Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Nemen jullie 'm?

Ja
37
69%
Nee
10
19%
Misschien
6
11%
Anders, licht toe graag
1
2%
Door Siberienne
Doranto schreef: :-\
De bescherming tegen besmet raken door omicron met de huidige boosters neemt in de tijd snel af. Maar de bescherming tegen ernstig ziek worden is wel langer. En als de vaccins aangepast worden aan de nieuwe varianten zou het booster effect best eens wel langer aan kunnen houden.

Grote onzekere is nog steeds de evolutie van het virus; blijft het nu bij omicron en aanverwante artikelen of komt er nog weer een variant die aan deze immuniteit ontsnapt. Dat weet gewoon niemand. Dit is de eerste pandemie waarin we varianten kunnen volgen terwijl ze ontstaan. Hoe dat in het verleden precies is geweest is onbekend, zeker als we het bv over de evolutie van de gewone Corona virussen hebben. De enige waar we iets van weten is influenza maar dat heeft zo’n totaal andere structuur dat dat gewoon niet makkelijk te vergelijken is.
We weten wel dat het blijft veranderen en muteren he.. Dus zelfs als het een soort omicron blijft, wordt het wel telkens weer ietsje anders. Daar kan je toch wel van uit gaan.
De vraag is, wordt het ooit nog een groot probleem of niet.

Dat kan uiteraard altijd. Vanuit omicron, of vanuit iets anders. Covid is ook gewoon op een keer ontstaat... Kan gewoon zomaar gebeuren.
Gelukkig is dat niet zo vaak het geval.
Door doranto
Wij twijfelen ook heel sterk of we nog wel een booster gaan halen. Zeker nu je er niet zo ziek meer van wordt. Maar ja, ik vraag me nog wel af of je er niet zo ziek van wordt dankzij de booster of dat je er sowieso niet meer zo ziek van wordt. Als je zonder booster nog wel kans hebt om ernstig ziek te worden, wordt het misschien toch weer een ander verhaal. :-\
Door Siberienne
Ik denk dat ik even wacht tot het najaar. Ik denk nu, ik ben mijn drie prikken aardig beschermd tegen ernstig ziek worden.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik me niet meer zo verdiept heb in het effect van de 4e. Hier wordt dat tnt alleen aanbevolen aan mensen met sterk verhoogd risico op een ernstig beloop.
En ik ben laatst een paar keer aardig in nauw contact geweest met mensen die Corona ontwikkelden (op ‘t werk) dus ik vermoed zomaar dat mijn immuunsysteem al geboosterd is…
Ik zou die booster halen als je
1: in de risicogroep valt.
2: niet geweten omicron hebt gehad of een zeer ernstig verloop had (maar dan pas maar dat meer dan 2 maand geleden was)
3: het een vaccin tegen omicron betreft en dat is er volgens mij nog steeds niet.

Enkel als deze alle 3 vervuld zijn, anders niet..
Door Kaela
Ik pas voorlopig. Ik moet nog voor de kinkhoest (want zwanger) en ze duwen dan het liefst ook nog een griepprik er in.

Ben van de booster meer dan een week flink min geweest. Ben nu dus ook nog gewoon verkouden geweest en bijna twee weken uitgeschakeld, want de vermoeidheid van de zwangerschap wordt door zulke dingen elke keer weer behoorlijk extreem. Ik vind het gewoon niet leuk meer en ben niet zo bang voor omikron dat het me weer twee weken bankhangen als een lusteloze waard is.
Door Ina
Mijn vader (80+) was ook opgeroepen voor de 2de boosterprik .... we waren net in discussie over wel-of-niet.....en toen was hij plots positief :o
Gelukkig tot nu toe alleen wat keelpijn en een snotneus, hopelijk blijft het daarbij, maar moet zeggen dat ik het wel spannend vind bij iemand op die leeftijd.

Ik zit nog op de uitslag van mijn antistoffentest te wachten, de eerste uitslag maanden geleden was de reden dat ik de booster gehaald heb, dus hopelijk nu beter....en dan kan de volgende booster voor mij op de plank blijven liggen ;)
Door Ronald
Ik twijfelde al heel erg bij de eerste booster. En nu een tweede? Misschien voor het winterseizoen, maar niet zomaar "omdat het kan". En dan ook alleen maar als ik niet ziek geweest ben of extra risico loop.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door