Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Inge en Bono
Ronald schreef: wo 16 mar 2022, 18:32 Pfff.... wat een toestand weer. Ik snap dat je je honden moet uitlaten, maar om honden die zó reageren de ruimte aan een lijn te geven, dat zou dus bij mij nooit gebeuren.

Sterkte met de pink!
Nee, bij mij ook niet, ik heb echt wel heftig op andere honden reagerende honden gehad, maar die hield ik kort in situaties die, ook al was de kans nihil, risico op konden leveren.
Nou ja, ik hoop dat die meneer, of stoeptegel @smulpaap ;D , ervan geleerd heeft.
Door pearlsofpassion
We zijn nu al een tijdje aan het rondkijken voor een katje dat bij onze katers zou passen.. We willen bij voorkeur een poes.

Maar dat blijkt toch erg lastig, omdat volwassen katten vaak wat moeilijker wennen /onzekerder zijn, en daardoor minder vaak met kinderen kunnen. En omdat vele mensen in asiels vooroordelen hebben dat jonge kinderen oncombineerbaar zijn met katten. Dus zijn we gaan beseffen dat het misschien gewoon niet gaat lukken, en worden 2 jongvolwassen katten of kittens van 6 maand of ouder ook een optie. Maar we weten dan ook dat onze katers daar de eerste jaren weinig mee gaan kunnen omdat ze natuurlijk veel te actief zijn voor hen. En als we willen dat ze wel aansluiting vinden tegen dat er eentje komt te overlijden (hopelijk nog jaaaaren, maar ze zijn wel al 12 natuurlijk...), moeten we daar dus geen jaren meer mee wachten.
Plus dat we er gewoon nu zin in hebben..

Maar het lijkt wel alsof we gewoon niet goed genoeg bevonden worden... Alles draait op niets uit. We krijgen nauwelijks reactie...
Het lijkt bijna alsof ze niet graag hebben dat je nadenkt of het wel een goede match zou zijn, of als je aangeeft dat je liever eerst eens komt kennismaken, over denken en dan pas beslissen ipv meteen mee naar huis te nemen. :-\
En rauw voeren hebben ze ook niet graag...

Ik beschouw mezelf wel als een goede katten mama, dus dit kwetst wel. Doe je al die moeite, afgezette tuin en alles in het belang van de kat, en dan dit... :'(
Door CindyMayella
pearlsofpassion schreef:We zijn nu al een tijdje aan het rondkijken voor een katje dat bij onze katers zou passen.. We willen bij voorkeur een poes.

Maar dat blijkt toch erg lastig, omdat volwassen katten vaak wat moeilijker wennen /onzekerder zijn, en daardoor minder vaak met kinderen kunnen. En omdat vele mensen in asiels vooroordelen hebben dat jonge kinderen oncombineerbaar zijn met katten. Dus zijn we gaan beseffen dat het misschien gewoon niet gaat lukken, en worden 2 jongvolwassen katten of kittens van 6 maand of ouder ook een optie. Maar we weten dan ook dat onze katers daar de eerste jaren weinig mee gaan kunnen omdat ze natuurlijk veel te actief zijn voor hen. En als we willen dat ze wel aansluiting vinden tegen dat er eentje komt te overlijden (hopelijk nog jaaaaren, maar ze zijn wel al 12 natuurlijk...), moeten we daar dus geen jaren meer mee wachten.
Plus dat we er gewoon nu zin in hebben..

Maar het lijkt wel alsof we gewoon niet goed genoeg bevonden worden... Alles draait op niets uit. We krijgen nauwelijks reactie...
Het lijkt bijna alsof ze niet graag hebben dat je nadenkt of het wel een goede match zou zijn, of als je aangeeft dat je liever eerst eens komt kennismaken, over denken en dan pas beslissen ipv meteen mee naar huis te nemen. :-\
En rauw voeren hebben ze ook niet graag...

