Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door sam28
Ik ben op mn werk aanbeland en toen ik de moed had mijn pak aan te trekken en de werkvloer op te gaan kwam ik teamleider tegen. Direct gaan zitten en ook mijn frustratie uitgesproken naar hem toe.
Ik blijf rest van de week ziek thuis en vrijdag bellen we voor een plan voor volgende week, opbouwen. Collega's die me gisteren ook hebben gezien waren heel verbaast dat ik er was. Als opbouw niet gaat dan naar de bedrijfsarts. Heb ik zelf voorgesteld. Nu in trein naar huis en maar even slapen. Ik ben vanochtend gaan fietsen naar station zoals altijd. Ik ga zo met bus naar huis en vanmiddag mijn fiets maar ophalen als ik evn thuis geslapen heb. Het is op.
Door Ronald
Ik snap je hoor, Sam... dat je gewoon aan het werk wilt. Maar luister alsjeblieft goed naar je lichaam. Dat week als geen ander hoe fit of dat je bent. En naast je lichaam, mag je ook wel naar je hoofd luisteren. Want als je nog steeds onrustig en emotioneel incontinent bent, is er meer aan de hand dan alleen maar wat vermoeidheid...
Door sam28
Dank jullie. Lief. :-* :-*

Ik doe mijn best rust te pakken voor mijn slappe benen en lijf, maar niet thuis te zitten want dat is weer niet goed voor mijn psyche, en zo mijn geestelijke gestel wat tot rust brengen.
Hopelijk in een beetje balans tussen mijn fysieke slapheid en mijn emotionele achtbaan.
Door Siberienne
sam28 schreef: di 22 mar 2022, 20:20 Dank jullie. Lief. :-* :-*

Ik doe mijn best rust te pakken voor mijn slappe benen en lijf, maar niet thuis te zitten want dat is weer niet goed voor mijn psyche, en zo mijn geestelijke gestel wat tot rust brengen.
Hopelijk in een beetje balans tussen mijn fysieke slapheid en mijn emotionele achtbaan.
Misschien kan je voor jezelf een trainingsprogramma maken?
Of is er een of andere website of hulpprogramma vanuit het ziekenhuis? Hier heeft het Noorse RIVM een heel stuk over hoe activiteiten op te pakken maar ik vind op internet wel wat NL pagina’s maar nogal divers.

In het algemeen geldt dat je moet proberen nu zodanig lichamelijk actief te zijn dat je niet bekaf bent. Dus zeg maar op een schaal van 0 (niks) tot 10 (hijgend en doodop) rond de 4 blijven de eerste weken. Dan bouw je op.

En hoe lang was je ziek? Reken dan 2-3x zoveel tijd voor je weer op de oud niveau bent. Dat kost simpelweg tijd.

Misschien is dit nog wel een aardig stuk; https://www.washingtonpost.com/wellness ... infection/
Door eelke
sam28 schreef: di 22 mar 2022, 20:20 Dank jullie. Lief. :-* :-*

Niet gaan hardlopen dan, want wandelen hou je langer vol. En tussendoor op een bankje in het park zitten en naar mensen kijken?

Ik ben trouwens gaan gamen in die weken. Heb een dierentuinbouwspel gedaan. Afleiding, en een andere wereld. Dat hielp wel.
Oh, ik zou er veel voor geven om mezelf nog eens een weekje te verliezen in Roller coaster tycoon. :P Maar ik geloof niet dat dat nog bestaat en ja, geen tijd. ::) :cool:

Sorry Sam, ik heb geen goede tips vrees ik. Waar jij last van hebt is mij volledig vreemd, al kan ik me wel inbeelden waarom het bij jou zo is. Ik hoop dat je de balans kan vinden en iets dat je mentaal helpt dat je lichamelijk aankan. :-*
Door eelke
pearlsofpassion schreef: di 22 mar 2022, 23:55 Oh, ik zou er veel voor geven om mezelf nog eens een weekje te verliezen in Roller coaster tycoon. :P Maar ik geloof niet dat dat nog bestaat en ja, geen tijd. ::) :cool:

Sorry Sam, ik heb geen goede tips vrees ik. Waar jij last van hebt is mij volledig vreemd, al kan ik me wel inbeelden waarom het bij jou zo is. Ik hoop dat je de balans kan vinden en iets dat je mentaal helpt dat je lichamelijk aankan. :-*
Jawel hoor, dat kun je nog wel spelen :cool:
En er zijn ook later nog twee vergelijkbare spellen uitgekomen :cool: :cool:
Door sam28
Siberienne schreef: di 22 mar 2022, 21:26 Misschien kan je voor jezelf een trainingsprogramma maken?
Of is er een of andere website of hulpprogramma vanuit het ziekenhuis? Hier heeft het Noorse RIVM een heel stuk over hoe activiteiten op te pakken maar ik vind op internet wel wat NL pagina’s maar nogal divers.

