Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door geer
Timmy schreef: Och, twee emmertjes water halen ;D
Eén emmertje met shampoo in het water, één emmertje zonder shampoo in het water. Kat in nekvel, in de emmer plonsen, reactie kat is voorpoten over de rand en verder niets. Lekker soppen, en daarna uitspoelen in de schone-water-emmer op dezelfde manier. Voila, schone kat...

Gr.
Linda
Weet je dat heeeel zeker??? Hier is het 'men vermoedt dat er in de verte iets met water zou gaan kunnen gebeuren en slaat daarom bij voorbaat de nagels uit in alle windrichtingen' ;D
Door Timmy
Die katten schrikken zich het schompes als ze met hun kont in het water komen. Maar erin... tja, je zou twee emmertjes met heet water moeten maken en laten staan, ter afkoeling en tevens als "bewijs" voor de katten dat die emmers helemaal niks met hen te maken heeft. Ben wel bang dat dat maar éénmalig is ;D

Gr.
Linda
Door geer
Goed, vanaf morgen gaat de gif erin. Ik heb bij de dierenarts Virbac omgevingsspray gekocht en ga morgen, kamer voor kamer, het huis behandelen want die krengen lijken overal tegen te kunnen :(... Maar, wat kan ik nu het beste doen. Alle beesten vanavond toch nog een keertje Frontlinen? Of zou alleen het huis behandelen genoeg zijn?
Door Jinxy
Ik lees dit net pas.
Het schaaltje met kaarsje werkt echt geniaal.
Wij hadden in huis op de bovenverdieping eens heel veel vlooien.
Schaaltje op de badkamer, deur open, vlooien RIP.
Dit in combinatie met gif was echt superrrrrr. Je schrikt alleen van de hoeveelheid vlooien in je huis. Gadver.

Geer, de Frontline werkt toch een tijdje, dan moet je Ted en Soof er niet direct weer mee doen.
Huis systematisch ontvlooien lijkt mij beter.

Heb medelijden met je ;)
Door geer
Ja, de frontline zou moeten helpen, alleen vind ik toch vlooien op Ted en Sophie... :-\ Ik wil gewoon niet dat ik nu weer een bak geld aan het ontvlooien van het huis besteed, maar dat die krengen toch op de beesten blijven doorleven om vervolgens weer in huis te gaan wonen.... Ze moeten DOOOODDDDDD! Grrrrrr >:( ;D
Door Jinxy
geer schreef: Ja, de frontline zou moeten helpen, alleen vind ik toch vlooien op Ted en Sophie... :-\ Ik wil gewoon niet dat ik nu weer een bak geld aan het ontvlooien van het huis besteed, maar dat die krengen toch op de beesten blijven doorleven om vervolgens weer in huis te gaan wonen.... Ze moeten DOOOODDDDDD! Grrrrrr >:( ;D
Ho ho niet zo agressief ;)
Door Mevroi Kruim
Dat van dat schoteltje en dat kaarsje werkt inderdaad wel. Maar helaas niet afdoende. Jaren (maar dan ook jaaaaaren) geleden hadden wij een fijne plaag, en van die 60'er jaren biezen tegels op de vloer. Een waar vlooienparadijs! Spuiten, katten wassen (met werkhandschoenen aan en kat in een laken wikkelen, maar evengoed grote gaten in de handen), druppels e.d. waren er toen nog niet, wel DDT poeder 8) Maar we kregen ze niet weg. Het was wekenlang 30º en wij woonden op een zolder, pal onder het platte dak, dus bij ons was het 40º. Elke keer als ik binnenkwam broekspijpen onhoog, door de kamer wandelen, dan omzichtig richting badkamer en 100+ vlooien van m'n benen douchen :P En katten kammen en vlooein verzuipen in water met afwasmiddel. Alleen de hond had nergens last van, die had alleen hondevlooien en die zijn niet zo voortplanterig ;D

Effe afkloppen, maar de laatste jaren (sinds de beesten barfen eigenlik) nauwelijks meer last gehad. Zelfs Sjors met z'n allergie heeft al 2 jaar 's zomers gewoon haar.
Door Mevroi Kruim
geer schreef: Maar zal ik ze nou nog een keer ontvlooien, of niet???
Heb je ze gedruppeld en gesprayed? Dan zou ik er niet nog meer gif opsmeren. Wel kammen en verzuipen. Voordat je de aanwezige engerds kwijt bent kan wel effe duren. Sommige zijn aardig resistent :-\
En idd huis nogmaals sprayen, deuren en ramen potdicht en een dagje met beesten iets leuks gaan doen. Zwemmen ofzo, in zee is helemaal prima anti-vlo.
Door Helen
Kuma kwam van de faculteit ook met vlooien terug....We hebben het hele huis gezogen en gedweild en alles wat wasbaar was gewassen en de honden met tick and flea ingesprayed. Verder het huis niet ingespoten. Balou is daar nl gevoelig voor...Tot nu toe is alles ok. Kuma had er gelukkig ook maar heel weinig. Wij hebben er maar 1 kunnen vangen.

En die hebben we trouwens afgericht en die trekt een karretje in een glazen pot bovenop de TV. :P Als we er meer zouden hebben zoude we een vlooiencircus beginnen.
Laatst gewijzigd door Helen op do 14 jul 2005, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door geer
Hahaha ;D

Ik heb tapijt, dus dat dweilen gaat niet echt lekker... De dames zijn allemaal gesprayed, gepipet en ge-anticonceptiet (per pil) een paar weken geleden. Ik dacht dat dat wel voldoende zou zijn en dat de inwonende vlooien wel zouden doodgaan...niet dus... Arme Soof blijft krabben, haar buik en kont zitten helemaal onder de wondjes. Ted begint nu ook in haar liezen, en Dap heeft helemaal kale plekken van het krabben. Morgen wordt dus de grote 'ontvlo-het-huis' dag...ik hoop maar dat het nu werkt...
Door Helen
geer schreef: Hahaha ;D

Ik heb tapijt, dus dat dweilen gaat niet echt lekker... De dames zijn allemaal gesprayed, gepipet en ge-anticonceptiet (per pil) een paar weken geleden. Ik dacht dat dat wel voldoende zou zijn en dat de inwonende vlooien wel zouden doodgaan...niet dus... Arme Soof blijft krabben, haar buik en kont zitten helemaal onder de wondjes. Ted begint nu ook in haar liezen, en Dap heeft helemaal kale plekken van het krabben. Morgen wordt dus de grote 'ontvlo-het-huis' dag...ik hoop maar dat het nu werkt...
Jeetje balen zeg. Balou heeft ze niet gehad. Die is echt niet aantrekkelijk voor beestjes. Zij heeft zelden last van welk beestje dan ook. Ik heb ze ook niet gehad en Sicco is door 1 vlo gebeten (nadat de honden ingesprayed waren ;D) en Kuma heeft een dag of 2 af en toe gekrabd. Nu lijkt het over, maar ja, je weet het nooit he!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door