Ik beschouw mezelf wel als een goede katten mama, dus dit kwetst wel. Doe je al die moeite, afgezette tuin en alles in het belang van de kat, en dan dit... :'(

Ik zie/merk om me heen dat men idd gewoon een kat nemen bij de katten die men al heeft, zonder te kijken of dit wel werkt (via klanten cq telefoontjes naar de winkel)…. Wel merk ik dat er steeds meer mensen zijn die hun kat vers willen geven (uitzonderingen daar gelaten;)) en ik verwijs zo veel mogelijk naar deze site… en, gelukkig, is niet iedereen er tegen….
Het ligt niet aan jou, maar meer aan de andere mensen die er ‘makkelijk’ over denken ;) …. (Hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegd wat ik bedoel)….
Door pearlsofpassion
Ik snap het niet helemaal, vrees ik. :-[
Dit gaat uiteraard over mensen die een asiel runnen en dus beslissen of je een katje krijgt of niet. En blijkbaar is er meer vraag dan aanbod deze tijd. Ze krijgen veel aanvragen.

Ik heb nu een aanvraag gedaan voor deze 2 https://www.adopteereendier.be/katten/31718/hope.
En mezelf echt proberen verkopen.
We zijn over deze behoorlijk enthousiast. Dus nu hopen he.
Duimen jullie mee ? :)

We hadden ook deze gezien. https://www.adopteereendier.be/katten/31880/pixie
Maar daar heb ik al dagen geleden voor gemaild, nog geen reactie gehad en meestal komt het dan ook niet meer...
Dat was dan toch een volwassen poes die misschien mooi bij ons zou passen. De uitleg is wat summier dus we zouden zelf nog wat vragen hebben. Maar wat er staat klopt toch al, kan met kinderen en ze is andere katten gewend. Dat komen we dus niet zo vaak tegen.
Door Kaela
Een vriendin van mij merkte hetzelfde PoP. Ze zocht een kat voor bij haar oudere kater. Elke kritische vraag werd vreemd op gereageerd, de meeste aangeboden poezen en katers waren niet geholpen (dat regel je zelf maar), komen kijken en kennismaken was raar.

Hou vol! Zij heeft uiteindelijk een leuke kat gevonden, die het snel goed met haar kater kan vinden. En ook al is de nieuwe kat eigenlijk veel jonger en energieker dan de bedoeling was, dat blijkt geen probleem te zijn. De oude vindt het toch erg gezellig dat ie er is.

Jullie gaan ook een goede match vinden, ik duim voor jullie!
Door sam28
Wat naar PoP, ik kan me indenken dat het je kwetst! Dat is heel naar. Als er iemand goed nadenkt en zoekt naar wat het beste past ben jij het wel. Ik ben er van overtuigd dat je een lieve poes gaat vinden die helemaal past bij jullie en die poes heeft dat een gouden mand bij jullie!
Door pearlsofpassion
sam28 schreef: zo 20 mar 2022, 10:51 Wat naar PoP, ik kan me indenken dat het je kwetst! Dat is heel naar. Als er iemand goed nadenkt en zoekt naar wat het beste past ben jij het wel. Ik ben er van overtuigd dat je een lieve poes gaat vinden die helemaal past bij jullie en die poes heeft dat een gouden mand bij jullie!
Dank je Sam!

Dat is het ergste. ;D Dat denk ik ook!
Maar laat dat de anderen maar inzien. :-\
Ik vermoed dat er altijd andere kandidaten zijn zonder kinderen, en dat ze dat dan veiliger vinden. :-[
Door Kromfohrlanders
De beste match komt echt op je pad.
Jammer idd dat ze zo op je reageren. Ik geloof echt dat het een reden heeft, dit was blijkbaar niet de juiste kat voor je.

