Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pearlsofpassion
yazzie schreef: zo 27 feb 2022, 17:07 Aangescherpte sancties vanuit de Navo kunnen nu door Poetin als aanleiding worden gebruikt om nucleaire afschrikmiddelen in te zetten. Met andere woorden: Poetin brengt eenheden die over kernwapens beschikken in verhoogde staat van paraatheid. Net op het nieuws.

Moeilijk om dit te geloven al weten we ondertussen dat ie knettergek is. Ik was blij dat Trump van het wereldtoneel was verdwenen maar dat een jaar laten dit zou gebeuren...

https://nos.nl/artikel/2419111-rusland- ... paraatheid
Daar was ik al bang voor, dat de sancties hem gewoon een mooi excuus verlenen voor ergere dingen.
En ik ben er echt niet gerust op. Want als ie Europa wil raken, waar valt die kernbom dan?
Nog geen 40 km van hier... :-X :-\
Door MillyMol
Macht zie je niet af aan de machthebber, maar aan degenen waarover hij macht uitoefent: de bange pluimstrijkers, uit op behoud van hun positie.

De sfeer in de filmpjes waarin Putin aan het hoofd van een megagrote tafel zit en zijn ondergeschikten met grote schrikogen en een timide houding twintig meter verderop aan de tafel worden gekenmerkt door één woord: angst. Er gaat iets sinisters uit van Vladimir Poetin. Zijn koude ogen zijn altijd leeg. Opeens begrijp je hoe terreur ontstaat en je snapt wat de Amerikaanse president Joe Biden ooit tegen Poetin zei: ‘Ik keek in je ogen en ik denk dat je geen ziel hebt.’ Putin keek terug en zei: ‘wij begrijpen elkaar.’

Poetin heeft geen ziel en hij droomt van het herstel van het groot-Russisch rijk.
Maar ik denk dat hij een verkeerde inschatting heeft gemaakt als het gaat om de eenheid, kracht en snelheid waarmee de EU en de NATO reageren.

Hij dacht dat Trump voor voldoende verdeeldheid had gezorgd. Dat zal een kostbare fout blijken te zijn.
Er zal veel bloed vloeien en ik durf er niet op te zweren dat Poetin niet de nucleaire optie zal gebruiken. Ik denk echter dat ook China dat niet zal appreciëren.

Hoe lang hij nog aan de macht zal zijn weet niemand, maar het zou zo maar eens kunnen zijn dat iemand binnen het Kremlin nu of later, wanneer de sancties de gewone Russen echt pijn gaan doen en zelfs het vooruitzicht van een verblijf in de Russische goelag hen er niet meer van zal weerhouden om massaal de straat op te gaan, overweegt om wat polonium in zijn ogen te sprayen.
Door pearlsofpassion
Onze premier heeft gisteren weer eens duidelijk gemaakt dat hij er nog niets van gesnapt heeft. :-\ En dat vind ik nog het verontrustende van al.

Op de vraag of er een reeële dreiging uitgaat van die kernwapens antwoordde onze premier dat hij meer onder de indruk was van alle mensen die op straat kwamen overal ter wereld. Alsof dat Poetin wat kan schelen! ::)
En dan dat Rusland niets te vrezen heeft van de Nato, dat er geen dreiging van uitgaat. Dus dat Putin geen reden heeft om de wapens te gebruiken. :o :-X
Hoezo dan ? Dat is niet hoe Putin dat ziet. Dat is net waarom hij deze oorlog is begonnen!

Echt, soms vraag ik me serieus af ze....
Ik kan alleen maar hopen dat er machtigere mannen in Europa en de wereld wel weten waar het over gaat.

Het staat me trouwens niets aan dat Putin zelf zegt dat het 'afschrikwapens' zijn.. Als je iemand wil schrik aanjagen zeg je er niet bij dat het enkel daarvoor is dat je dreigt.. Want dan werkt het niet zo goed meer. Dat doe je enkel als je ze er min of meer gerust op wil laten zijn zodat je het verrassingseffect kan gebruiken. Vrees ik.... :-\
Of hij wil verhinderen dat de Amerikanen eerst en overhaast een bom smijten. Laat ons hopen dat het dat is.
Door kiara
Weet niet wat er van waar is
Maar zag en hoorde dat Amerika helikopters bij de grens van dacht Polen neerzetten.

