Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
Siberienne schreef: Ik overweeg om zelf een paar te gaan breien van dikke wol die nog kan vervilten. Ik denk dat die langer mee gaan gaan.

Iedereen doet hier zijn schoenen uit bij de voordeur, ook als je op bezoek gaat bij andere mensen. Iets met alle split overal. Zelfs nu vind ik soms nog van de kleine scherpe steentjes in de kamer. Zo funest voor je vloer als die mee het huis in neemt…
Juist mijn gebreide sokken doe ik niet zonder iets aan op de plavuizen. Al dat werk is het niet waard. Ik draag gewoon spaanse sloffen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Anne in Zweden
hannabelgje schreef: do 10 feb 2022, 07:25 Juist mijn gebreide sokken doe ik niet zonder iets aan op de plavuizen. Al dat werk is het niet waard. Ik draag gewoon spaanse sloffen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Ik versleet hier ook sokken (hebben vinyl maar vrij ruw, zodat de honden niet uitglijden), totdat ik twee paar over elkaar aandeed. Beide paren lekker dik voor de warmte, en het bovenste paar een paar maten groter zodat ze over het onderste paar passen. Sindsdien geen gaten meer in mijn sokken, geen idee waarom niet. Misschien een ander soort wrijving door de dubbele lagen stof?
Door Kaela
Gister met hulp van een vriendin live naar de wintercompetitie in IJSland kunnen kijken. Heerlijk, via de app over de paarden praten. Hoewel ik 200% achter mijn keuze sta nu niet te rijden, mis ik het enorm. Zo krijg ik toch weer lekker wat paarden-vitamine.
Ik heb nu in ieder geval tot 17 maart toegang en op 18 maart is mijn favo onderdeel van de competitie. Dus ik denk dat ik er nog wel een maandje aan vast plak.
Door Ronald
Kaela schreef: vr 11 feb 2022, 11:35 Gister met hulp van een vriendin live naar de wintercompetitie in IJSland kunnen kijken. Heerlijk, via de app over de paarden praten. Hoewel ik 200% achter mijn keuze sta nu niet te rijden, mis ik het enorm. Zo krijg ik toch weer lekker wat paarden-vitamine.
Ik heb nu in ieder geval tot 17 maart toegang en op 18 maart is mijn favo onderdeel van de competitie. Dus ik denk dat ik er nog wel een maandje aan vast plak.
Oh, heerlijk Karin! Paardenvitamines zijn hele goede vitamines, heb ik begrepen.
Door Kaela
Ronald schreef: vr 11 feb 2022, 17:46 Oh, heerlijk Karin! Paardenvitamines zijn hele goede vitamines, heb ik begrepen.
Echt wel! Heel belangrijk voor allerlei processen in het lichaam!
Door Kaela
Spontaan met twee vriendinnen wat gaan drinken, een borrelplankje bestellen en door een foutje in de keuken een complete tapasplank krijgen. En dat het personeel het je dan ook echt gunt, geniet er maar goed van dames!

Wat een ouderwets gezellige, fijne, lekkere avond!

En ook grappig, ik meet mijn buik af en toe op. Vanmorgen toevallig nog gedaan, 109 cm. Na de tapas, 111 cm! Dus we hebben 2 cm omvang aan verrukkelijk eten op ;D
Door Siberienne
Kort bezoekje van een Nederlandse vriendin met haar 8 huskies. We hadden elkaar eigenlijk al heel lang niet gezien, beetje uit het oog verloren maar ze was toevallig in de buurt en dus kwam ze eens kijken waar wij nou wonen. 😊
Gelunched, gekletst, even haar hondjes geknuffeld en heeeeeeel veeeeeeel hagelslag gekregen en oude kaas. D ;D ;D

