Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Ronald schreef: ↑wo 02 mar 2022, 17:50 En dat Erdogan de Bosporus en de Dardanellen gesloten heeft voor Russisch vaarverkeer! Dat is welzeker bijzonder. Misschien dat ook hij tot het inzicht is gekomen dat dit wel heel erg ver gaat.Die optie heeft hij natuurlijk gewoon op basis van verdrag wanneer er sprake is van land dat oorlog voert. Dat het geen oorlog is valt niet meer hard te maken inmiddels. Dat Turkije meer aanvalsdrones levert aan Oekraïne is nog meer een actie tegen Rusland. Daarmee staat Turkije echt aan de kant van Oekraïne.
kiara schreef: ↑vr 04 mar 2022, 09:43 Ik snap er niks meer vanFacebook is géén betrouwbare nieuwsbron.
Er zijn berichten op Facebook dat de EU NAVO nog gevaarlijker zijn als de Russen.
Ook dat er veel niet waar is wat er gezegd word en oude filmpjes zijn.
Wat is dit nou toch? Wat moet/kan je nog geloven![]()
Ik kijk vaak het nieuws maar weet nou niet of het zo verstandig is.
Ook Facebook word overspoeld met bv zielige dieren ( ook dierentuin 2 x gebombardeerd zeggen ze)
Tik tok is helemaal het hek van de dam.
Vreemd vind ik het en nogmaals begrijp er niks meer van, wat is waar en wat is niet waar
pluk schreef: ↑vr 04 mar 2022, 10:43 Facebook is géén betrouwbare nieuwsbron.Dank je ga het lezen
Net als TikTok, Instagram, Twitter en alle andere door algoritmes gestuurde social media.
Ik hou er rekening mee dat Rusland en Oekraïne beide onjuiste informatie naar buiten brengen als propaganda. Voor journalisten is deze informatie nauwelijks te controleren op juistheid.
Misschien heb je hier wat aan https://decorrespondent.nl/13180/de-oor ... 0-bf354592
kiara schreef: ↑vr 04 mar 2022, 10:51 Dank je ga het lezen
Maar voor meer informatie moet je lid worden zag ik staan
Maar voorlopig genoeg te lezen.
Ja Facebook etc geloof ik ook niks meer van.
En journalisten kunnen ook niet alles weten of het juist is.
Toch vind ik het eng wat er evt gaat gebeuren![]()
Kaela schreef: ↑vr 04 mar 2022, 15:42 Niet alleen het nieuws moet gedoseerd worden. Ook alle vragen om hulp. Mijn hart is groot en ik wil al die mensen en dieren wel helpen. Maar de hulpvragen komen nu van alle kanten en je kan niet alles. Geld, goederen, spullen voor dieren. Ik heb wat gekozen en geef, de rest laat ik los.Ja precies, ik heb nu gedoneerd (geld) en wacht nu even wat straks nodig is. Want dit gaat nog wel een poosje duren en dan wordt duidelijker wat nodig is.
Ik hoop dat als er hier vluchtelingen komen, dat er weer mogelijkheden komen om te helpen. Via mijn werk konden we aan de Syrische vluchtelingen van alles geven. Er hingen heel duidelijke lijstjes met basisbenodigdheden en enkele luxere dingen. Zo kon je geven wat er echt nodig was en wat extra’s als je wilde wat ook echt nuttig was.
Too schreef: ↑vr 04 mar 2022, 13:00 Misschien is het goed om jezelf een beetje op nieuwsrantsoen te zetten en niet de hele dag alle social media afstruinen.Ga ik zeker doen
Maar bv s ochtends en s avonds mximaal een half uur 1 of 2 betrouwbare bronnen leest/kijkt en that's it.