Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaela
Ik denk dat Poetin heel veel niet verwacht had. Hij dacht net als in Tetsjenie even huis te houden zonder bemoeienissen. En nu zegt de hele wereld tegen hem dat ie te ver gaat. Daarbij vechten de Oekrainers met hand en tand en steun van andere landen en houden ze veel beter stand dan hij ooit gedacht had. Dat vindt ie helemaal niet leuk, maar echt iets tegen al die steun van de rest van de wereld doen is wel een heel ander hoofdstuk dan Oekraine even innemen.
Door sam28
Via mijn prille liefde kreeg ik dit zo door. Via the lesbian network. Het gaat om het zoeken van ruimte voor het tijdelijk opvangen van lhbtiq+ vluchtelingen.

https://www.surveymonkey.com/r/V337383

signal-2022-03-02-17-53-18-988 (1).jpg
signal-2022-03-02-17-53-18-988 (1).jpg (259.68 KiB) 1122 keer bekeken
signal-2022-03-02-17-53-18-988.jpg
signal-2022-03-02-17-53-18-988.jpg (245.79 KiB) 1122 keer bekeken
Door dinky89
Ronald schreef: wo 02 mar 2022, 17:50 En dat Erdogan de Bosporus en de Dardanellen gesloten heeft voor Russisch vaarverkeer! Dat is welzeker bijzonder. Misschien dat ook hij tot het inzicht is gekomen dat dit wel heel erg ver gaat.
Die optie heeft hij natuurlijk gewoon op basis van verdrag wanneer er sprake is van land dat oorlog voert. Dat het geen oorlog is valt niet meer hard te maken inmiddels. Dat Turkije meer aanvalsdrones levert aan Oekraïne is nog meer een actie tegen Rusland. Daarmee staat Turkije echt aan de kant van Oekraïne.
Door kiara
Ik snap er niks meer van
Er zijn berichten op Facebook dat de EU NAVO nog gevaarlijker zijn als de Russen.

Ook dat er veel niet waar is wat er gezegd word en oude filmpjes zijn.
Wat is dit nou toch? Wat moet/kan je nog geloven :-[

Ik kijk vaak het nieuws maar weet nou niet of het zo verstandig is.
Ook Facebook word overspoeld met bv zielige dieren ( ook dierentuin 2 x gebombardeerd zeggen ze)

Tik tok is helemaal het hek van de dam.

Vreemd vind ik het en nogmaals begrijp er niks meer van, wat is waar en wat is niet waar
Door pluk
kiara schreef: vr 04 mar 2022, 09:43 Ik snap er niks meer van
Er zijn berichten op Facebook dat de EU NAVO nog gevaarlijker zijn als de Russen.

Ook dat er veel niet waar is wat er gezegd word en oude filmpjes zijn.
Wat is dit nou toch? Wat moet/kan je nog geloven :-[

Ik kijk vaak het nieuws maar weet nou niet of het zo verstandig is.
Ook Facebook word overspoeld met bv zielige dieren ( ook dierentuin 2 x gebombardeerd zeggen ze)

Tik tok is helemaal het hek van de dam.

Vreemd vind ik het en nogmaals begrijp er niks meer van, wat is waar en wat is niet waar
Facebook is géén betrouwbare nieuwsbron.
Net als TikTok, Instagram, Twitter en alle andere door algoritmes gestuurde social media.

Ik hou er rekening mee dat Rusland en Oekraïne beide onjuiste informatie naar buiten brengen als propaganda. Voor journalisten is deze informatie nauwelijks te controleren op juistheid.

Misschien heb je hier wat aan https://decorrespondent.nl/13180/de-oor ... 0-bf354592
Door kiara
pluk schreef: vr 04 mar 2022, 10:43 Facebook is géén betrouwbare nieuwsbron.
Net als TikTok, Instagram, Twitter en alle andere door algoritmes gestuurde social media.

Ik hou er rekening mee dat Rusland en Oekraïne beide onjuiste informatie naar buiten brengen als propaganda. Voor journalisten is deze informatie nauwelijks te controleren op juistheid.

Misschien heb je hier wat aan https://decorrespondent.nl/13180/de-oor ... 0-bf354592
Dank je ga het lezen
Maar voor meer informatie moet je lid worden zag ik staan
Maar voorlopig genoeg te lezen.

Ja Facebook etc geloof ik ook niks meer van.
En journalisten kunnen ook niet alles weten of het juist is.

Toch vind ik het eng wat er evt gaat gebeuren :-[
Door dinky89
Tja, een oorlog is niet alleen een fysieke oorlog maar ook een informatie oorlog.
Zo zegt Rusland dat er zo'n 500 Russische militairen zijn omgekomen en Oekraïne dat er zo'n 6000 Russische militairen zijn omgekomen. De waarheid zal dan ergens daar tussenin liggen.

Het is mij onduidelijk wat er wordt bedoeld met 'de EU/NAVO zijn nog gevaarlijker dan de Russen'. Wordt er dan bedoeld dat er meer militairen beschikbaar zijn? Want dat is logisch omdat het veel meer landen samen zijn dan Rusland alleen. Of wordt bedoeld dat er aan die kant ook atoomwapens beschikbaar zijn? Want dat is zeker nog een uitvloeisel van de koude oorlog dat ook de EU/NAVO nog atoomwapens heeft.

