Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Cindy de Wolf
Grrmppfff mijn hendi profiline is kapot. 13 maanden oud en ik had verwacht dat er 2 jaar garantie op zou zitten. Niet dus 1 jaar. Hij heeft hooguit 15 keer aangestaan. Erg schofterig voor zo'n dure machine dik over de 300€! Iemand ervaring met de garantie van Hendi? Ik moet hem op eigen kosten opsturen en dat is al prijzig voor zo'n zware machine.
Door eelke
Garantie betekend volgens mij niet per sé gratis zorgen dat het ding bij de fabriek komt. Is het niet zo dat ze hem wel gratis repareren als je hem op stuurt?

En dat is dan meestal ook het verschil tussen garantie van de winkel, en fabrieksgarantie.
Door Cindy de Wolf
Na de hele ochtend gesoebat te hebben met horecastyle en Hendi zelf ben ik er klaar mee. Horecastyle houdt bij hoog en bij laag vol dat er maar 1 jaar garantie op zit. Hendi verwijst naar de verkoper en geeft helemaal geen antwoord. Ik ben gebeld door Horecastyle en toen hadden ze nog het lef om te zeggen dat je er geen vlees in mocht drogen. Dat het dan ondeugdelijk gebruik is. Ehh hallo het is een VOEDSELdroger. En vlees is ook voedsel! Ze zeiden dat er dan vet in het apparaat (ventilator) bleef hangen en hij zo dus stuk zou kunnen gaan. Dus vriendlief heeft hem zelf maar open gemaakt. De thermische zekering was doorgeslagen. Hij heeft later nav het vet verhaal nog verder uit elkaar gehaald. Geen spoortje vet te bekennen op de ventilator/randjes. Hij vond wel de gaten om lucht aan te zuigen klein. Nieuwe thermische zekering besteld, die is er morgen en dan kijken.
Laatst gewijzigd door Cindy de Wolf op di 01 mar 2022, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door RenédH
Er is geen officiële wettelijke garantietermijn (in Nederland).
Afhankelijk van het product en gebruik mag je verwachten dat het een bepaalde periode gebruikt kan worden. Dat lijkt me voor een professionele voedseldroger langer dan een jaar.

Aan garantie mogen officieel ook geen kosten zitten, dus ook geen verzendkosten.

Horecastyle adverteert de Hendi Profiline o.a. Voor het drogen van vlees en vis…
18C7CF90-E53E-418B-B472-D3A64DF929AB.jpeg
18C7CF90-E53E-418B-B472-D3A64DF929AB.jpeg (155.92 KiB) 1994 keer bekeken
Maar dit is de theorie…

Rechtsbijstand kan helpen denk ik.
Door Lizzy
Cindy de Wolf schreef: di 01 mar 2022, 16:20 Na de hele ochtend gesoebat te hebben met horecastyle en Hendi zelf ben ik er klaar mee. Horecastyle houdt bij hoog en bij laag vol dat er maar 1 jaar garantie op zit. Hendi verwijst naar de verkoper en geeft helemaal geen antwoord. Ik ben gebeld door Horecastyle en toen hadden ze nog het lef om te zeggen dat je er geen vlees in mocht drogen. Dat het dan ondeugdelijk gebruik is. Ehh hallo het is een VOEDSELdroger. En vlees is ook voedsel! Ze zeiden dat er dan vet in het apparaat (ventilator) bleef hangen en hij zo dus stuk zou kunnen gaan. Dus vriendlief heeft hem zelf maar open gemaakt. De thermische zekering was doorgeslagen. Hij heeft later nav het vet verhaal nog verder uit elkaar gehaald. Geen spoortje vet te bekennen op de ventilator/randjes. Hij vond wel de gaten om lucht aan te zuigen klein. Nieuwe thermische zekering besteld, die is er morgen en dan kijken.
Ze zijn gestoord. En dat blijk ook wel met de posting van RenédH hahahaha ;D
Door Cindy de Wolf
RenédH schreef: di 01 mar 2022, 17:18 Er is geen officiële wettelijke garantietermijn (in Nederland).
Afhankelijk van het product en gebruik mag je verwachten dat het een bepaalde periode gebruikt kan worden. Dat lijkt me voor een professionele voedseldroger langer dan een jaar.

