Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Papalou
Net klaar met werk, en bij thuiskomst gelukkig een stuk beter...

heeft tot een uur of 4 niet gegeten en gedronken, darmen waren flink van de leg..Had spiervlees gekookt met wat rijst, rauw leek me even niet handig. Gelukkig dat bij de oppas geegeten, en net toen ik thuiskwam stond hij te kwispelen bij zijn bak  :) :) :)

Ik ga nu even googlen op de CBD olie, en dinsdag overleggen met DA. Darm vertrouw ik wel op dat die met stoppen van medicatie nu weer tot rust komt, en dat die daarna nog verder verbeterd. Maar er moet wel iets gevonden worden qua pijnstilling, vind het zo klote dat  mijn mannetje zo ziek wordt van die dingen. En ik snap dat pijnstillers verschillend effect per hond kunnen hebben, maar misschien is er idd nog een andere optie, want wil komende week echt niet nog een keer dit uitproberen...

En wilgenbasttinctuur, heeft daar nog iemand ervaring mee? Yucca intensive tinctuur doet hier ook niet zoveel, of helpt niet genoeg ieg
Door Papalou
toch gaaf dat als ik op google ga zoeken, barfplaats weer bovenaan de hits staat met info over CBD olie (en honden)..heb dat wel vaker als ik op google iets opzoek over honden en gezondheid,  hulde aan al die informatie hier!
Door Papalou
klinkt erg goed, die CBD olie...

Ook ben ik wel benieuwd nog naar homeopathische middelen..heb  van een vriendin het boek over homeopathie bij honden gekregen, geschreven door Atjo (en mijn eigen DA...)..Als ik daar bepaalde verhalen in lees...Oke, tegen een forse ontsteking wordt ook daarin aangeraden om reguliere medicatie te geven, maar er zijn ook veel voorbeelden over honden met rugproblemen waarbij het juiste middel heel veel kan doen...

Let wel: ik zeg dus niet dat homeopathie dat kan genezen, maar geloof wel dat het juiste middel kan ondeersteunen...alleen vraag ik me af of ik het juiste middel, of de juiste dosering wel heb...maar ja, dat zou ik eigenlijk wel mogen verwachten, met mijn DA...Toch is dat een van de twijfels die al langere tijd geregeld opduiken in mijn hoofd....

dat ga ik dinsdag dus ook met de DA bespreken. Benieuwd of hij over de CBD olie gehoord heeft...Het lijkt me wel wat...

andere opties? Want op het lijstje van DA en Leida staan nu  nog tramadol en neurotin..maar van  heide weet ik dat er ook hier honden van zijn die er last van maag/darm van krijgen.
Door Papalou
vanochtend wilde hij nog meer gekookt spiervlees en deed hij zelfs even klein stukje versnelde pas aan de lijn...darmen zijn heel stuk rustiger, dus daar ben ik heeel blij mee! Zou betekenen dat darmen toch in betere conditie komen..

Ga Leida even een mail sturen over de CBD olie, wat zij daarvan vind, en over de wilgenbast tinctuur..

Hoop zo dat er iets aan die zenuwpijn te doen is, merk echt wel verschil als hij pijnstiller krijgt, maar nog meer uitproberen vind ik nu geen optie..maar hem pijn laten lijden is ook geen optie..
Door luka en kira
Voor vragen over cbd-olie kun je overigens goed terecht bij stichting medi-wiet.
Ze hebben daar veel ervaring en kunnen je prima adviseren welke olie het best past bij jouw hond.
Als je een mailtje stuurt, dan nemen ze contact met je op en adviseren op maat.
Groot voordeel is dat dit natuurlijk is en de lever en nieren niet zo aantast als bijvoorbeeld de Previcox.

Succes met je zoektocht!
Door Romee
Hier een hond op previcox, reageerde met diarree en braken.
Op advies van de da twee dagen gestopt, weer begonnen en nu geen enkel probleem meer.

Miss kom je verder met de andere middelen, maar dacht deel deze ervaring even
Door Papalou
ja, dank!

