Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Ina
Doranto schreef: di 01 feb 2022, 11:27 Ik heb iedere dag geluksmomentjes , nu de vloerverwarming is aangesloten. Ik zou nooit meer anders willen en loop alleen nog maar op sokken binnen :biggrin2:

Totdat je weer nieuwe sokken moet kopen :biggrin2:
Dat was tenminste mijn conclusie toen ik probeerde een setje te vinden vanochtend :o

Vloerverwarming is echt super, maar sinds ik thuiswerk en dus de hele dag op mijn sokken loop, vallen daar opeens gaten in ;D
Door eelke
- pien - schreef: di 01 feb 2022, 14:59 Bijna niet! Ik heb goeie oren en het klinkt alsof je het water door de verwarmingsbuizen hoort gaan (mijn koelkast in de open keuken maakt harder geluid :-X )
Het is voor mij niet meer dan een soort gesuis. Ik vind het niet storend en ergens wel fijn omdat ik weet dat de warmte lekker verspreid wordt door de kamer :)

https://papagreen.org/energie/besparing ... tilatoren/
Hier vind je een vergelijking tussen de merken.
En als je echt naast je radiator zit, zou het dan ook niet irritant worden?
Door dinky89
Charlie Angel schreef: di 01 feb 2022, 23:09 Ah fijn zeg, dat gemakkelijk schoonmaken ook! :D
Wij hebben hier nog bruin aluminium kozijnen met hout, dus de uitstraling van het huis zal ook veranderen.
Wat betreft hout heb je kunststof kozijnen met rechte 'houten' verbindingen en houtnerf structuur ipv glad. Je kan daarmee afvragen in hoeverre daadwerkelijk de uitstraling van het huis zal veranderen. Merk hier wel dat heel veel mensen kunststof kozijnen willen. Zijn er zelf ook mee bezig maar ene bedrijf duurt het al 3 maanden voordat iemand langs kan komen voor offerte en dan duurt het daarna nog 9 maanden voor montage. Ander bedrijf geeft vooraf al aan dat montage pas in 2023 plaats kan vinden door de drukte.
Heb er nu ook eentje waar ik wel offerte van heb maar wil eigenlijk ook wel weten hoe het nu komt met de subsidiepot want er is nog steeds niet bekend wanneer die weer open gaat :???:
Door pearlsofpassion
Ina schreef: di 01 feb 2022, 23:58 Totdat je weer nieuwe sokken moet kopen :biggrin2:
Dat was tenminste mijn conclusie toen ik probeerde een setje te vinden vanochtend :o

Vloerverwarming is echt super, maar sinds ik thuiswerk en dus de hele dag op mijn sokken loop, vallen daar opeens gaten in ;D
Herkenbaar.. :biggrin2:
Ik heb dan wel geen vloerverwarming, maar sinds ik barefoot loop hebben mijn voeten niet zo snel meer koud dus ik loop ook vaak gewoon op sokken.
Door Charlie Angel
dinky89 schreef: Wat betreft hout heb je kunststof kozijnen met rechte 'houten' verbindingen en houtnerf structuur ipv glad. Je kan daarmee afvragen in hoeverre daadwerkelijk de uitstraling van het huis zal veranderen. Merk hier wel dat heel veel mensen kunststof kozijnen willen. Zijn er zelf ook mee bezig maar ene bedrijf duurt het al 3 maanden voordat iemand langs kan komen voor offerte en dan duurt het daarna nog 9 maanden voor montage. Ander bedrijf geeft vooraf al aan dat montage pas in 2023 plaats kan vinden door de drukte.
Heb er nu ook eentje waar ik wel offerte van heb maar wil eigenlijk ook wel weten hoe het nu komt met de subsidiepot want er is nog steeds niet bekend wanneer die weer open gaat :???:
Het is inderdaad druk, echt bizar die lange wachttijden. Materialen zijn ook slechter te verkrijgen. Bij ons kwamen ze wel al vrij snel langs, zowel voor offerte als voor inmeten.
Maar voor alles is bijna geen goede klusjesman te vinden.
Succes jullie. Afbeelding
Door - pien -
eelke schreef: wo 02 feb 2022, 07:04 En als je echt naast je radiator zit, zou het dan ook niet irritant worden?
Ik ben knap geluidgevoelig en gisteren stonden ze heel lang aan en toen vond ik het eventjes irritant (ik heb wel 4 van die dingen aan de verwarming hangen)
Van te voren dacht ik ook wel dat het geluid een dingetje kon worden, maar ik heb het toch uitgeprobeerd.
Aan de andere kant staan ze niet de hele tijd aan, alleen als de temperatuur hoog genoeg is (in- en uitschakelen gaat met een klikje)
Ik heb een open keuken (met ingebouwde koelkast), een cv-ketel en een vriezer in het klompenhok grenzend aan de keuken (de deur staat altijd open, de poezels moeten er door naar het kattenluik) dus ik hoor áltijd wel iets.
Het zou ook zomaar kunnen zijn dat je het geluid op een gegeven moment wel registreert maar dat het je niet (meer) stoort.
Je mag best komen luisteren als je wil :)
Door Siberienne
Ina schreef: di 01 feb 2022, 23:58 Totdat je weer nieuwe sokken moet kopen :biggrin2:

