Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door kiara
Kindjes met kanker in ziekenhuis daar kunnen geen kant op
Mijn hart huilt.
Zowiezo zie steeds dat beeld van huilend jongetje dat huilend achter ze moeder aanloopt 😢
Vreselijk
Door Kaio
Wat ik ook best spooky vind zijn die verhalen van russische mensen in rusland die helemaal niet geloven dat er die oorlog is, slecht inderdaad die militaire operatie. Lees je dat ouders hun kinderen die in oekraine wonen niet eens geloven. Nou ja dat zijn natuurlijk ook de aangedikte verhalen die goed verkopen nu dat besef ik me wel.
Maar als de burgers die daar leven alleen zien/voelen dat de sancties hun raken, dat alles vertrekt uit hun land, bedrijven sluiten, en alleen anti westerse geluiden horen? Hoe gaan deze tegenover het westen staan? Net zoals heel wat jaartjes geleden geloof ik ....
Zie ook dit: https://www.nu.nl/291801/video/teken-va ... -zien.html
Door Lizzy
Kaio schreef: wo 09 mar 2022, 08:29 Wat ik ook best spooky vind zijn die verhalen van russische mensen in rusland die helemaal niet geloven dat er die oorlog is, slecht inderdaad die militaire operatie. Lees je dat ouders hun kinderen die in oekraine wonen niet eens geloven. Nou ja dat zijn natuurlijk ook de aangedikte verhalen die goed verkopen nu dat besef ik me wel.
Maar als de burgers die daar leven alleen zien/voelen dat de sancties hun raken, dat alles vertrekt uit hun land, bedrijven sluiten, en alleen anti westerse geluiden horen? Hoe gaan deze tegenover het westen staan? Net zoals heel wat jaartjes geleden geloof ik ....
Zie ook dit: https://www.nu.nl/291801/video/teken-va ... -zien.html
Niet goed. Gewoon niet goed. Maar, we zien ook wel dat de Russische soldaten dachten dat ze Oekraïne zouden bevrijden en daar tegen een giga berg verzet stuiten van mensen die helemaaaaaaaal niet "bevrijd wensen te worden door de Russen", dan zal het mogelijk wel een keer doordringen, na een stuk of 50.000 dode Russische soldaten. Hoop ik. Ja nee, niet dat ik hoop op 50.000 dode Russische militairen maar dat op een gegeven moment in het thuisland doordringt dat het anders ligt.....

Maar ja gut, als ze in Nederland zelfs pro Putin praatjes durven te houden en ze hier in Den Haag niet eens meer over Rusland zaken durven te praten uit angst dat vriend Thierry geheime informatie naar zijn prachtvent-vriend lekt: dan ben ik op sommige dagen niet meer zo optimistisch :-X

Gisteren vond ik Jinek ook weer uiterst opbeurend :-X . De grootste shit gaan we nog over ons heen krijgen. Is het niet dat we onze huizen in het westen niet meer kunnen verwarmen, is het wel dat we geen auto meer kunnen rijden en worden we ook nog overspoeld door de grootste hongersnood ooit :-X

Er werd door Gert Jan Hahn geopperd dat de Noord Koreaanse leider voor veul geld best een bom wil gooien op het Kremlin. Ik zeg "goed idee".
Door Ina
Ronald schreef: wo 09 mar 2022, 11:23 En dit soort randdebielen krijgt gewoon een salaris hè... Van onze belastingcenten.

Het is dat 'het' democratisch gekozen is, maar ik zou daar ook geen gevoelige informatie mee willen delen wat betreft Oekraine .... persoonlijk wil ik er nog geen stoeptegel mee delen, maar aangezien een x aantal mensen het een goed idee vonden hem in de 2de kamer te laten verblijven, zit je nu dus wel met dit soort problemen.
Door Kaela
Lizzy schreef: wo 09 mar 2022, 12:08 Hier heb je toch gewoon geen woorden voor :'( ?
De enige woorden die ik hier voor heb: ik gun meneer Baudet wel een paar weekjes vakantie aan de frontlinie. Tenslotte is het er heel mild en hij is zo te zien dringend aan vakantie toe.
Door kiara
Ronald schreef: wo 09 mar 2022, 11:23 En dit soort randdebielen krijgt gewoon een salaris hè... Van onze belastingcenten.

