Siberienne schreef: ↑di 22 mar 2022, 21:26
Misschien kan je voor jezelf een trainingsprogramma maken?
Of is er een of andere website of hulpprogramma vanuit het ziekenhuis? Hier heeft het Noorse RIVM een heel stuk over hoe activiteiten op te pakken maar ik vind op internet wel wat NL pagina’s maar nogal divers.
In het algemeen geldt dat je moet proberen nu zodanig lichamelijk actief te zijn dat je niet bekaf bent. Dus zeg maar op een schaal van 0 (niks) tot 10 (hijgend en doodop) rond de 4 blijven de eerste weken. Dan bouw je op.
En hoe lang was je ziek? Reken dan 2-3x zoveel tijd voor je weer op de oud niveau bent. Dat kost simpelweg tijd.
Misschien is dit nog wel een aardig stuk; https://www.washingtonpost.com/wellness ... infection/
Ik was in ieder geval 14 dagen ziek.
Als ik volgende week nog steeds geen verbetering zie in mijn slappe benen zal ik eens aan de bedrijfsarts vragen of we een programma hebben, dat lijkt me wel? En anders zoek ik een fysiotherapeut die me wil helpen.
Hardlopen ging eigenlijk best oke, de twee keer dat ik ben geweest. Het is vooral na de tijd dat ik maar niet herstel. En dan ren ik echt niet eens 5km (ik liep 8km op bijna 10km/u) en dat hardlopen is meer joggen want hard ga ik niet.

En heb een aantal intervallen waarbij ik wandel.
Ik heb je stuk gelezen en ook zeker de linkjes die er in staan, heel helpend. Ook om te lezen dat kiezen op elkaar en door, me gaat tegenwerken.
eelke schreef:Niet gaan hardlopen dan
Ik heb vanochtend even getwijfeld maar ik lag nog in bed en voelde mijn benen en dacht Nope!
Ik ga inderdaad straks wel even wandelen.