Aan garantie mogen officieel ook geen kosten zitten, dus ook geen verzendkosten.

Horecastyle adverteert de Hendi Profiline o.a. Voor het drogen van vlees en vis…
18C7CF90-E53E-418B-B472-D3A64DF929AB.jpeg

Maar dit is de theorie…

Rechtsbijstand kan helpen denk ik.
Ik heb niet deze maar de profiline 10 trays verstelbaar in tijd per 5minuten.

Rechtsbijstand hebben we vorig jaarna 20 jaar opgezegd.
Door Cindy de Wolf
Lizzy schreef: di 01 mar 2022, 17:52 Ze zijn gestoord. En dat blijk ook wel met de posting van RenédH hahahaha ;D
Ja daar was ik al achter ;D ;D

Vandaar dat vriendlief hem maar open geschroefd heeft. In de loop der jaren weet je wel dat hij niet bepaald 2 linkerhanden heeft :P Nieuwe zekering is onderweg voor 6 euries. Morgen als het goed is geleverd en dan afwachten.
Door dinky89
Fijn dat jullie het probleem zelf kunnen oplossen zoals het lijkt.

Mijn ervaring is dat wanneer je een winkel wijst op artikel 7:17 BW dat er dan ineens meer mogelijk is dan wanneer je het artikel over conformiteit niet benoemd :-X En dat was onder andere het geval bij de expert waar je wel wat service zou mogen verwachten...
Door Aquillo
Waardeloos product idd. De Hendi Profiline. na 3 maanden klapte de ruit in duizend stukken terwijl hij vol lag met te drogen long. Kon ik de hele boel weggooien. Ook al was alles al redelijk droog. Glas in voedsel is no go. Heb na moeilijk contact met mijn leverancier wel nieuwe deur toegezonden gekregen zonder extra kost. Helaas. Na 3 jaar is Ook mijn Hendi al stuk. geeft geen warme lucht meer. Ja via mijn leverancier kan dat wel gemaakt worden... Kosten 2 x reperateur laten komen om oorzaak op te zoeken en dan nog een keer laten terug laten komen met onderdeel. ja hoor. Hendi zelf zegt.. Opsturen naar je leverancier.. die moet hem dan naar Hendi Nederland sturen daar gaan ze hem repareren.. ahum.. ik heb maar niet naar de kosten gevraagd. volgens een u tube filmpje bij een andere merk ... uiterlijk exact als de hendi. blijkt het dus de thermofuse te zijn waarom die niet meer warm wordt. Ben benieuwd of ik onderdelen dan wel opgestuurd kan krijgen. want he ook in het boekje geen technisch schema te vinden van de Hendi. het is gewoon goedkope shit uit China. die daar besteld worden 1 product allemaal zelfde uitvoering 6 of 10 trays en voorzien van eigen merknaam.. Heb heel wat gegoogeld. Het zijn oa Hendi, Vita nobel, Buffalo, cosori, Magic Mill, profi Cook etc..
Door Aquillo
oh ja.. gelukkig had ik mijn Stockli die ik in 2008 heb aangeschaft nog achter de hand gehouden :D . Kon gelukkig daar mijn te drogen spullen in over doen. Al kon ik niet in een keer de 8 kg kwijt die ik wilde drogen. dus deel in mijn hete luchtoven op lage temperatuur voor gedroogd en ingevroren voor later verder drogen. 3 kg kon ik gelukkig direct kwijt. en daarna nog 2 kg erbij. moest iets langer drogen want ja 600 wat en trays wisselen tijdens droogproces...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door