Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door sam28
Oohja, dat hoesten. Vanochtend in de tram achter mij. >:( Heel vervelend!
Fijn dat je je wat beter voelt Lizzy!

Beterschap en sterkte Ronald!

Ik heb vandaag weer 2 u geprobeerd te werken. Ik heb 45min volgehouden en 1 kleine aflos gedaan waarbij ik mezelf amper vertrouwde dat ik zou blijven staan.

De teamleider van de dag zei vooral dat ik er beter uit zag dan vorige week en dat hij het niet kende, na alle vaccinaties te hebben gehad nog zo'n lange nasleep. Hij zou de bedrijfsarts inschakelen. Ik voelde me direct lullig, alsof ik het zou verzinnen. En ik ben altijd zo bang om weggezet te worden als aansteller.
Hij zei ook dat iedereen ziek was en hij moest kijken of er morgen een operatiekamer dicht moest. Ik heb direct geventileerd dat ik me schuldig voelde door zijn woorden en ook niet weet hoe het komt dat ik er zo'n last van heb. Dat was niet zijn bedoeling, dat snap ik ook wel. Hij zei ook nog dat hij met griep had doorgewerkt omdat alle teamleiders verder al ziek waren.
Misschien is het mijn vermoeide hoofd hoor, maar ik ga dan zo aan de haal met alles wat hij zegt. Ik betrek het vreselijk op mezelf.
Maar goed, morgen weer een poging. ;)
Door Kaela
Och lieve Sam. Hij zal het echt niet zo bedoelen. Ziek is ziek, dat is geen keuze. En als ik op de operatietafel moet liggen, hoop ik toch echt dat mijn anesthesist fit genoeg is om mij naar het einde van de operatie te loodsen. Je doet niet zomaar werk!

En om je gerust te stellen, de arbo arts is er vooral om te kijken wat ze voor je kunnen doen om je te helpen. Ik loop nu ook bij de arbo arts en zag er ook onwijs tegenop. Maar ze wilde vooral dat ik op mijn grenzen pas, voldoende rust neem en op mijn goede dagen de extra energie vooral aan mezelf en zeker niet teveel aan het werk spendeerde. Nu is zwanger zijn heel anders dan corona, maar als het goed is snappen ze dat nu goed op jou passen, zal betekenen dat je straks weer goed inzetbaar bent.

Dikke knuf voor jou, want hoe onverstandig ik het ook vind dat je bent gaan werken terwijl het nog niet gaat, je bent een doorzetter en een knokker. En als je leidinggevende dat door zijn eigen stress even niet op waarde schat, dan doen wij dat hier voor jou :-*
Door Siberienne
Dat is het he: de teamleider moet zorgen dat de boel draait en de bedrijfsarts mag ervoor zorgen dat jij blijft draaien ;)

Diverse van onze medewerkers hebben er weken over gedaan om weer een beetje fit te worden; en die waren allemaal 3x gevaccineerd. Dus ja, het komt wel degelijk voor!
Door sam28
Thnx. Op de fiets heb ik bedacht dat ik me niet op de kast zou laten jagen. Maar das toch moeilijk. Het is denk ik goed dat de bedrijfsarts erbij komt. Ik hoor vaker om me heen dat mensen er lang last van houden en vind het ook wonderlijk dat hij alleen dat ene (pre-vaccinaties) voorbeeld kende. Ik ken dit voorbeeld ook, maar dat was echt vele malen erger dan dat ik last heb. Ik zie ook niet perse op tegen de bedrijfsarts, wel vind ik dat het dan direct een DING word terwijl ik denk; geef me gewoon nou ff tijd.
Kaela schreef:want hoe onverstandig ik het ook vind dat je bent gaan werken terwijl het nog niet gaat, je bent een doorzetter en een knokker.

Is het echt zo onverstandig? Ik moet toch een keer kijken hoe het gaat? Of het me lukt?
En ik ben ook gewoon bang dat ze me een aansteller vinden. En niet zien dat ik een doorzetter ben. :-\

Ik merk dat ik de communicatie lastig vind met LG. Er is een TL weg, met hem kon ik lezen en schrijven. De TL wat er nog is of is gekomen vind ik de communicatie veel lastiger mee. Ik heb zo erg het idee dat ik strak op mijn grenzen moet staan, ze vinden dat ik me een rondje aanstel en dat vind ik vermoeiend.
Door Kaela
Uit jou berichten haal ik steeds dat je nog niet fit bent. En dat je het gevoel hebt dat je wat onder druk gezet wordt, je bewijzen moet, je bang bent dat ze je een aansteller vinden. Dat is wel een optelsom waarbij het risico groot is dat je te snel weer te veel wilt. Dus als je dan zegt dat je na drie kwartier niet meer kon, dan geeft mij dat vooral een beetje zorgen om jou.

