Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Heb je vloerbedekking? (ik heb het hele topic niet gelezen.... :-[). In dat geval: het beste knikker je dat eruit.... maar ja, dat is zo eenvoudig niet he... Het beste heb je een gladde vloer van bijv. plavuizen of zeil of linolium.

En volgens mij is er maar 1 manier om van de vlooien af te komen en dat is vooral je huis, de vloeren, de kieren, de plinten in te spuiten met grof gif. Dus, alle dieren je huis uit, een paar flessen spray kopen, je hele huis behandelen. Hermetisch afsluiten en een paar uur gaan wandelen (en je katten in de auto of bij buren/vrienden zetten), dan terug je huis in (zonder dieren) en ontzettend goed doorluchten. Niet direct stofzuigen.
Door Moos
Hier regelmatig hetzelfde liedje, maar dan met Moos. Saar en de katten nergens last van, maar Moos heeft meteen beginnende hotspots.

Soms gaat het maanden goed, na huis-sprayen, beesten sprayen, en vlooienkammen en verdrinken in zeepsop (en oh ja, ik heb dus een gladde vloer ;D)

En dan opeens is het weer mis, en dan is arme Moos de enige waar die krengen rond blijven hangen.
Ik heb hem laatst na 2 weken weer een keer met Frontline gesprayed, en toen was het over.
Maar ja, ik ben daar niet zo'n voorstander van, om bijna dubbel te sprayen...
Door Lizzy
Heb het topic toch maar helemaal gelezen.

Je hebt je huis dus al gesprayed. Waarmee? Met 1 flesje Bephar?

Dan moet ik je helaas teleurstellen.... Ik denk dat je terug naar de winkel moet en een paar flessen Zodiac moet halen. En dan echt van onder tot boven je hele huis insprayen.

En verder denk ik dat je geen andere optie hebt als 2 keer per dag Soof helemaal met de vlooienkam te bewerken en ieder vlooitje er onmiddellijk uit moet proberen te kammen (en verzuipen in dreft).
Door Moos
Lizzy schreef:

En verder denk ik dat je geen andere optie hebt als 2 keer per dag Soof helemaal met de vlooienkam te bewerken en ieder vlooitje er onmiddellijk uit moet proberen te kammen (en verzuipen in dreft).
Ja, zo heb ik Mats als kitten vlo vrij gekregen. Ik wilde hem niet sprayen, en heb een week, ik geloof wel 4 keer per dag, gekamd en verzopen. Toen waren ze ook weg.

Alleen ik moet zeggen dat dat bij Moos ook niet altijd zo goed werkt...
Door geer
Omdat Soof verder mooi 'strak in haar vacht' zit, is ze erg lastig te kammen, ik vlooi haar dus maar als een aapje, maar vang natuurlijk lang niet alles. Vloerbedekking, ja, die heb ik...als ik nu mocht kiezen lag hier direct iets anders, maar zo heeeel lang wil ik hier niet meer blijven wonen en voor de onderburen is 't ook wel zo prettig, vooral met al die beesten. Met 1 fles Beaphar krijg ik mijn huis bespoten, ik woon nl nogal klein ;)...maar misschien dat ik het inderdaad nog maar een keertje moet doen!
Door Lizzy
Volgens mij is dat merk gewoon niet giftig genoeg (beaphar). Ik vond Exil en Zodiac veel beter! (ook veel duurder.... :()
Door Timmy
geer schreef: Ik word gek van die krengen. De dames zijn gewassen met vlooienshapoo en daarna met een pipetje ontvlooid. Ted met een 'gewone' Frontline, Sophie en de katten met een die ook anticonceptisch werkt... Het huis heb ik gesprayed...en toch blijf ik vlooien vinden op Sophie. Ted en de katten lijken nergens last van te hebben, maar Sophie blijft maar krabben en bijten, vooral rond haar kont en in haar liezen. Daar zit het nu helemaal vol met korstjes en ik vind het zo zielig! Wat kan ik nou nog meer doen? Ze krijgt Ctenovetsem en de rode plekken/korstjes smeer ik in met Berkenteerolie. Maar die k*tvlooien moeten weg!
Je schrijft dat Sophie met zo'n anticonceptie geval hebt behandeld. Weet je zeker dat dat spul de vlo ook dood? Meestal werkt het namelijk "alleen" als anticonceptie, wat wil zeggen dat ze de volwassen vlooien niet eerder kwijtraakt dan dat ze op de natuurlijk manier doodgaan. En ja, dan houdt Sophie jeuk.