Ongelofelijk
Laat hij maar naar Oekraïne gaan en kijken wat daar voor vreselijk dingen gebeuren.
Die is compleet gestoord
Door yazzie
Ja Baudet is ook een engerd maar gelukkig minder gevaarlijk. Als je zulke teksten weet te produceren terwijl de informatiestroom vanuit oorlogsgebied voor zich spreekt ben je gewoon niet wijs. Gewoon geen podium meer geven. Er komt werkelijk niks zinnigs uit, zonde van de zendtijd. Ik klik werkelijk niks meer aan over Baudet, het interesseert me nul wat hij zegt en uiteindelijk draait hij met zijn stompzinnige teksten en daden zichzelf de nek om.

En ja, ik snap ook dat Poetin linksom of rechtsom een halt moet worden toegeroepen. Ik geloof alleen niet in geweld beantwoorden met geweld. Ik begrijp de roep erom wel maar hoeveel onschuldige slachtoffers wil je daarvoor opofferen? Hoe ver moet het escaleren? Ik geloof in de sancties vanuit de Navo, maar dat kost tijd. En in die periode wordt het leven verwoest van burgers, het land, de economie, hun toekomst. De sancties, hoe strenger hoe liever, gaan het uiteindelijk doen. In die tussentijd moet je uit menseljk oogpunt alles proberen om schade die je niet meer ongedaan kan maken (lees: doden) zoveel als mogelijk te beperken door, helaas, concessies te doen. Ik geloof in een beetje geven (in dit geval het Oosten van Oekraïne wat in feite toch al acht jaar niet echt meer bij het land hoorde) en daarmee veel winnen (stoppen van bombardementen en beschietingen, medische hulp kunnen bieden, voedselvoorziening laten draaien en een veilige omgeving).

Over hogere energieprijzen en benzineprijzen wil ik eigenlijk niet eens praten. Dan maar even niet autorijden of veel minder (ik heb een auto maar gebruik hem nu niet, alles op de fiets alleen voor noodgevallen zoals met mijn honden naar de dierenarts houd ik mijn auto aan). Zolang de verzorgingstehuizen, zorginstellingen, ziekenhuizen en (oudere) mensen met gezondheidsproblemen verwarmd kunnen blijven is het mij goed. Kou is niet fijn, maar hee ik pak met liefde een extra deken als we daardoor helemaal van het Russisch gas af kunnen. Mijn CV draait alleen 's ochtends en 's avonds een paar uur op 18 graden. Dat is wat ik kan doen.

Ik hoor net dat Van der Leyen het inderdaad heeft over het stopzetten van gas uit Rusland. Mede door de zachte winter. Vloeibaar gas uit Quatar ( ook geen fijn land, maar dat is dan de concessie :-X ). Zij dringt nu ook aan om minder gas te gaan gebruiken door kachel een graadje lager en isoleren, mijn idee ook. ;)
Door pearlsofpassion
Siberienne schreef: di 08 mar 2022, 20:59 Was het ook niet lang zo dat juist Chamberlain eerst koos voor appeasement? ‘Geen oorlog meer in onze tijd?’ Pas na de inval in Polen kwam het inderdaad tot oorlog, waarbij Frankrijk en Groot Brittannië samen de oorlog verklaarden aan Duitsland. Aparte was wel dat in de aanloop naar het conflict de Britse bevolking in eerste instantie sympathie had voor de Duitsers. Hitler was toen best populair. Kun je je nu ook niet meer voorstellen… (prachtig boek over deze tijd is trouwens ‘The Remains of the day’ die wat heel mooi die verschillende politieke stromingen beschrijft vind ik).

Ik moet trouwens zeggen dat ik ook medeleven heb met de modale Rus. Dat wordt ook nog een aardige vluchtelingenstroom…

Ach ja, ik weet het ook niet, wat er gaat gebeuren. Eng is het wel. Ken je dat liedje nog ‘I hope the Russians live their children too’…
Yep, dat klopt.
Te lang blijven praten en een vredesakkoord sluiten, maar Hitler zei 1 iets en deed dan gewoon iets anders. En daar konden ze het uiteraard niet bij laten.