Het is jammer dat het communiceren met deze leidinggevende niet zo makkelijk gaat. Met de een kun je lezen en schrijven, met de ander niet. Ik heb die ervaring na tig leidinggevenden ook en het maakt onwijs veel verschil in hoe je iets ervaart. En dat dit soort situaties spelen juist als je niet fit bent maakt het ook niet makkelijker. Ik heb een leidinggevende die al onze ongemakken eens tijdens een migraineaanval uit wilde praten. Ja dat werkt niet.

Ik hoop vooral voor je dat je je snel beter voelt :-*
Door Lizzy
sam28 schreef: ma 28 mar 2022, 12:46 Oohja, dat hoesten. Vanochtend in de tram achter mij. >:( Heel vervelend!
Fijn dat je je wat beter voelt Lizzy!

Beterschap en sterkte Ronald!

Ik heb vandaag weer 2 u geprobeerd te werken. Ik heb 45min volgehouden en 1 kleine aflos gedaan waarbij ik mezelf amper vertrouwde dat ik zou blijven staan.

De teamleider van de dag zei vooral dat ik er beter uit zag dan vorige week en dat hij het niet kende, na alle vaccinaties te hebben gehad nog zo'n lange nasleep. Hij zou de bedrijfsarts inschakelen. Ik voelde me direct lullig, alsof ik het zou verzinnen. En ik ben altijd zo bang om weggezet te worden als aansteller.
Hij zei ook dat iedereen ziek was en hij moest kijken of er morgen een operatiekamer dicht moest. Ik heb direct geventileerd dat ik me schuldig voelde door zijn woorden en ook niet weet hoe het komt dat ik er zo'n last van heb. Dat was niet zijn bedoeling, dat snap ik ook wel. Hij zei ook nog dat hij met griep had doorgewerkt omdat alle teamleiders verder al ziek waren.
Misschien is het mijn vermoeide hoofd hoor, maar ik ga dan zo aan de haal met alles wat hij zegt. Ik betrek het vreselijk op mezelf.
Maar goed, morgen weer een poging. ;)

DON'T

Ik vind hem vrij onhandig in zijn woordkeuze maar ja gut, ook hij is maar een mens. Maar, het is vrij uitzonderlijk dat iemand ZO instort met een Omikron besmetting, op jouw leeftijd, met jouw vaccinatiegraad. Maarrrr, het komt nog steeds voor. En ik heb nu ook een paar mensen gesproken die denken griep + omikron tegelijkertijd te hebben gehad. Ik heb dat al eerder aangehaald en dat werd toch een beetje afgedaan als zijnde "naaah" maar mij zou het dus niet verbazen. Want ook dat kan. En als je en Covid en griep hebt: dan ga je echt serieus out. Ik weet niet of ze je nog kunnen testen op Influenza maar zo ja: zou ik dat ook zeker laten testen. En had je niet beide virussen tegelijkertijd (wat dus serieus wel kan!) : dan ben je gewoon out van covid. En dat kan ook. Sam, laat een ander niet voor jou bepalen hoe ziek je bent, OK!
Door Too
Sam ga je morgen gewoon weer werken?
Echt?
Heb je na de 45 minuten+reizen nog fut om iets te doen?
Boodschappen, huishoudent, koken, iets sociaals?