Vind het steeds enger worden
En laat ik nou bijna om de hoek wonen van de kazerne van Havelteberg :-[
Waar ik weet ik wat opgeslagen staat
Door Siberienne
Het is hoog spel en ik denk dat wat we zien en horen op het nieuws maar een klein deel is van wat gebeurt - als het al klopt. Het eerste slachtoffer van oorlog is de waarheid. Dus ik laat al dat nieuws maar een beetje over me heen komen, de wrange waarheid is dat we er toch niks aan kunnen doen - anders dan de Oekraïners een hart onder de riem steken.

Ik moest even aan deze denken ;

Door Tanna
Siberienne schreef: ma 28 feb 2022, 12:35 Het is hoog spel en ik denk dat wat we zien en horen op het nieuws maar een klein deel is van wat gebeurt - als het al klopt. Het eerste slachtoffer van oorlog is de waarheid. Dus ik laat al dat nieuws maar een beetje over me heen komen, de wrange waarheid is dat we er toch niks aan kunnen doen - anders dan de Oekraïners een hart onder de riem steken.

Ik moest even aan deze denken ;

Ja, inderdaad......zo oud en tegelijk zo actueel.......
Door Lizzy
Zouden er nu nog mensen zijn die serieus overwegen om op compleet-gestoorde-enge-griezel Baudet te stemmen....?
Door kiara
Lizzy schreef: di 01 mar 2022, 13:34 Zouden er nu nog mensen zijn die serieus overwegen om op compleet-gestoorde-enge-griezel Baudet te stemmen....?
Dan ben je echt gek….
Door Ina
Lizzy schreef: di 01 mar 2022, 13:34 Zouden er nu nog mensen zijn die serieus overwegen om op compleet-gestoorde-enge-griezel Baudet te stemmen....?
Ja (nee, niet ik .... zelfs zonder deze laatste uitspattingen is hij absoluut mijn kleur niet :puke: ) maar ja .... ik lees nog steeds veel mensen die alle begrip voor hem en zijn enge aanhangsels hebben.

En opvallend detail...., heel veel van zijn aanhang was 2 jaar geleden pro Trump en begonnen de laatste weken pro Vlad te draaien (hoe en waarom, mij ontgaat de logica) maar het lijkt er op dat ze denken/zeker weten, dat Vlad samen met Trump de wereld wel gaan redden van het WEF en kornuiten
Door Ronald
Ik ben bang dat als het westen Poetin vermoord, dat er dan nog meer rare dingen gaan gebeuren, onder andere misschien vanuit China.
Het is te hopen dat zijn eigen kliek zich tegen hem keert. En hem opruimt. Dat is denk ik de enige manier nog om deze man te stoppen. Met argumenten kom je er niet.
Door yazzie
Nee totaal meedogenloos. Zal niet meevallen om dit gedrocht onderuit te halen. Iemand van binnenuit zal zich moeten opofferen om erger te voorkomen.

Ik heb ondertussen wel de hoop gekregen dat China zijn handen niet gaat branden aan Poetin en neutraal zal blijven. Het blijft zo stil van die kant.

Die 60 km aan legervoertuigen... is toch echt niet voor te stellen??? :-X van Den Helder tot Friesland over de Afsluitdijk... :-[ zo vreselijk onwerkelijk :-\
Door dinky89
Het zegt al veel dat China zich bij de VN Veiligheidsraad heeft onthouden van stemming toen het veroordelen van de inval door Rusland in stemming was. Met andere woorden, China staat niet achter de actie van Poetin.
Daarnaast keren landen als Turkije en Hongarije zich tegen de acties van Poetin. Daarmee lijkt Poetin zijn internationale vrienden tegen zich in het harnas te werken.
Wit Rusland lijkt het enige land te zijn dat zich achter Poetin schaart.
Door kiara
Het is vreselijk
Mag het misschien niet zeggen maar hoop dat Meneer P een hartstilstand krijgt.
Die arme mensen kinderen dieren zo erg
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door