Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Ronald
Charlie Angel schreef: do 07 apr 2022, 20:12 Die is mooi Ronald, fijne auto ook. Ook die kleur?
Veel veilige kilometers gewenst. Afbeelding
Ik ben nog altijd blij met onze rode Corsa uit 2015, ook lekker zuinig. Ik rij wel automaat mijn linker been wil anders niet.

Succes met de overwegingen Karin!
Ik had in de vorige auto wel automaat. En ik vond het heerlijk relaxed rijden. Maar ja... wel een auto van bijna 1.600 kilo. En ik had hem in een andere situatie gekocht, waarbij het heel handig was dat de auto een grote achterklep had.
Deze auto heb ik in november gekocht, als vervroegd kerstcadeautje voor mezelf. Binnenkort maar eens afspreken.
Door Charlie Angel
Die je goed hoor, leuk cadeautje toch! Lijkt me een heel leuk plan Ronald, door alle omstandigheden is dat al veel te lang geleden.
Door sam28
Ik ben aan het sparen voor een autootje dus als de occasions veel duurder worden baal ik enorm.

Sjieke auto Ronald!
@Kaela, ik hoop dat jullie voor de stijging nog een goede auto kunnen bemachtigen!
Door dinky89
Er is sowieso schaarste op de tweedehands automarkt. Dit was ook al zo tijdens corona toen meer mensen een auto wilden hebben om het openbaar vervoer te vermijden waardoor er extra vraag is. Daarnaast speelt natuurlijk mee dat de laatste jaren in Nederland minder nieuwe auto's zijn verkocht wat van invloed is op het aanbod op de tweedehands markt. En als je nu een nieuwe auto wilt kopen dan zitten daar langere levertijden op wegens het tekort aan chips. Er zijn ook fabrikanten die al auto's leveren met minder functies wegens het tekort aan chips: klik.
Door Ronald
dinky89 schreef: vr 08 apr 2022, 11:59 Er is sowieso schaarste op de tweedehands automarkt. Dit was ook al zo tijdens corona toen meer mensen een auto wilden hebben om het openbaar vervoer te vermijden waardoor er extra vraag is. Daarnaast speelt natuurlijk mee dat de laatste jaren in Nederland minder nieuwe auto's zijn verkocht wat van invloed is op het aanbod op de tweedehands markt. En als je nu een nieuwe auto wilt kopen dan zitten daar langere levertijden op wegens het tekort aan chips. Er zijn ook fabrikanten die al auto's leveren met minder functies wegens het tekort aan chips: klik.
En niet alleen de chips. De harnassen voor de kabelboom komen hoofdzakelijk uit, jawel, drum roll: Oekraïne. En daar komt op dit moment heel weinig vandaan.
Door Kaela
dinky89 schreef: vr 08 apr 2022, 11:59 Er is sowieso schaarste op de tweedehands automarkt. Dit was ook al zo tijdens corona toen meer mensen een auto wilden hebben om het openbaar vervoer te vermijden waardoor er extra vraag is. Daarnaast speelt natuurlijk mee dat de laatste jaren in Nederland minder nieuwe auto's zijn verkocht wat van invloed is op het aanbod op de tweedehands markt. En als je nu een nieuwe auto wilt kopen dan zitten daar langere levertijden op wegens het tekort aan chips. Er zijn ook fabrikanten die al auto's leveren met minder functies wegens het tekort aan chips: klik.
Dát zijn redenen die ik begrijpen kan! Daar hoor je ook al langer berichten over en het is logisch dat als er met nieuwe auto’s problemen en vertragingen zijn, dat doorwerkt in occasions.

Het wordt nog een uitdaging. Ons contract loopt tm oktober. Eerder stoppen kost geld, maar langer wachten kan ook geld kosten qua hogere aankoopprijs. En het is even afwachten als de kinderwagen geleverd wordt, of we die heel creatief in de 108 gaan krijgen of niet. En dan is het ook maar even aanzien hoe het gaat met mij qua autorijden.
Komt wel goed!
Door Siberienne
Kaela schreef: vr 08 apr 2022, 12:33 Dát zijn redenen die ik begrijpen kan! Daar hoor je ook al langer berichten over en het is logisch dat als er met nieuwe auto’s problemen en vertragingen zijn, dat doorwerkt in occasions.

