het dag 5 op panacur en het is duidelijk beter (geen bloed, minder slijm, vaste ontlasting), maar ook duidelijk nog niet OK. Er ligt een wit taai slijmlaagje rond.
Dus ik denk dat ik het nog een paar dagen langer geef.
En ik overweeg toch de giardex te bestellen. Herbesmetting uitsluiten is onmogelijk. Dat lukt misschien als je je kat opsluit, maar in zo'n groot huis en tuin met zoveel andere dieren en mensen als hier, lukt dat nooit. Zolang haar weerstand niet beter wordt, gaat ze er last van blijven hebben. En zolang ze stress heeft en jeuk en er daar allemaal behandelingen voor moeten worden ingezet is dat een vrij hopeloze zaak.
Ze krijgt nu wel enkel nog rauw. Blik gaat er toch niet beter in en brok is in de gegeven omstandigheden (ivm Giardia) echt geen optie.