Overigens las ik vandaag dat de combinatie omicron-influenza steeds vaker gezien wordt en dat in ziekenhuizen zij degenen zijn die de meeste zorg nodig hebben
Door sam28
Too schreef:Sam ga je morgen gewoon weer werken?
Echt?
Heb je na de 45 minuten+reizen nog fut om iets te doen?
Boodschappen, huishoudent, koken, iets sociaals?
Euhm, dat was ik eigenlijk wel van plan. En nee, weinig fut meer. Ik heb op de bank gelegen, boer zoekt vrouw terug gekeken en omdat ik vond dat het zonnetje nog lekker scheen, daarna een kort rondje door het bos gelopen.
Maar futloos was het wel. ;D

Ik ga morgen feitelijk opschrijven wat ik wel en niet kan want neem aan dat de BA dat wil weten en dat vast niet lang op zich laat wachten.
Lizzy schreef:Ik weet niet of ze je nog kunnen testen op Influenza maar zo ja: zou ik dat ook zeker laten testen.
Weet ik eigenlijk ook niet, geen idee of het ziekenhuis die PCR bewaard en als ik erom vraag ze nog een extra test erop uitvoeren. Misschien als de BA dat vraagt? Ik weet ook niet wat ik ermee opschiet eigenlijk. Wat zou voor jou de meerwaarde zijn?
Kaela schreef:Uit jou berichten haal ik steeds dat je nog niet fit bent. En dat je het gevoel hebt dat je wat onder druk gezet wordt, je bewijzen moet, je bang bent dat ze je een aansteller vinden. Dat is wel een optelsom waarbij het risico groot is dat je te snel weer te veel wilt. Dus als je dan zegt dat je na drie kwartier niet meer kon, dan geeft mij dat vooral een beetje zorgen om jou.
Dankjewel. Het klopt inderdaad dat het een optelsom is, terwijl ik echt ook mijn grenzen aangeef. Eerder zou ik vorige week maandag gewoon die 8u gewerkt hebben, omdat men dat van mij verwacht. En de rest van de week ook gewoon door gaan. Pas stoppen als ik naar huis word gestuurd. Of vandaag die 2 uur gewoon vol gemaakt hebben terwijl de TL zei; je bent er tot 13u toch? En ik dan zeg, nou ik ga naar huis als je het niet erg vind, ik ben kapot.
Dit zijn voor mij enorme stappen. Ik die een grens heeft en ik die m aangeeft. ;) Ik dit geneuzel nog ergens goed voor.

Dus tja, morgen toog ik die kant weer op en ga ik kijken of het lukt. En dring ik aan op een snelle afspraak met de BA.
Door sam28
Tibbies schreef: ma 28 mar 2022, 20:02 Ronald, hoe is het met je zoon? Ik hoop dat hij al wat beterend is en dat jij niet besmet raakt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik ben ook super benieuwd Ronald!
Too schreef: ma 28 mar 2022, 19:26
Overigens las ik vandaag dat de combinatie omicron-influenza steeds vaker gezien wordt en dat in ziekenhuizen zij degenen zijn die de meeste zorg nodig hebben
Als het beide echt 25% voorkomt voor de moment, is dus 25% van de covid besmettingen een dubbele besmetting met griep.
Door sam28
Vanochtend opgestaan, gegeten, tas gepakt en naar mijn fiets. Band oppompen was al een opgave. Ik ben slap en sta te trillen op benen. 5 min getwijfeld en toen toch maar afgebeld. Het lukt me niet. :-\ :'(
Uitnodiging bedrijfsarts is onderweg. Gister aangemeld.
Door dinky89
:bigarmhug: Goed dat je hebt geluisterd naar je lichaam en hebt afgebeld, hoe moeilijk ook Sam! Hopelijk kan de bedrijfsarts je helpen om je grenzen aan te geven richting leidinggevende zodat je er minder alleen voor staat.

De opmerkingen die jij van je leidinggevende over je heen kreeg zijn niet zo heel handig. Het kan prima zo zijn dat leidinggevende gewoon even zijn frustratie over de situatie kwijt moest met alle ziekte en het totaal niet naar jouw persoonlijk bedoelde, maar jij het logischerwijs wel zo opvatte door jouw verantwoordelijkheidsgevoel en het graag willen maar niet kunnen. :-*
Door Lizzy
sam28 schreef: di 29 mar 2022, 09:41 Vanochtend opgestaan, gegeten, tas gepakt en naar mijn fiets. Band oppompen was al een opgave. Ik ben slap en sta te trillen op benen. 5 min getwijfeld en toen toch maar afgebeld. Het lukt me niet. :-\ :'(
Uitnodiging bedrijfsarts is onderweg. Gister aangemeld.
Lieve Sam. Het gaat je niet helpen als je jezelf dwingt tot dingen die nog niet gaan. Je bent ziek. Je hoort thuis op de bank of in bed of beide (afgewisseld). Totdat je je gewoon weer 100% goed voelt.

Dikke knuffel.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door