En toch vind ik het loslaten van (vrijwel) alle maatregelen een enorm risico.
Natuurlijk vallen de ziekenhuiscijfers en doden door Omikron op dit moment echt enorm mee. Maar vlak het ziekteverzuim-probleem niet uit! En mensen die door quarantaine ivm zieke huisgenoten niet naar het werk kunnen.
Waar ik vooral heel bang voor ben zijn de lange termijn effecten van het krijgen van Corona. Zelfs als de symptomen op dat moment relatief gering en "griep-achtig" zijn. Las ik nou laatst niet dat de kans op het krijgen van een hartaanval op latere leeftijd als je nu corona hebt gehad vele malen hoger is? Weten misschien een beetje wat Corona nu doet met ons en in de nabije toekomst... maar de gevolgen voor over 10-20-30 jaar?
Ik doe al 2 jaar mijn best om binnen het redelijke alles te doen om besmetting te voorkomen. Als straks alles "los" gaat en iedereen gaat gezellig hutjemutje carnaval vieren...? In alle eerlijkheid.. ik vind dat een doodeng idee ;-( Geen afstand meer hoeven houden? Ik hou mijn hart vast met betrekking tot het aantal besmettingen een goeie 10 a 14 dagen na carnaval.
Voor mezelf heb ik al besloten dat ik op kantoor maar in een aparte ruimte ga zitten .. en ik overweeg serieus om mijn boodschappen te laten bezorgen; of ik ga heel vroeg in de ochtend, laten we zeggen rond 08.00 uur....
Misschien wordt alles losgelaten juist wel om mensen de kans te geven carnaval te vieren. En gaat daarna de boel weer hartstikke dicht.
Hoe goed ik ook snap dat sommige mensen heel graag weer veel willen mogen.... het loslaten van alle maatregelen vind ik nu echt een belachelijk idee.. het is, vrees ik, vragen om heel veel problemen.
Tijd zal het leren, maar ik ga juist meer maatregelen treffen in plaats van minder als van overheidswege geen beperkingen meer gelden.
Suzanne