Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
kiara schreef: di 15 feb 2022, 16:48 O weet je dan ontworm ik der vrijdag
Dan wacht ik 2 weken en dan testen
Ondertussen ga ik door met de diatomeeraarde
Goed idee?
Wat je ook kunt doen en dat is natuurlijk nogal controversieel: de komende twee weken diatomeeënaarde geven + probiotica en dan over 2 weken testen. Als je dit eng vindt: moet je dat niet doen natuurlijk.
Door kiara
Lizzy schreef: di 15 feb 2022, 16:55 Wat je ook kunt doen en dat is natuurlijk nogal controversieel: de komende twee weken diatomeeënaarde geven + probiotica en dan over 2 weken testen. Als je dit eng vindt: moet je dat niet doen natuurlijk.
Ja daar zit ik ook aan te denken
Want ik weet zeker dat de diatomeeraarde die worm eruit gegooid heeft.

Maar nou komt de maar
Er word geadviseerd om het na 2 weken te herhalen
Dus tja
Door pearlsofpassion
Hoe weet je dat nou zeker ?
Bij ernstige besmetting komen er af en toe ook wormen naar buiten. Zomaar...
Door kiara
pearlsofpassion schreef: di 15 feb 2022, 19:06 Hoe weet je dat nou zeker ?
Bij ernstige besmetting komen er af en toe ook wormen naar buiten. Zomaar...
O echt dacht alleen na kuur of in dit geval een kuur op 3/4-2 en gelijk gestart met de diatomeeraarde
Was wel een grote
Door Kaela
Als het een grote was zou ik niet op de diatomeenaarde gokken. Dan zou ik er een goed merk ontworming in gooien. Een grote dikke spoelworm in de ontlasting kan bijna niet anders betekenen als dat ze een goede besmetting heeft.
Door kiara
Kaela schreef: di 15 feb 2022, 20:24 Als het een grote was zou ik niet op de diatomeenaarde gokken. Dan zou ik er een goed merk ontworming in gooien. Een grote dikke spoelworm in de ontlasting kan bijna niet anders betekenen als dat ze een goede besmetting heeft.
Ze krijgt as vrijdag ( dan is het 2 weken geleden van drontal) milbemax.
Dan wacht ik 2 weken en laat ontlasting onderzoek doen
Dat lijkt mij het allerbeste voor nu
Door kiara
Kaela schreef: di 15 feb 2022, 20:24 Als het een grote was zou ik niet op de diatomeenaarde gokken. Dan zou ik er een goed merk ontworming in gooien. Een grote dikke spoelworm in de ontlasting kan bijna niet anders betekenen als dat ze een goede besmetting heeft.

Even wat anders jij heb toch ook een Mechelaar ?
Door Lizzy
kiara schreef: di 15 feb 2022, 20:43 Ze krijgt as vrijdag ( dan is het 2 weken geleden van drontal) milbemax.
Dan wacht ik 2 weken en laat ontlasting onderzoek doen
Dat lijkt mij het allerbeste voor nu
Strak plan. Ik sta me net in de keuken tijdens het koffie zetten wel ineens af te vragen waarom je na 2 weken ontlasting onderzoek zou laten doen... Je hond is gewoon volgens conventionele therapie ontwormt, twee keer achter elkaar. Ik zou niet testen, geld in mijn zak laten zitten, tenzij ze over 2 a 3 weken nog steeds diarree heeft.
Door kiara
Lizzy schreef: wo 16 feb 2022, 08:06 Strak plan. Ik sta me net in de keuken tijdens het koffie zetten wel ineens af te vragen waarom je na 2 weken ontlasting onderzoek zou laten doen... Je hond is gewoon volgens conventionele therapie ontwormt, twee keer achter elkaar. Ik zou niet testen, geld in mijn zak laten zitten, tenzij ze over 2 a 3 weken nog steeds diarree heeft.
Ja dat is ook weer zo
Ga ik het zo doen ;)
Door Kaela
kiara schreef: di 15 feb 2022, 20:44 Even wat anders jij heb toch ook een Mechelaar ?
Gehad. Oscar is toen hij zeven was ingeslapen vanwege al zijn gezondheidsklachten.
Door kiara
Kaela schreef: wo 16 feb 2022, 08:12 Gehad. Oscar is toen hij zeven was ingeslapen vanwege al zijn gezondheidsklachten.
Ach jee 7 jaar maar :-[
Door kiara
Even kleine update over Amber
Het gaat de goede kant op
Niet meer in huis ( s’nachts gepoept)
Ze krijgt alles wat Lizzy mij vertelde, heb de licht gekookte Kvv omhoog geschroefd naar 1 kilo , nu is ze meer voldaan.
Morgen krijgt ze wormen kuur van milbemax
Hoop niet dat het dan weer bagger word maar het moet toch

Verder is ze ook 600/700 gram aangekomen vrolijk en stoute pup :biggrin2:
Door kiara
Doranto schreef: do 17 feb 2022, 09:46 Dat gaat de goede kant op zo te horen :)
Hopelijk zet het door.
Ja hoop het ook al vrees ik voor de wormen kuur maar ja heb geen keus
Hopelijk helpt de probiotica 🙏
Door kiara
En waar ik al voor vreesde is dus weer plak poep :-[
Met weer worm ( dacht ik te zien)

Moet je nou weer herhalen over 2 weken ja toch?
Ben het even vergeten bij pup ( laatste pup was Missy en is nu 9 jaar)

Denk dat ze nog nooit ontwormd is
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door