Ja, liedje van Sting.
Ik hoorde het nog net voor de oorlog uitbrak. Moest er toen ook aan denken.

Dat is ook het enge aan deze situatie. De spanningen tussen Rusland bestaan natuurlijk al heel lang. En mede door de koude oorlog en de uitbouw van nucleaire wapens om elkaar af te troeven, is het zo dat we in de huidige situatie zitten. Een conflict dat eigenlijk al generaties teruggaat en ingebakken zit in een bevolking, vind ik nog een stuk enger dan een nieuw conflict.
En een gevoel van 'recht hebben op'
Lijkt ook op Hitler. De duitsers voelden toen. dat hen onterrecht land was ontnomen na de eerste wereldoorlog en Hitler wilde het groot Duitse rijk herstellen. De duitsers hadden het gevoel toen dat dat hun recht was..
Klinkt ook bekend nu he...
Door Siberienne
yazzie schreef: wo 09 mar 2022, 13:05 Ja Baudet is ook een engerd maar gelukkig minder gevaarlijk. Als je zulke teksten weet te produceren terwijl de informatiestroom vanuit oorlogsgebied voor zich spreekt ben je gewoon niet wijs. Gewoon geen podium meer geven. Er komt werkelijk niks zinnigs uit, zonde van de zendtijd. Ik klik werkelijk niks meer aan over Baudet, het interesseert me nul wat hij zegt en uiteindelijk draait hij met zijn stompzinnige teksten en daden zichzelf de nek om.

En ja, ik snap ook dat Poetin linksom of rechtsom een halt moet worden toegeroepen. Ik geloof alleen niet in geweld beantwoorden met geweld. Ik begrijp de roep erom wel maar hoeveel onschuldige slachtoffers wil je daarvoor opofferen? Hoe ver moet het escaleren? Ik geloof in de sancties vanuit de Navo, maar dat kost tijd. En in die periode wordt het leven verwoest van burgers, het land, de economie, hun toekomst. De sancties, hoe strenger hoe liever, gaan het uiteindelijk doen. In die tussentijd moet je uit menseljk oogpunt alles proberen om schade die je niet meer ongedaan kan maken (lees: doden) zoveel als mogelijk te beperken door, helaas, concessies te doen. Ik geloof in een beetje geven (in dit geval het Oosten van Oekraïne wat in feite toch al acht jaar niet echt meer bij het land hoorde) en daarmee veel winnen (stoppen van bombardementen en beschietingen, medische hulp kunnen bieden, voedselvoorziening laten draaien en een veilige omgeving).

Over hogere energieprijzen en benzineprijzen wil ik eigenlijk niet eens praten. Dan maar even niet autorijden of veel minder (ik heb een auto maar gebruik hem nu niet, alles op de fiets alleen voor noodgevallen zoals met mijn honden naar de dierenarts houd ik mijn auto aan). Zolang de verzorgingstehuizen, zorginstellingen, ziekenhuizen en (oudere) mensen met gezondheidsproblemen verwarmd kunnen blijven is het mij goed. Kou is niet fijn, maar hee ik pak met liefde een extra deken als we daardoor helemaal van het Russisch gas af kunnen. Mijn CV draait alleen 's ochtends en 's avonds een paar uur op 18 graden. Dat is wat ik kan doen.

Ik hoor net dat Van der Leyen het inderdaad heeft over het stopzetten van gas uit Rusland. Mede door de zachte winter. Vloeibaar gas uit Quatar ( ook geen fijn land, maar dat is dan de concessie :-X ). Zij dringt nu ook aan om minder gas te gaan gebruiken door kachel een graadje lager en isoleren, mijn idee ook. ;)
Weet je waar ik wel bang voor ben? dat we te veel vertrouwen op dat Putin een redelijk mens is. Dat we teveel denken "maar dit is toch logisch en leed voorkomen is een goed idee" maar dat hij al lang voorbij die fase is en dat het hem werkelijk heen drol interesseert hoeveel mensen er omkomen in de Oekraïne.

En daarmee gaan al die vergelijkingen ook mank met buurmannen die schuren inpikken en oplossen door naar de rechter te gaan.. Als je buurman zijn k*nt afveegt met wet, 2 mtr lang is en even breed en een geweer heeft en niet aarzelt om het te gebruiken, dan heeft het niet zo'n zin om redelijke oplossingen te zoeken. Een rechtsorde (nationaal of internationaal) werkt alleen als beide partijen bereid zijn die te erkennen.