Heb mijn DA net gemaild met deze vraag...in hoeverre zijn bijwerkingen acceptabel....staat idd in bijsluiter dat ze van voorbijgaande aard zijn.

maarja, door zijn voorgesschiedenis en zwakke maag'darmsysteem vind ik het wel tricky!

vind het ook een groot verschil of hij er 1x van braakt, of echt de hele dag ziek van is, zoals gisteren...niet eten en drinken vind ik niet leuk!
Maar andere kant..als dat een dagje zou zijn..maar tegelijk merk ik ook niet veel effect..minder als onsior...

maar goed om te horen, dank voor delen!
Door Romee
Heel ziek is idd niet fijn, deze hond ook 1 dag echt flink beroerd, we verwachtten eigenlijk dat hij het weer zou worden na de start.
Maar tot onze verbazing helemaal niet.

Maar zoals bij jou hond met al veel maag/darm problemen is het wel een heel heftig middel.

Sterkte!
Door Papalou
Net even per mail overleg gehad, en mag CBD in gaan zetten. Cox voorlopig even niet. Advies van Leida.

Eigen DA gaf helaas toch advies voor omezaprol, maar dat snap ik niet. Al gemaild dat hij daar twee keer op gereageerd heeft met eten uitspugen onverteerd, en ga dat geen derde keer proberen.

volgende week bespreek ik mogelijkehid van tramadol/neurotin met Leida., maar misschien dat de CBD gewoon het wondermiddel is hier...
Door Papalou
op advies van Leida weer begonnen met traumeel tabletten tot dinsdag en cbd olie besteld...

tot mijn verbazing ging het gisteren en vandaag best goed...traumeel of gewoon goede dagen..ik weet het niet, maar ieg lekker genoten, en meneer maar eens 5 minuten los laten rennen in het park...

tot nu toe geeft hij steeds beter zijn grenzen aan, verkort hij zijn rondjes, maar vandaag duidelijk zin om langer te wandelen...heeel fijn!! loopt nog wel stijf, maar hij zit duidelijk lekkerder in zijn vel, en zie minder pijnuitingen als smekken

hopen dat de cbd en traumeel en evt kruiden en verdere behandeling door leida gaan helpen en er voorlopig geen experiment met pijnstillers meer nodig is...wordt wel eens tijd na 9 maanden rustig aan doen en toch pijn houden..
Door Papalou
Mucho is vorige week in mijn armen ingeslapen..

Medicatie en behandeling sloegen niet aan en zijn o pijnscheuten werden erger. Ik wilde hem niet langer laten lijden door een onzeker traject in te gaan wetende dat pijnstilling niet door medicatie zou lukken als het terug zou komen..

Ik kende Mucho te goed om hem nog langer hier te houden...ontzettend dankbaar voor de laatste intense dagen waarin hij tussen de pijnscheuten door ook heel goed was...we hebben samen nog veel gewandeld langs zijn lievelingsplekjes en samen i de auto gelegen tot de dierenarts kwam..

Ik mis hem vreselijk maar heb er ook rust in. Mucho heeft als topfit te senior de bejaardenfase overgeslagen. Typisch Mucho.

Tot weerziens..
Door Papalou
Ik had per ongeluk hier geantwoord ipv huidige topic nek klachten..

Gelukkig heeft Mucho van 2015/2022 echt een top leven gehad.

Door de behandeling van Leida zijn zijn darm problemen heel erg gestabiliseerd en ook zijn fysieke klachten.

Hij stond wel op anallergenic maar dat heeft uiteindelijk geholpen alles te stabiliseren. Helaas verdragen sommige honden gewoon bijna niets..

Ik ging regelmatig met hem naar Leida waardoor hij super lekker in vel kwam. Af en toe een Pijntje en andere kwaaltjes maar nooit meer zo zorgwekkend als de problemen met zijn darmen of zo pijnlijk als een hernia tot de laatste week.

Mucho was geen hond om het rustig aan te doen..daarom hem helaas laten gaan toen zijn zenuw beklemd zat ..maanden rust of operatie was een gevecht geworden waar hij geen baat bij had.

Maar mensen wat een nalatenschap geeft hij mij..niet alleen weet ik veel meer van gezondheid en natuurlijke middelen (mucho verdroeg echt bijna niets in periode dat het slecht ging) ..maar vooral ook over honden en gedrag..van een uitvallende straathond naar super zen en communicatief mannetje..

Ik ga verder met mijn opleiding over welzijn honden en met het helpen van andere mensen om hun hond beter te begrijpen en daardoor beter te begeleiden.

Mucho is daarin mijn inspirator en leermeester en daardoor heel aanwezig.

Dank voor de hulp hier in tijden dat het moeilijk was..

Tot weerzien
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door