Een knuffel ter begroeting en afscheid. Heerlijk! :)
Door eelke
- pien - schreef: wo 02 feb 2022, 10:13 Ik ben knap geluidgevoelig en gisteren stonden ze heel lang aan en toen vond ik het eventjes irritant (ik heb wel 4 van die dingen aan de verwarming hangen)
Van te voren dacht ik ook wel dat het geluid een dingetje kon worden, maar ik heb het toch uitgeprobeerd.
Aan de andere kant staan ze niet de hele tijd aan, alleen als de temperatuur hoog genoeg is (in- en uitschakelen gaat met een klikje)
Ik heb een open keuken (met ingebouwde koelkast), een cv-ketel en een vriezer in het klompenhok grenzend aan de keuken (de deur staat altijd open, de poezels moeten er door naar het kattenluik) dus ik hoor áltijd wel iets.
Het zou ook zomaar kunnen zijn dat je het geluid op een gegeven moment wel registreert maar dat het je niet (meer) stoort.
Je mag best komen luisteren als je wil :)
Ik heb ze toch ook maar besteld :cool: via Vattenfall een mooie aanbieding gevonden en ik dacht, als het niks is stuur ik ze terug.

Het snort wel lekker. Het is inderdaad geen storend geluid omdat het zo constant is. Een beetje als de van van een laptop, maar die is minder constant vaak. Het lijkt er wel op dat het helpt; soms duurde het wel een uur eer het van 15 graden 17 werd (mijn cv gooide dan de radiator vol water en dacht, joe kijk maar of het warm wordt of niet, en dan na drie kwartier was het nog niet warm en sloeg ie nog eens aan. Als ik hem van 15 naar 18 of 19 liet gaan dan pakt hij wel door maar ja, da's warm). Nu is het na een half uur in ieder geval 17 graden. Ik heb een klein huisje en mijn bank en voetenbank staan gedeeltelijk voor de radiator, dus ik denk dat het juist goed is dat de lucht er nu meer weggeblazen wordt.
Door - pien -
eelke schreef: wo 16 feb 2022, 09:25 Ik heb ze toch ook maar besteld :cool: via Vattenfall een mooie aanbieding gevonden en ik dacht, als het niks is stuur ik ze terug.

Het snort wel lekker. Het is inderdaad geen storend geluid omdat het zo constant is. Een beetje als de van van een laptop, maar die is minder constant vaak. Het lijkt er wel op dat het helpt; soms duurde het wel een uur eer het van 15 graden 17 werd (mijn cv gooide dan de radiator vol water en dacht, joe kijk maar of het warm wordt of niet, en dan na drie kwartier was het nog niet warm en sloeg ie nog eens aan. Als ik hem van 15 naar 18 of 19 liet gaan dan pakt hij wel door maar ja, da's warm). Nu is het na een half uur in ieder geval 17 graden. Ik heb een klein huisje en mijn bank en voetenbank staan gedeeltelijk voor de radiator, dus ik denk dat het juist goed is dat de lucht er nu meer weggeblazen wordt.
Ik dacht gisteren nog 'ik zal 's posten dat ik het geluid wel registreer maar dat het absoluut niet storend is' ;D Klopt, het is constant en daardoor vind ik het in elk geval niet vervelend.
Leuk dat je verschil merkt!
De aanvoertemperatuur van mijn cv is van 65 (is al niet heel hoog) naar 55 gegaan (experiment) en nu moet ik beoordelen of het warm genoeg wordt/blijft.
Klopt, de lucht circuleert meer en je merkt het echt. Ik vind het een gouden uitvinding!
Mijn buurman (80 jaar) kon niet inloggen bij Vattenfall (is wel klant) dus had hij een setje voor de hoofdprijs bij Karwei gekocht...in plaats van mij te vragen voor hulp bij de computer (heb ik vaak aangegeven hoor). Toen kreeg hij ze niet passend onder de radiator. 'Laat mij maar even, buurman' (meestal is het andersom ;D ) dus ik lag op de grond en schoof wat met de magneetjes en klik, het zat zoals het hoorde :biggrin2:
Hij vond het goed werken dus toen heb ik twee duo-setjes voor hem besteld voor de radiatoren achter in de kamer, en die heeft 'ie eronder gemaakt. Ajeto!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door