Het wordt nog een uitdaging. Ons contract loopt tm oktober. Eerder stoppen kost geld, maar langer wachten kan ook geld kosten qua hogere aankoopprijs. En het is even afwachten als de kinderwagen geleverd wordt, of we die heel creatief in de 108 gaan krijgen of niet. En dan is het ook maar even aanzien hoe het gaat met mij qua autorijden.
Komt wel goed!
Wij hebben zelf een auto uit Duitsland geïmporteerd een aantal jaren geleden. Kost even wat bureaucratie, was een demo model uit een garage met maar weinig op de teller. Was stuk goedkoper dan in NL
Door Ronald
Siberienne schreef: vr 08 apr 2022, 13:01 Wij hebben zelf een auto uit Duitsland geïmporteerd een aantal jaren geleden. Kost even wat bureaucratie, was een demo model uit een garage met maar weinig op de teller. Was stuk goedkoper dan in NL
Qua luxe kun je beter een auto uit Duitsland importeren dan bijvoorbeeld uit België. In Duitsland is het gebruikelijker "vink alles maar aan", terwijl in België, net als in Nederland, wordt gekeken "wat kost dat allemaal wel niet".

Als je geen 1.0 bezine motor erin wilt, dan kom je al gauw bij de wat oudere auto's uit. En ik weet niet of dat nu direct de bedoeling is. Diesel is wat dat betreft meer en nieuwer beschikbaar. Ik weet natuurlijk niet wat de milieulobby de komende jaren doet om het dieselrijden minder en minder aantrekkelijk te maken. Mijn glazen bol is al een tijdje stuk.

En kijk eens naar de niet zo geëigende merken en modellen. Vanuit diverse autobladen wordt heel lovend gedaan over bijvoorbeeld Dacia. Vroeger was dat echt het B-merk van Renault. Tegenwoordig kan de wedstrijd aardig aan.

Maar ik weet niet of je budget toereikend is.
Door Siberienne
Ik weet niet of het onder minder gekende auto’s valt maar in NL erg blij met mijn Seat en ook Skoda is tegenwoordig net zo betrouwbaar als een Volkswagen of audi. Mijn Seat-tje was een stuk goedkoper dan een Volkswagen van vergelijkbaar formaat. En een stuk leuker - klein klaagje, ik mis mijn autootje soms wel. (We hebben nu zo’n elektrische tank-zonder-loop, 2e hands in Noorwegen gekocht vanwege alle belasting voordelen (die nu stuk voor stuk verdwijnen) maar als auto heb ik er he-le-maal niks mee)
Door Ronald
Ook was Seat de Spaanse versie van de Fiat (die ook niet echt uitblonk in betrouwbaarheid, want Italiaans) en Škoda was de arme tak van de Volkswagen. Maar inmiddels is dat wel heel erg bijgetrokken.
Door Kaela
Onze eerste auto was een hyundai en dat was zo’n fijn autootje. Dus dat is een merk waar we ook wel naar kijken. Komt ook steeds heel goed uit de betrouwbaarheidstesten.
Door pluk
Kaela schreef: vr 08 apr 2022, 17:08 Onze eerste auto was een hyundai en dat was zo’n fijn autootje. Dus dat is een merk waar we ook wel naar kijken. Komt ook steeds heel goed uit de betrouwbaarheidstesten.
Dan zou ik ook zeker naar Kia kijken.
Ook een fijne auto!
Door Kaela
pluk schreef: vr 08 apr 2022, 17:39 Dan zou ik ook zeker naar Kia kijken.
Ook een fijne auto!
Check! Enig idee aan wat voor model ik kan denken als het ongeveer formaatje bescheiden station moet zijn? Aan modellen als picanto-aygo-108-polo komen we echt te kort, maar ik hoef ook geen joekel van een auto.
Door pluk
Kaela schreef: vr 08 apr 2022, 18:19 Check! Enig idee aan wat voor model ik kan denken als het ongeveer formaatje bescheiden station moet zijn? Aan modellen als picanto-aygo-108-polo komen we echt te kort, maar ik hoef ook geen joekel van een auto.
Kia Venga of Rio denk ik. En kijk ook even naar Ceed, Stonic en Niro.
Ik heb een picanto en daar past echt weinig in. Een paar boodschappentassen en de kofferbak zit vol :biggrin2: Maar ik heb vorig jaar ontdekt dat er een dakkoffer op kan, dus dat doen we voor vakanties.
Op de Kia website kun je zoeken naar occasions en verder is gaspedaal.nl handig om tweedehands auto's te zoeken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door