En dat er veel niet waar is wat er wordt gezegd, dat geldt voor beide kanten. De waarheid is één van de eerste slachtoffers van een oorlog. Beide kanten hanteren propaganda om positief uit te stralen naar de achterban. Dat is ook de reden dat een nieuwsmedium als de NOS niet zomaar alles plaatst op hun website, zij doen eerst hun best om te verifiëren of het juist is. Bijvoorbeeld via de correspondent die in een hotel in Kiev zit om vanuit daar verslag te doen.
Door Lizzy
Van 10 miljoen virologen zijn we nu door naar 10 miljoen Rusland, Amerika, Europa, navo kenners ::) . Ik zou een paar voor zo ver we weten betrouwbare bronnen bij elkaar sprokkelen en de rest laten lullen.
Door Too
kiara schreef: vr 04 mar 2022, 10:51 Dank je ga het lezen
Maar voor meer informatie moet je lid worden zag ik staan
Maar voorlopig genoeg te lezen.

Ja Facebook etc geloof ik ook niks meer van.
En journalisten kunnen ook niet alles weten of het juist is.

Toch vind ik het eng wat er evt gaat gebeuren :-[

Misschien is het goed om jezelf een beetje op nieuwsrantsoen te zetten en niet de hele dag alle social media afstruinen.
Maar bv s ochtends en s avonds mximaal een half uur 1 of 2 betrouwbare bronnen leest/kijkt en that's it.
Door Kaio
Nou zo werkt FB e.a. Je klikt ergens op een link met al dan niet onzinnige info, al dan niet ware info. Maar die link heeft een bepaald standpunt. Vervolgens krijg je steeds meer van dat soort gezeik op je tijdlijn. Zelfs als je het niet aanklikt en te lang naar kijkt als je scrolt heb ik het idee!
EN dan heb je nog eens vrienden die antwoorden op zoiets en je hele tijdlijn staat vol met eenzijdige BS info. En hoe meer je ervan leest hoe meer je dezelfde info weer voorgeschoteld krijgt.

Ik heb die dingen ook voorbij zien komen, bloemkolen (wil ze niet eens wappie meer noemen) die deze oorlog ontkennen en fan van Poetin zijn of zo , want uiteraard krijgen we via onze media alleen maar vervalste info (gelukkig mogen wij erover discussieren mogen ze in Rusland bijv niet). Bidet is er ook eentje van, helemaal door aan het draaien die.
Je mag overal best kritisch op zijn, maar wees dan ook echt kritisch en neem ook andere gedachten niet zomaar over, want daar is niks kritisch aan.

OJa , het westen gaat er niet van uit dat die echt kernwapens gaat inzetten? Hmmmmmm ik vind het een man die volledig doorgedraaid is , en die kunnen echt van alles doen. Kerncentrales beschieten bijv, in brand laten vliegen, serieus zeg :-X :-X :-X
Door Kaela
Niet alleen het nieuws moet gedoseerd worden. Ook alle vragen om hulp. Mijn hart is groot en ik wil al die mensen en dieren wel helpen. Maar de hulpvragen komen nu van alle kanten en je kan niet alles. Geld, goederen, spullen voor dieren. Ik heb wat gekozen en geef, de rest laat ik los.
Ik hoop dat als er hier vluchtelingen komen, dat er weer mogelijkheden komen om te helpen. Via mijn werk konden we aan de Syrische vluchtelingen van alles geven. Er hingen heel duidelijke lijstjes met basisbenodigdheden en enkele luxere dingen. Zo kon je geven wat er echt nodig was en wat extra’s als je wilde wat ook echt nuttig was.
Door Ronald
Dat nieuws doseren werkt. En je niet al te veel aantrekken van wat er op FB, Twitter en zo verschijnt. Er komen vast wel goede berichten en berichten waar (een grond van) waarheid in schuilt, maar het gros is (van alle kanten) overdreven en polariserend.

Ik hoop dat er weer vrede komt. En dat figuren (ik wil hem geen mens noemen) als Poetin zichzelf opruimen.
Door Siberienne
Kaela schreef: vr 04 mar 2022, 15:42 Niet alleen het nieuws moet gedoseerd worden. Ook alle vragen om hulp. Mijn hart is groot en ik wil al die mensen en dieren wel helpen. Maar de hulpvragen komen nu van alle kanten en je kan niet alles. Geld, goederen, spullen voor dieren. Ik heb wat gekozen en geef, de rest laat ik los.
Ik hoop dat als er hier vluchtelingen komen, dat er weer mogelijkheden komen om te helpen. Via mijn werk konden we aan de Syrische vluchtelingen van alles geven. Er hingen heel duidelijke lijstjes met basisbenodigdheden en enkele luxere dingen. Zo kon je geven wat er echt nodig was en wat extra’s als je wilde wat ook echt nuttig was.
Ja precies, ik heb nu gedoneerd (geld) en wacht nu even wat straks nodig is. Want dit gaat nog wel een poosje duren en dan wordt duidelijker wat nodig is.
Door kiara
Too schreef: vr 04 mar 2022, 13:00 Misschien is het goed om jezelf een beetje op nieuwsrantsoen te zetten en niet de hele dag alle social media afstruinen.
Maar bv s ochtends en s avonds mximaal een half uur 1 of 2 betrouwbare bronnen leest/kijkt en that's it.
Ga ik zeker doen
Heb bv Facebook wel is meer uitgezet
Was stuk rustiger
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door