Ik heb, voordat Skye op mijn pad kwam, een paar keer eerder wel interesse getoond in een hond die een nieuw baasje zocht. Toen was ik ook nr zoveel die reageerde en dat werd helemaal niks. Bij honden bleek het zo te zijn dat ze eigenlijk al gereserveerd waren voordat ze überhaupt op de site stonden en beschikbaar voor adoptie kwamen...

Maar bij Skye heb ik pas een paar dagen nadat ze beschikbaar was gekomen gereageerd. Blijkt een clubgenootje waar ik wel mee getraind heb haar verzorgster te zijn en hoewel Skye eigenlijk niet geplaatst zou worden bij kids onder de 12 was mijn ADHD zoon van 8,5 prima. Het scheelt natuurlijk dat de verzorgster mij al kende en wist hoe ik met mijn honden omging.
Wel idd eerst kennismaken, ik mocht zo vaak komen als ik wilde. Ze wilden wel eerst het hele gezin zien. Gelukkig maar. Had dat toch raar gevonden als dat niet zo was.
Skye past hier perfect. Ik voel aan alles dat dit de hond is die ik moest vinden.

Ik hoop echt dat het voor jou ook zo werkt. Dat de juiste kat nog ergens op je pad moet komen en dan loopt alles vast gewoon soepel en heb je een geweldig maatje.

Karen
Door doranto
Kromfohrlanders schreef: zo 20 mar 2022, 11:30 De beste match komt echt op je pad.
Jammer idd dat ze zo op je reageren. Ik geloof echt dat het een reden heeft, dit was blijkbaar niet de juiste kat voor je.

Ik heb, voordat Skye op mijn pad kwam, een paar keer eerder wel interesse getoond in een hond die een nieuw baasje zocht. Toen was ik ook nr zoveel die reageerde en dat werd helemaal niks. Bij honden bleek het zo te zijn dat ze eigenlijk al gereserveerd waren voordat ze überhaupt op de site stonden en beschikbaar voor adoptie kwamen...

Maar bij Skye heb ik pas een paar dagen nadat ze beschikbaar was gekomen gereageerd. Blijkt een clubgenootje waar ik wel mee getraind heb haar verzorgster te zijn en hoewel Skye eigenlijk niet geplaatst zou worden bij kids onder de 12 was mijn ADHD zoon van 8,5 prima. Het scheelt natuurlijk dat de verzorgster mij al kende en wist hoe ik met mijn honden omging.
Wel idd eerst kennismaken, ik mocht zo vaak komen als ik wilde. Ze wilden wel eerst het hele gezin zien. Gelukkig maar. Had dat toch raar gevonden als dat niet zo was.
Skye past hier perfect. Ik voel aan alles dat dit de hond is die ik moest vinden.

Ik hoop echt dat het voor jou ook zo werkt. Dat de juiste kat nog ergens op je pad moet komen en dan loopt alles vast gewoon soepel en heb je een geweldig maatje.

Karen
Amen!
Door El_Kato
Toen we jaren geleden voor een kat in het plaatselijke asiel gingen kijken ging het ook zo raar. Ons oude katje hadden we net in laten slapen en ik wilde heel graag weer een kat erbij en ivm gewenning van de honden wilden we daar niet te lang mee wachten. Ik weet niet meer of ik die eerste keer alleen naar het asiel ben gegaan of dat er iemand mee was maar daar mijn wensen aangegegeven. Kat: leeftijd, geslacht, kleur onbelangrijk als hij/zij maar bij honden kan. Sam was toevallig net een paar dagen daarvoor binnengebracht en was opgegroeid met een Duitse herder. Sam verkocht zich perfect dus ik was eigenlijk gelijk om. Maar omdat we de week erna een weekje op vakantie gingen wilde we hem niet gelijk meenemen maar wachten tot na de vakantie. Dat kon niet, reserveren deden ze niet aan en ze hadden dat weekend ook een open dag en weg is weg - en dat snap ik ook je wilt dat het dier geplaatst word en niet gereserveerd maar toch. Aangegeven dat we het adoptie bedrag al wilden betalen en ev ook een vergoeding voor de extra dagen dat hij er dan nog zou zitten maar nee nu meenemen of de gok nemen dat hij op de open dag door een ander werd meegenomen.