Gr.
Linda (die alvast verteld dat ze niet het hele topic gelezen heeft, dus als dit al geopperd is, moet je het maar vergeten)
Door geer
Ik bedenk me net... Dat ik ze allevier met anticonceptie heb behandeld (een pil) en allevier ook met een pipet die doodt. En het huis dus met Beaphar. Ookal werkt de Beaphar niet goed genoeg; wat is dan uberhaupt het effect van die frontline en die pillen? Daar zouden ze, volgens de fabrikant, toch minimaal een maand door beschermd moeten zijn, maar de vlooien blijven vrolijk over ze heenkruipen (had er net ook een bij Ted). Het lijkt wel of het hele kapitaal aan pillen, poeders en pipetten puur weggegooid geld is!
Door Moos
geer schreef: Ik bedenk me net... Dat ik ze allevier met anticonceptie heb behandeld (een pil) en allevier ook met een pipet die doodt. En het huis dus met Beaphar. Ookal werkt de Beaphar niet goed genoeg; wat is dan uberhaupt het effect van die frontline en die pillen? Daar zouden ze, volgens de fabrikant, toch minimaal een maand door beschermd moeten zijn, maar de vlooien blijven vrolijk over ze heenkruipen (had er net ook een bij Ted). Het lijkt wel of het hele kapitaal aan pillen, poeders en pipetten puur weggegooid geld is!
Dat vraag ik me ook weleens af. Ik merk hier trouwens dat die pipetten lang niet zo goed werken als gewoon de Frontline Spray.
Dat sprayen is een stinkend vies werkje, en je moet met name de katten er ook voor in de houdgreep nemen, maar dan blijven de vlooien hier vaak wel een tijdje weg. Soms zelfs enkele maanden.
Vroeger gebruikte ik altijd pipetjes, en dan vond ik altijd na een week of 2 gewoon weer overal vlooien.
Laatst gewijzigd door Moos op za 02 jul 2005, 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Timmy
Volgens mij komen ze dan toch van de vloer af. Die vlooien moeten eerst bijten willen ze het loodje leggen, dus je blijft ze toch zien.
Feit is het wel dat als je katten hebt, je vaak ook vlooien hebt.
Heb je de katten als een lekker gebadderd?

Gr.
Linda
Door geer
Timmy schreef: Volgens mij komen ze dan toch van de vloer af. Die vlooien moeten eerst bijten willen ze het loodje leggen, dus je blijft ze toch zien.
Feit is het wel dat als je katten hebt, je vaak ook vlooien hebt.
Heb je de katten als een lekker gebadderd?

Gr.
Linda
Hihihi, de katten badderen lijkt me niet zo'n heeeel fijn idee ;D Maar het zijn binnenkatten, ze komen hooguit op het balkon, dus het lijkt me stug dat zij de oorzaak zijn. De fronline spray heb ik ookal gebruikt, toen het net aan de gan was, maar ook die leek niet te helpen. Vrees dat ik toch een keer het hele huis moet doen...
Door Lizzy
geer schreef: Hihihi, de katten badderen lijkt me niet zo'n heeeel fijn idee ;D Maar het zijn binnenkatten, ze komen hooguit op het balkon, dus het lijkt me stug dat zij de oorzaak zijn. De fronline spray heb ik ookal gebruikt, toen het net aan de gan was, maar ook die leek niet te helpen. Vrees dat ik toch een keer het hele huis moet doen...
Nou Geer, ik zal je zeggen dat vlooien op honden eigenlijk altijd kattenvlooien zijn. Of je katten nu binnen leven of niet: dat maakt niks uit. Vlooieneitjes neem je mee je huis in via je schoenzolen, handen, honden.

Ik zou zeker de katten eens flink onder handen nemen! Ook met de vlooienkam. Eigenlijk zijn katten altijd 'de schuldige'. Mij valt ook op dat mensen met katten meer last van vlooien hebben als mensen zonder katten (en die alleen honden hebben).

En tja, verder moet ik het met je eens zijn dat al dat gif soms gewoon niet lijkt te helpen.... Mijn buren spenderen ieder jaar een Godsvermogen aan vlooiengif. En wij 0 euro (vroeger ooit zo'n omgevingsspray gekocht enne: toen had ik nog drie katten!!!). Zij hebben altijd vlooien (en 2 katten) en ik heb nooit vlooien (afkloppen op ongelakt hout).

Trouwens, geranium en ceder en lavendel en citroen en tea tree olie: vlooien vinden dit echt heel goor. Dus als je nu een mengsel maakt van tea tree (moet je bij katten met heel veel voorzichtigheid of zelfs niet gebruiken!) en geranium-olie en ceder-olie en lavendel-olie en citroen-olie en daar Soof en Tedje mee inmasseert (alle olieen wel verdunnen voordat je het op de honden smeert - ik kwak al deze olieen in een tea tree spray van De Tuinen).
Door jeanne
kan het geen kwaad, als ik mijn honden inspray met de vachtverzorgingsspray van Tasman, is op basis van teatree ::)
niet dat ik dat iedere week doe, maar zo af en toe.
en de kat speelt best veel met de honden en andersom
Door jeanne
oh, bedenk met nog niet iets.
ik maak de salon schoon, en dweil het huis met teatree kennelreiniger ???
Door Timmy
geer schreef: Hihihi, de katten badderen lijkt me niet zo'n heeeel fijn idee ;D Maar het zijn binnenkatten, ze komen hooguit op het balkon, dus het lijkt me stug dat zij de oorzaak zijn. De fronline spray heb ik ookal gebruikt, toen het net aan de gan was, maar ook die leek niet te helpen. Vrees dat ik toch een keer het hele huis moet doen...

Och, twee emmertjes water halen ;D
Eén emmertje met shampoo in het water, één emmertje zonder shampoo in het water. Kat in nekvel, in de emmer plonsen, reactie kat is voorpoten over de rand en verder niets. Lekker soppen, en daarna uitspoelen in de schone-water-emmer op dezelfde manier. Voila, schone kat...

Gr.
Linda
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door