In het algemeen geldt dat je moet proberen nu zodanig lichamelijk actief te zijn dat je niet bekaf bent. Dus zeg maar op een schaal van 0 (niks) tot 10 (hijgend en doodop) rond de 4 blijven de eerste weken. Dan bouw je op.

En hoe lang was je ziek? Reken dan 2-3x zoveel tijd voor je weer op de oud niveau bent. Dat kost simpelweg tijd.

Misschien is dit nog wel een aardig stuk; https://www.washingtonpost.com/wellness ... infection/
Ik was in ieder geval 14 dagen ziek.
Als ik volgende week nog steeds geen verbetering zie in mijn slappe benen zal ik eens aan de bedrijfsarts vragen of we een programma hebben, dat lijkt me wel? En anders zoek ik een fysiotherapeut die me wil helpen.

Hardlopen ging eigenlijk best oke, de twee keer dat ik ben geweest. Het is vooral na de tijd dat ik maar niet herstel. En dan ren ik echt niet eens 5km (ik liep 8km op bijna 10km/u) en dat hardlopen is meer joggen want hard ga ik niet. ;) En heb een aantal intervallen waarbij ik wandel.

Ik heb je stuk gelezen en ook zeker de linkjes die er in staan, heel helpend. Ook om te lezen dat kiezen op elkaar en door, me gaat tegenwerken.
eelke schreef:Niet gaan hardlopen dan
Ik heb vanochtend even getwijfeld maar ik lag nog in bed en voelde mijn benen en dacht Nope!
Ik ga inderdaad straks wel even wandelen.
Door Ronald
Na mijn onverwachte date met een cardioloog werd mij verteld dat één dag ziekenhuis zorgt voor een maand hersteltijd. En daar hebben ze best wel gelijk in gehad. Daarbij opgeteld mijn psyche, kwamen er zomaar 3 maanden bij.

Als je dus nu zo'n 2 à 3 weken ziek bent geweest, heb je dus 4 tot 6 weken (minimaal!) nodig om te herstellen. "Ja maar..." hoor ik je al zeggen. En dan roep ik maar zoiets als "Niks ja maar! Luisteren naar je lichaam!". Heel simpel... Je hebt een beste opdoffer gehad en daar is hersteltijd voor nodig.
Neem de tijd die je nodig hebt en wees lief en geduldig voor jezelf.
Door Lizzy
M'n moeder heeft corona :-\ . Ze is al 3 dagen ziek als een hond. We zijn zaterdag uit wezen eten (m'n zus, moeder, broer en zus) en woensdag is ze ziek geworden. Nou ben ik dus sinds woensdag ook helemaal niet lekker maar mijn zelftestjes (3 x) blijven negatief. Ik hoop dat m'n moedertje snel weer opknapt.... De rest had al corona gehad en heeft dus ook nergens last van.
Door Djeena
Lizzy schreef: vr 25 mar 2022, 16:39 M'n moeder heeft corona :-\ . Ze is al 3 dagen ziek als een hond. We zijn zaterdag uit wezen eten (m'n zus, moeder, broer en zus) en woensdag is ze ziek geworden. Nou ben ik dus sinds woensdag ook helemaal niet lekker maar mijn zelftestjes (3 x) blijven negatief. Ik hoop dat m'n moedertje snel weer opknapt.... De rest had al corona gehad en heeft dus ook nergens last van.
Ai, dat is vervelend. Je moeder heeft toch de booster gehad? Naar dat zij dan nu zo ziek is pffff. Nu hoeft zij niet meer te beslissen of zij de 2e booster neemt.
Hoop dat zij snel opknapt! En jij ook natuurlijk.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door