Als ik jou zo lees, dan denk ik dat wij aardig hetzelfde in het leven staan, dat geweld geen oplossing is. Maar wat als de andere kant dat als een zwakte ziet en blijft pushen hoe ver hij kan gaan? ((Of geen uitweg meer ziet zonder gezichtsverlies, en ik denk dat we dat punt nu wel voorbij zijn, dat er nog een weg terug is vanuit zijn gezichtspunt gezien.))
Door Siberienne

Even heel abstracte reactie, maar wat ik zo apart vind is dat bij ons de linkse regering geen wapens wil sturen (wel militair materieel) en dat hier dus extreem rechts juist feller anti russisch is en wapens wil sturen.

(en vroeguh zei men dat de CPN geld kreeg uit Rusland, nu Baudet. Het kan verkeren in het leven... )
Door Ronald
Siberienne schreef: wo 09 mar 2022, 13:39 Even heel abstracte reactie, maar wat ik zo apart vind is dat bij ons de linkse regering geen wapens wil sturen (wel militair materieel) en dat hier dus extreem rechts juist feller anti russisch is en wapens wil sturen.

(en vroeguh zei men dat de CPN geld kreeg uit Rusland, nu Baudet. Het kan verkeren in het leven... )
Nederland wil als handelsland vooral onderhandelen. Want stel je voor dat dit een soort van overwaait. Tenminste, dat het Poetin lukt om Oekraïne (voor een deel) in te nemen en dat er uiteindelijk een soort gewapende vrede ontstaat. Dan is Nederland er als de kippen bij om hier weer een graantje van mee te pikken (misschien ook wel letterlijk, gezien de tarweberg in Rusland). En als je dus al je glazen ingooit door wapens en munitie te sturen...

Maar volgens mij is hier de consensus: geen gewapend ingrijpen, maar wapens en materieel sturen is geen gewapend ingrijpen. Voor politici met Altzheimer, al dan niet light en "ik heb niet gelogen, ik heb niet alles verteld" is elke beslissing er eentje om nog eens goed naar te kijken.
Door yazzie
Politici met alzheimer ;D

@ Siberienne, dat denk ik ook wel. ;)

Maar ik heb geen vertrouwen in Poetin en zie hem zeker niet als een redelijk mens. Ik zie hem als een psychopaat van het ergste soort. Hij geeft niets om een mensenleven. Misschien om zijn eigen kinderen, zijn vrouw? Misschien... tot op zekere hoogte. Ik zie de overeenkomsten die PoP aangeeft. Maar zo massale invasie trekt het Russisch leger niet. De helft zit al in Oekraïne, de andere helft in Rusland om daar de orde te handhaven. Ze hebben geen mankracht om nog een land aan te vallen. Maarja... hij heeft wel 7000 kernwapens en ik zie hem er voor aan die in te zetten bij verdere escalatie. Een bom terug op het Kremlin zal niet helpen. Rusland is groot genoeg voor Poetin om elders te schuilen zonder daarvan de gevolgen te ondervinden en al wie je treft (ook onschuldige Russen), maar niet Poetin zelf.

Juist daarom de-escaleren. Tijd winnen met praten, bepaalde concessies doen zoals Oost-Oekraïne maar ook Oekraïne neutraal houden. Dat is wat Poetin eist (of eistte). We moeten ook niet vergeten dat zowel de EU als de Navo al heeeeel lang praten over het lidmaatschap van Oekraïne, dat is ook niet voor niets. Heel kort door de bocht: hoe welkom is Oekraïne geweest in dit selecte gezelschap? Dus hoe groot zouden die concessies voor nu dan echt zijn??? Als je daarmee de oorlog kan stoppen. :-\
Door Kaio
Ik denk zelf niet dat Poetin een redelijk mens is.
Tijdens het staakt het vuren ivm evacuaties zou er gewoon geschoten zijn op de burgers. Tja het is oorlog, wat is er redelijk aan, kun je je ook afvragen?

Zie trouwens ook een bericht dat Tsjernobyl zonder stroom zit :-X Dan hebben we wat aan onze sancties :-X ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door