Ik overweeg om zelf een paar te gaan breien van dikke wol die nog kan vervilten. Ik denk dat die langer mee gaan gaan.

Iedereen doet hier zijn schoenen uit bij de voordeur, ook als je op bezoek gaat bij andere mensen. Iets met alle split overal. Zelfs nu vind ik soms nog van de kleine scherpe steentjes in de kamer. Zo funest voor je vloer als die mee het huis in neemt…
Door Ina
Siberienne schreef: wo 02 feb 2022, 11:47 Ik overweeg om zelf een paar te gaan breien van dikke wol die nog kan vervilten. Ik denk dat die langer mee gaan gaan.

Iedereen doet hier zijn schoenen uit bij de voordeur, ook als je op bezoek gaat bij andere mensen. Iets met alle split overal. Zelfs nu vind ik soms nog van de kleine scherpe steentjes in de kamer. Zo funest voor je vloer als die mee het huis in neemt…
Wat wel helpt is sokken met antislip dingen er onder.....die zijn allemaal nog heel, maar gewone sokken slijten echt onder je voeten vandaan op plavuizen.

Maar ja, wel lekker warme voeten met die verwarming er in ;D
Door eelke
- pien - schreef: wo 02 feb 2022, 10:13 Ik ben knap geluidgevoelig en gisteren stonden ze heel lang aan en toen vond ik het eventjes irritant (ik heb wel 4 van die dingen aan de verwarming hangen)
Van te voren dacht ik ook wel dat het geluid een dingetje kon worden, maar ik heb het toch uitgeprobeerd.
Aan de andere kant staan ze niet de hele tijd aan, alleen als de temperatuur hoog genoeg is (in- en uitschakelen gaat met een klikje)
Ik heb een open keuken (met ingebouwde koelkast), een cv-ketel en een vriezer in het klompenhok grenzend aan de keuken (de deur staat altijd open, de poezels moeten er door naar het kattenluik) dus ik hoor áltijd wel iets.
Het zou ook zomaar kunnen zijn dat je het geluid op een gegeven moment wel registreert maar dat het je niet (meer) stoort.
Je mag best komen luisteren als je wil :)
Bedankt voor de info! En lief, maar volgens mij woon je niet erg in de buurt. Tis wel; die dingen zijn zo hip, ik loop vast binnenkort tegen iemand aan die ze heeft.
Door Kaio
Ina schreef: wo 02 feb 2022, 13:05 Wat wel helpt is sokken met antislip dingen er onder.....die zijn allemaal nog heel, maar gewone sokken slijten echt onder je voeten vandaan op plavuizen.

Maar ja, wel lekker warme voeten met die verwarming er in ;D
3 newfy's ook, dan ga je niet op sokken lopen ook al heb je vloerverwarming ;D

Desondanks heb ik ook van die antislipsokken, is toch fijn 's avonds op de bank , ik denk wel dat die inderdaad langer meegaan
Door Sonja
Ik zit even te kijken in het taalwerkschrift dat mijn kind mee heeft gebracht van school.
Er staat een oefening in waarbij uit een aantal zinnen een woord is weggelaten. Op deze plek moet een woord worden ingevuld waarbij je kunt kiezen uit de woorden: regenpijp - raamkozijn - dakgoot - brokjes.
En dan komt de zin: De hond eet ..... uit zijn voerbak.
Mijn kind vult daar dus stug 'vlees' in! Fout natuurlijk, maar ergens ben ik toch wel trots. ;D ;D ;D
Het joch kent het hele concept brokjes gewoon niet. Honden eten vlees. Brokjes? Wasda? ::) :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door