We hebben de gok genomen en gelukkig was hij nog beschikbaar. Geen uitleg gehad over hoe je een nieuwe kat het beste kon introduceren wel een heel verhaal over dat ze nog zouden komen controleren of hij echt goed zat en goed verzorgt werd. Ik heb na een paar weken nog een keer wat foto’s en een up-date verstuurd maar geen reactie gekregen en verder ook nooit meer wat van ze gehoord…

Hou vertrouwen PoP er komt echt een geschikt katje op jullie pad :-*
Door pearlsofpassion
Ik heb natuurlijk een vriendin (Ale, ik beschouw haar wel zo) met een kittenopvang.. Maar dat zijn bijna altijd katjes van 8 weken die ze plaats. Zelden dat ze oudere katjes binnenkrijgt, heel vaak maar een paar dagen oud of zo. En hoe dan ook zijn ze meestal al weg voor ze de site halen. Ze heeft een enorm goed werkend sociaal netwerk en ook heel veel mensen die haar steunen en aanraden aan anderen. Dus heeft ze eerder een soort wachtlijst.
Dus als niets anders lukt kan ik er daar wel krijgen. Maar wij zitten eigenlijk niet te wachten op kittens van 8 weken (tis zo al druk genoeg in huis en op die leeftijd zijn ze wel gigantisch druk), terwijl de meeste mensen dat net wel graag willen en de halfwasjes laten zitten.
Misschien moeten we maar wachten tot midden in het kittenseizoen, dan is er minder animo voor de halfwasjes.
Door pearlsofpassion
Ik durf het bijna niet zeggen, maar het heeft geholpen. :D
Klagen hier helpt altijd.. :cool:

We gaan zaterdag kijken voor die 2 kittens. :D
:circle:

Er wordt wel ervan uitgegaan dat we ze meteen meenemen, dus als het klikt gaan we maar niet moeilijk doen.
Maar we gaan wel nog een weekje op reis binnenkort dus wordt het vragen of ze ze nog een paar weken kunnen bijhouden, als dat niet kan, gaan ze toch mee naar huis ze. Maar bij voorkeur niet uiteraard.

Oh en rauw voer is nog niet ter sprake gekomen. Je kon bij de aanvraag enkel uit bepaalde mogelijheden kiezen en dat stond er niet bij. 'duurdere merken zonder graan' heb ik dan maar aangeduidt.
Hopelijk komt het niet ter sprake of vinden ze het niet erg, want liegen gaat me waarschijnlijk toch te ver.
Maar das dus nog wel een puntje van onzekerheid.

Woeps, klein klaagje, ze zijn wel aan de prijs...
250 euro per kat... Wel gesteriliseerd en gechipt want dat is verplicht in België maar toch. Nou ja, ik geef er niet om. Ik vind niet dat asielen eraan in moeten schieten, wat vaak gebeurt, en als je't zelf moet laten doen ben je dat ook kwijt.
Maarre... meneer Pop zal wel even slikken. :P
Door Anne in Zweden
Hemel, als er nou iemand is aan wie ik zonder meer een kat zou meegeven, dan ben jij het wel! Maar goed, de mensen van die asiels lezen waarschijnlijk niet mee op Barfplaats. ::) :biggrin2:

Leuk hoor, dat jullie binnenkort naar die twee gaan kijken! Ik hoop dat het klikt, en als het voer een probleem is, dan kun jij als geen ander uitleggen hoe het zit met de vleesbehoefte van katten en hoe je menu procentueel in elkaar zit en zo. Beetje deftig doen met je kennis van barf, komt helemaal goed dan!

Sterkte met wachten. :D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door